Skip to main content

Ik heb via de wifimanger supperwifi besteld, maar de performance valt tegen, ik wil het terugsturen, hoe moet ik dit doen?

 

Hallo @Havlik ,

Je kunt het wifipunt binnen 14 dagen na aankoop retour brengen naar de lokale KPN-winkel in originele verpakking en met de originele aankoopbon.

Geen KPN-winkel in de buurt? 

Dan zou ik bellen met 0800-0402. Daar dan aan laten tekenen dat je afziet van jouw aankoop. Zij geven jou dan ook het retouradres op waar je de WiFi-punten heen kan sturen. 


Vriendelijk dank voor de snelle reactie.


Vriendelijk dank voor de snelle reactie.

 


@Havlik Hallo ik heb problemen met een stabiel Wifi signaal en al meerdere keren contact opgenomen met KPN.

Daarbij werd "SuperWifi" als oplossing geboden (voor een bepaalde prijs natuurlijk) maar ik heb steeds vaker instabiele Wifi verbinding en wilde je vragen of je mij iets meer informatie kan geven over jouw ervaring.

Wat valt tegen qua performance? 

De werkelijke snelheid in vergelijking met ervoor en erna?

Het uiteindelijke bereik van je Wifi signaal (mesh) of de afstands bereik tussen de 2 "SuperWifi" punten?

Stabiliteit problemen welke niet verholpen zijn?

Graag een reactie alstublieft.

Mvg

 

 

 


Natuurlijk, ten eerste is de installatie procedure niet geheel duidelijk, er staat niet duidelijk of je de eerste, en het tweede hardware kastje achtereenvolgens of tegelijkertijd op het modem moet aansluiten. Na beide te hebben geprobeerd, is het gelukt de procedure te doorlopen mbv de app. Het tweede hardware kastje heb ik boven in de werkkamer neergezet. Waar het oorspronkelijke wifi slecht was. De eerste stond bij het modem zoals in de procedure is aangegeven. De afstand is 6 meter. Blijkbaar was dit al te ver want er brandde een geel lampje en ook de app gaf aan dat de tweede te ver weg stond. Dit zou betekenen dat ik de tweede hardware op de trap zou moeten plaatsen, nog los van de beschikbare power op die plek. Blijkbaar is het wifi- signaal onvoldoende sterk om de eerste afstand te overbruggen. In de bijgeleverde instructies en de app staat ook niet wat de betekenis van de lampjes is. Dit moest ik googlen. Het heeft mij uren gekost om tot het punt te komen het geheel terug te sturen. Het is wellicht geen slecht product, maar bij mij werkt het niet super. Als KPN zelf een poging wil wagen, dan zijn ze welkom, maar ik had begrepen dat je dan moet betalen. Voorals nog kijk ik naar een alternatief met wifi 6. Met vriendelijke groet,

 

 

 

 


Toch bijzonder want het is toch echt plug and play. Natuurlijk hoort een wifipunt NIET in een meterkast maar in een open ruimte.  De beste opstelling is nr 1 in de gang net buiten de meterkast,  nr. 2 op de eerste overloop en nr.3 op de tweede overloop.  Uitgaande van een redelijk standaard woning.  De 5ghz band kan een hoge snelheid aan maar het bereik is kort en gaat slecht door muren heen. Wifi 6 heeft voor particulieren weinig of  geen meerwaarde. Pas bij grote aantallen gebruikers kan het een meerwaarde hebben. Overigens geldt dit voor ieder systeem.  Om een "paraplu " van wifi te hebben in het hele huis is de opstelling van de wifipunten essentieel. 


Ik weet weinig af van Software, maar des te meer van Hardware. Misschien is het handig om te weten hoe sterk het wifi signaal is van de “Superwifi” kastjes. De functionaliteit van dergelijke oplossingen, wordt middel SW gerealiseerd, maar de verbinding wordt, alle mooie software trucks ten spijt, toch nog steeds door de hardware verzorgt. (without bricks no clicks). Dit laatste is nu precies waar de kosten van dergelijke kastjes in zitten. Veel van deze wifi kastjes hebben dan ook een zendvermogen van 100 mWatt, je heb ze ook van 150 en 200 mW. Ik heb geprobeerd er achter te komen wat het zendvermogen is van de experiabox V10, en de super wifi, maar ik heb het niet kunnen vinden. De Superwifi kastjes hebben geen sterk signaal. Op de overloop, laat staan in de werkkamer, is het signaal slecht. KPN zou beter moeten anticiperen op de behoefte van mensen en het toenemende gebruik van draadloze devices in huizen. Volgens de beschrijving moet het primaire kastje dicht bij het modem staan. Buiten de meterkast is niet wenselijk, omdat er geen wandcontactdoos is en dus twee kabeltjes in het zicht komen. Wie wil dit nu? 

Ook vind ik dat we moeten voorkomen dat we huizen volstoppen met 220 adaptors. zeker wanneer deze niet UL gekeurd zijn. Ook is een wandcontactdoos niet altijd beschikbaar of gewenst.  Er is zoveel IT technology beschikbaar. De huidige oude Experiabox v10 met Superwifi voldoet niet aan mijn verwachting. Ik weet dat het heel moeilijk is om de markt bij te houden, maar hier ligt wel een uitdaging voor KPN.

met vriendelijke groet,

 


@Havlik Precies wat u aangeeft betreft de specificaties, deze kan ik ook nergens vinden?

Niets eens 6 meter bereik is idd gewoon belachelijk weinig, lekker veilig ook als je een "SuperWifi" punt op de trap moet plaatsen.

Ik heb geen stabiel Wifi signaal maar KPN kan weinig voor ons betekenen want alles is in orde volgens hun terwijl wij als gezin van 3 het tegendeel ervaren.

Vanwege het feit dat we nu geforceerd worden om de "SuperWifi" maar aan te schaffen want meer opties zijn er helaas niet, vind ik persoonlijk dat KPN nalatig is en absoluut niet nakomen met wat ze aangeven, adverteren en verkopen "altijd en overal verzekerd ben van supergoeie Wifi".

Vandaag zal de "SuperWifi" bij ons geleverd worden en mocht het geen stabiel Wifi signaal waarborgen gaat deze ook weer terug en hebben wij alles gedaan en geprobeerd...

 


Heb weken geleden mijn bestelde Superwifi pakket retour gestuurd met vermelding  van het nummer van het retourbewijs van Post NL. Dit is telefonisch zo overlegt. Er is een aantekening gedaan vsn het retour bewijs. Echter ik heb nog geen enkele reactie van jullie gehad. Ook is het bedrag nog niet teruggestort. Graag correct afhandelen alstublieft, met vriendelijke groet.


Tja, bij eerdere onderwerpen komt geregeld voorbij dat het met terugbetaling erg schort bij KPN.
Kan maanden duren, terwijl er wettelijk een termijn voor staat van maximaal 14 dagen.