Skip to main content

Dag KPN & forumleden,

Onlangs heb ik twee superwifi punten aangesloten op mijn experia box V8. Installatie is goedgegaan en de wifi sterkte door het gehele huis functioneert goed.

Maar sinds de installatie valt de wifi 1 รก 2 keer per dag weg. Dit heb ik niet eerder gehad voordat ik de superwifi heb aangesloten. De enige manier, om het wifi weer te herstellen, is door de experia box weer opnieuw op te starten. Dit is best storend vooral nu met het veel thuiswerken en thuisschool.

ย 

Graag hoor ik of jullie hier een oplossing voor hebben?

Groeten,

Dennis

Hallo @DDFREIEย ,heb je een glas of een koperverbinding?

Indien koper, heb je de modem al eens een fabrieks-reset gegeven?

Indien glas, heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een fabrieks-reset gegeven?

ย 


Dag JanD,

ย 

Bedankt, ik heb een glasverbinding. Ik ga de reset en stroomafsluiting proberen.

Het lastige is dat ik niet direct kan controleren of het beter werkt, mede omdat de wifi random wegvalt.
gr Dennis


Heeft u misschien een draadloze verbindingset in huis?

ย 


Hoi Nick83,

ย 

Onderstaandeย verbindingset (2 adapters) gebruik ik om de televisie boven aan te sluiten.

ย 

ย 


Misschien een noob vraag, maar ik zie geen kabel vanuit het glasvezelaansluitpunt naar de modem lopenโ€ฆย Dus ik vermoed dat mijn modem nog op koper is aangeslotenโ€ฆย Er moet toch een kabelverbinding zijn tussen glasvezelpunt en modem?

ย 

ย 


Hallo @DDFREIEย , die laatste foto is inderdaad een glasvezelpunt, als je je door KPN om laat zetten naar glasvezel wordt op die plek een glaskast (NT of GPON) geplaatst die je weer aan kunt sluiten op je huidige modem, die dan een router wordt.

Concreet heb je nu een koperverbinding (DSL) met een kabel van het IS/RA-punt naar de DSL-aansluiting op je modem.

Als je dan glas krijgt verdwijnt die DSL-kabel en krijg je een LAN-kabel aangesloten op de rode wan-aansluiting op je modem/router.

ย 


Dag JanD,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik was dus al in deย  veronderstelling dat ik al op het glas was aangesloten. Ik ga KPN contacteren om te informeren wanneer dat wel gaat gebeuren.


@DDFREIE. Welkom op het forum! Heb je nog duidelijkheid kunnen krijgen over de glasvezel? En heb je nog een oplossing kunnen vinden voor het wegvallende Wifi?