Skip to main content

Ik heb in januari ene wifi versterker van KPN gekocht (superwifi starterspakket).

Nu brandt bij  het tweede punt een rood lampje, eerder deze week nog blauw. Wifi valt nu steeds weg.

Ik heb hem gereset, bij de modem opnieuw opgestart, en zelfs omgewisseld met het eerste punt dat bij de modem staat, maar niets helpt.

Kan ik een nieuwe ontvangen?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Kapot lijkt me een groot woord. Ik vermoed dat je de zaken niet goed hebt geïnstalleerd.
Gewoon alles opnieuw opzetten.  Maar lees inderdaad wel geregeld dat gebruikers er moeite mee hebben om dat op de juiste wijze uit te voeren.


Installatie is niet het probleem. Het heeft sinds januari prima gefunctioneerd.

Sinds ongeveer een week blauw lampje, tenzij ik hem naast de andere versterker bij de modem aansluit. Dan wordt hij weer groen. zodra is hem verder weg zet, wordt het lampje rood. Alles al opnieuw geinstalleerd.


En als je die nu eens volledig apart zonder de modem / router configuratie installeert.
Te beginnen bij die 2e Super Wifi?     Zie < DEZE > reactie.


Blauw? Of paars?

 

Reset knopje ingedrukt houden tot lampje uitgaat. 

Bekabeld aansluiten en een kwartier met rust laten. 

Dan zou hij de juiste gegevens weer moeten ophalen.


Van harte welkom op ons forum @MMorien!

Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is in jouw topic. Ben je verder gekomen met de tips en suggesties die je hier gekregen hebt? We hebben daarnaast een handig topic met alles over installatie en gebruik van SuperWifi, ik raad je aan om dat ook even door te lezen. 


Helaas. Alles geprobeerd. Het tweede WiFi punt  blijft ook ba herhaaldelijk opnieuw opstarten/installeren, van groen naar rood licht gaan. Ik kom er niet meet uit.


Gebruik je toevallig een v10a modem?


Ja, dat klopt. Een experia box v10


Een V10  is een ander model dan de  V10A   (V10a).

Welke van de twee heb je dan?


Op de modem staat v10. 


Het lijkt erop dat het snoer defect is. Bij de modem staat de ene versterker. Het snoer wat daarin zit is vastgesnoerd aan alle andere snoeren van de apparaten bij de modem. ik heb de versterkers omgeruild. de tweede doet het op dat netsnoer dus wel en de “ eerste” versterker doet het niet meer op het andere (losse) snoer. En uiteraard wel weer als ik de versterkers weer terug omdraai.

Dus, kan ik niets anders meer bedenken dan dat het aan het adaptersnoer logt. Kan deze worden vervangen?


"Het snoer wat daarin zit is vastgesnoerd aan alle andere snoeren van de apparaten bij de modem”

Bedoel je als een bundeltje bij elkaar gebonden om het “netjes” te houden?  Niet doen, door elektromagnetische interferentie van signalen is de kans op storing naar de andere kabels toe aanwezig waarbij je tegen onbegrepen en onwillekeurig vreemde netwerkproblemen kunt oplopen.

Ook bijv. het “oprollen” en bij elkaar binden van kabels als die te lang zijn, is niet aan te bevelen.
Dat geeft een “spoel” werking.  Één twee windingen kan nog wel, maar echt diverse windingen wordt de kans op storing alleen maar groter.

Zou best de oorzaak van je problemen kunnen zijn?


Ok, goede tip. Zal ik loshalen, maar is niet de oorzaak van het probleem, want juist het snoertje dat niet in dit bundeltje zit, maar in de versterker en stopcontact op de eerste etage is defect. Maar hoe kom ik nu gewoon aan een nieuw adaptersnoer (hopend dat dit het probleem is)? is dat te bestellen of op te sturen door KPN?

 


Maar de Superwifi gaat toch gewoon aan op die adapter? Alleen de kleur van het lampje word niet wat het zou moeten. Dan is de adaptersnoer niet stuk.

 

Ik zou ze beide echt eens goed resetten (pinnetje achterop ingedrukt houden tot lampje uitgaat)

  • 1e superwifi bekabeld aansluiten en 5 minuten laten gaan 
  • 2e superwifi bekabeld aansluiten en een kwartier met rust laten 
  • Thuisapp opstarten en verbinden met de superwifi’s. Staan ze er allebij in, en groen?
  • Trek de utp kabel uit de 2e superwifi en wacht een paar minuten. Brand het lampje groen?
  • Verplaatst de 2e superwifi naar waar hij stond. Wacht zeker 5 minuten. Opstarten duurt al zo'n 3 a 4 minuten, en dan moet hij nog verbinding maken met de 1e. Welke kleur brand hij nu?

@MMorien Wat Dennis hierboven aangeeft klopt: als het adaptersnoer stuk zou zijn, zou het SuperWifi punt helemaal niet aan gaan. Heb je zijn instructies al geprobeerd? 

Daarnaast ter info om je vraag te beantwoorden: Je hebt twee jaar garantie op je SuperWifi. Als het binnen die periode defect raakt en niks meer doet, dan kan je het inclusief je aankoopbewijs meenemen naar de KPN winkel in je buurt. Als blijkt dat je SuperWifi defect is, wordt het daar vervangen.


Dank Dennis en Alexandra!

Ik heb alles nog eens opnieuw gedaan. Lampje van de 2e versterker hier boven is gelukkig niet meer rood, maar continu blauw/paars. Omdat ik nu geen grote verstoringen meer heb (eerder wel), kom ik nu maar nergens meer aan :) 


@MMorien Dat kan prima zijn zo lang het werkt, hou het maar even in de gaten. Betekenis van blauw of paars lampje op SuperWifi is het volgende. Laat het gerust hier weten als je vragen hebt of als je er niet uit komt.

Blauw

  • Knipperend: masterapparaat heeft configuratie (Web GUI/Thuis App) verbinding actief.
  • Constant: Firmware update
    Let op: als een draadloos gekoppeld SuperWifi punt een constant lampje blijft geven en de update lukt niet of loopt niet door sluit het SuperWifi punt dan tijdelijk bekabeld aan op de Experia box / KPN Box 12. Na de update kan het SuperWifi punt weer draadloos gebruikt worden.

Paars

  • De SuperWifi heeft nog de fabrieksinstellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw.