Skip to main content

Sinds afgelopen zomer heb ik een abbo bij KPN waarbij ik ook Superwifi ( 2 witte schotels ) bij kreeg. Ik heb eentje bij de meterkast naast de modum staan en eentje op de 2e verdieping. Beneden heb ik altijd al rond de 200 mb/s gehad en hier zijn we ook tevreden over, maar boven was het altijd al rond de 50 mb/s geweest. Sinds afgelopen week is dit zelfs verlaagd naar 15 mb/s en is lampje oranje geworden. De schotels zijn verder niet van plaats veranderd. Verder heb ik de modum gerest, de versterkers herstart, versterkers opnieuw gekoppeld, ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen etc, maar niks werkte.

Wat ook interessant is om te weten: telkens als ik mijn versterker van boven uit de stopcontact haal en hem daarna erin doe, is de snelheid voor eventjes 200 mb/s, maar springt ie weer snel terug naar 15 mb/s. Verder is beneden het internet altijd goed en ook altijd rond de 200 mb/s.

Bij deze is mijn vraag, weet iemand wat er dan precies mis is met de versterker boven en waarom die steeds terugspringt naar 15 mb/s nadat ik hem herstart? Ik zou het waarderen als iemand ook een oplossing heeft voor dit probleem.

PS: klantenservice gebeld en die wisten na anderhalf uur ermee bellen ook niet precies wat er gedaan moest worden, dus dat was ook niet zo nuttig.

 

Heb je al geprobeerd wat de supwifi doet als je hem verplaatst zodat het lichtje weer groen wordt


Als je er 1 in de meterkast hebt staan en de andere op de 2de etage gaat het niet werken. De afstand is te groot. Haal em sowieso uit de meterkast. Wat voor apparatuur gebruik je nog meer?


Tja, er zijn misschien een paar WiFi netwerken bijgekomen zijn in de buurt. Of enkele WiFi netwerken zijn hetzelfde kanaal gaan gebruiken.

De tweede SuperWiFi boven ook bekabeld aansluiten zou helpen.