Skip to main content

Ik geef het op! Sinds ik de V12-modem heb, is Superwifi helemaal niet meer super. De ene storing net opgelost (en dat lukt alleen met een schone installatie, best veel gedoe) of de volgende dient zich alweer aan.

Sinds een paar dagen branden 2 van de 3 Superwifipunten rood (de andere blijft groen, wat gek is, want die brandde tot dit gebeurde steeds oranje). Vandaag opnieuw geïnstalleerd (gewoon, geen schone installatie) en nu blijven ze paars branden.

Weer een schone installatie? Ik kan toch niet elke week een schone installatie doen? Ik blijf aan de gang….

Kortom, wie weet de definitieve oplossing? Anders dan weggaan bij KPN. Alternatief voor Superwifi?

(o ja, en nog steeds zijn de Superwifipunten niet zichtbaar in de app.)

Hoi @MarielleS1971, welkom op ons forum!
Zoals je het beschrijft lijkt de onderlinge verbinding tussen je superwifi punten niet helemaal fantastisch. Is het mogelijk ze eens op een andere plek neer te zetten? Of met een kabel te verbinden?
Misschien een overbodige vraag, maar het eerste superwifi punt staat niet meer naast de experiabox toch? Die kan beter een stukje verderop staan.

We hebben hier ook een handig topic met stappen over!


Dank je wel @Thomas. Ik kan er 1 bedraad aansluiten, dat ga ik proberen. Ook andere plekken zal ik nog proberen, waar mogelijk. En nee, hij staat inderdaad niet meer naast de Experiabox 😊


Is het nog gelukt @MarielleS1971?


Nee, @Thomas eigenlijk niet. Bedraad aansluiten lukte niet. Bovendien is het SW-punt dat ik bedraad kan aansluiten de enige die groen brandt. Wat gek is, want die staat op zolder, het verste weg. Ik heb een punt dichterbij gezet, maar dat had geen effect. Maar ja, het werkt nu redelijk, met 1 punt op groen en 2 op oranje. 


Opzich zou dat juist wel goed moeten werken, het verste punt bekabeld aan te sluiten. De punten waar de lampjes oranje branden hebben niet genoeg signaal op de plek waar ze staan.

Had je het kennisbankartikel hierover ook al doorgenomen? Daar staan nog wat tips en trucs