Skip to main content

Sinds gister twee superwifi punten geïnstalleerd. Met de experia wifi punten hadden we in huis vaak geen bereik omdat apparaten niet overschakelde. Met superwifi zou dit opgelost moeten zijn. Echter vandaag meteen problemen. Verbinding valt continu weg zowel via de kabel als ook via de wifi. De installatie verliep goed en beide super wifi punten geven een groen lampje. 

Als volgt aangesloten:

  • Experia v10 met 1 ethernet kabel naar super wifi punt 1
  • 1 Ethernet Experia v10 kabel naar DVS unit
  • Superwifi punt boven
  • 2 DVS units boven 1x voor bekabeld internet 1x voor tv kastje

Volgende stappen al geprobeerd:

  • Wifi manager geeft geen problemen aan
  • Speedtest geeft tussen de 20 en 30 mbits
  • Kanaal wissel
  • Reset van modem en super wifi punten

 

De problemen van wegvallende wifi en wegvallend internet waren er voor het gebruik van de superwifi niet. Toen vooral last van het overschakelen tussen de kastjes wat niet soepel verliep.

KPN gebeld geven vervolgens aan dat ik moet afwachten en het vast komt door werkzaamheden in de buurt, die er niet zijn. Ook zeer toevallig dat dit dan zou samenvallen met het net geïnstalleerd hebben van de super wifi punten. Iemand advies? Denk dat het raadzaam is als er een monteur zou langskomen maar hier ga ik niet voor betalen aangezien ik al meer dan genoeg aan de super wifi punten heb uitgegeven, waarvan KPN beweert dat ze alle wifi problemen zouden moeten oplossen

  • 1 Ethernet Experia v10 kabel naar DVS unit
  • 2 DVS units boven 1x voor bekabeld internet 1x voor tv kastje

Toen vooral last van het overschakelen tussen de kastjes wat niet soepel verliep.

Als je nu eens begint met die DVS surrogaat oplossingen er tussenuit te halen.
En te beginnen met gewoon bekabelde oplossingen. Dat zal beslist beter werken.


Ook als ik de DVS er niet tussen heb valt het internet weg. 


Glasvezel?? Koper verbinding?
Met name bij koper, controleer je aansluitpunten / contacten / bekabeling.


Heeft u maar 1 tv kastje? Alleen boven?


Boven en onder tv kastje. Hebben koper. Kan het liggen aan v10 icm superwifi? Zo raar dat dit probleem er pas is sinds ze geïnstalleerd zijn


Brandt het wireless (wifi)- lampje op de V10? Zo niet, zet het wifi-signaal van de v10 uit. De Super Wifi's dienen het wifi netwerk over te nemen. 


Boven en onder tv kastje. Hebben koper. Kan het liggen aan v10 icm superwifi?

Nee, dat kan je gewoon samen gebruiken.

Zo raar dat dit probleem er pas is sinds ze geïnstalleerd zijn

Ik lees dat het voor die tijd ook al niet helemaal zuiver goed liep.

Hoe zien uw kabels er uit? Al eens andere geprobeerd? Gebruikt u cat 5e of cat 6 kabels? Met aangesmolten stekkers?


Brandt het wireless (wifi)- lampje op de V10? Zo niet, zet het wifi-signaal van de v10 uit. De Super Wifi's dienen het wifi netwerk over te nemen. 

Ik zag bij het inloggen op het modem dat zowel 2,4 als 5 verbinding nog aan stond. Ik ging er vanuit dat deze door de super WiFi vanzelf overruled werden. Ik heb het nu op enable radio no gezet. Benieuwd wat het gaat doen


Boven en onder tv kastje. Hebben koper. Kan het liggen aan v10 icm superwifi?

Nee, dat kan je gewoon samen gebruiken.

Zo raar dat dit probleem er pas is sinds ze geïnstalleerd zijn

Ik lees dat het voor die tijd ook al niet helemaal zuiver goed liep.

Hoe zien uw kabels er uit? Al eens andere geprobeerd? Gebruikt u cat 5e of cat 6 kabels? Met aangesmolten stekkers?

De monteur van KPN heeft inderdaad destijds onze kabels vervangen. Hiervoor werkte de WiFi wel goed alleen doordat je met de experts WiFi steeds verbinding moet maken met een ander apparaat hadden we plekken in huis met geen bereik. Vandaar dat ik aan een Mesch netwerk begonnen ben in de hoop dat dit probleem opgelost zou zijn. 


De monteur van KPN heeft inderdaad destijds onze kabels vervangen. Hiervoor werkte de WiFi wel goed alleen doordat je met de experts WiFi steeds verbinding moet maken met een ander apparaat ...

Dat klopt niet. Dat is niet nodig. Bij de zwarte vierkante Experia WiFi's schakelt je apparaat automatisch over naar het punt wat het dichtste bij is. Daar hoef je zelf niets aan te doen. Dat is seamless roaming wat daar voor zorgt. Dat ondersteunen de Experia WiFi's net zo goed als de SuperWiFi's. Mesh heeft daar niets mee te maken.

Is het wifi op uw Experiabox uit?

Gebruikt u nog andere accespoints in huis? Repeater ofzo?


De monteur van KPN heeft inderdaad destijds onze kabels vervangen. Hiervoor werkte de WiFi wel goed alleen doordat je met de experts WiFi steeds verbinding moet maken met een ander apparaat ...

Dat klopt niet. Dat is niet nodig. Bij de zwarte vierkante Experia WiFi's schakelt je apparaat automatisch over naar het punt wat het dichtste bij is. Daar hoef je zelf niets aan te doen. Dat is seamless roaming wat daar voor zorgt. Dat ondersteunen de Experia WiFi's net zo goed als de SuperWiFi's. Mesh heeft daar niets mee te maken.

Is het wifi op uw Experiabox uit?

Gebruikt u nog andere accespoints in huis? Repeater ofzo?

Klopt inderdaad maar toch werkte dat hier niet soepel. Denk dat het meer te maken had met van 2,4 naar 5 overgaan en andersom. Ik zie nu dat we een v10a box hebben. Het lampje op de voorkant is rood als het internet wegvalt. Het WiFi symbool aan de zijkant knippert dan okk


Ok. Als het lampje aan de voorkant rood is, dan denk ik dat je geen WiFi probleem hebt, maar dat de verbinding van buiten weg valt. Een KPN medewerker moet daar dan denk ik eens naar kijken. @Lisa ? Misschien de lijn doormeten ofzo?

@Gun87 Heeft u uw forumprofiel al ingevuld? 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Ok. Als het lampje aan de voorkant rood is, dan denk ik dat je geen WiFi probleem hebt, maar dat de verbinding van buiten weg valt. Een KPN medewerker moet daar dan denk ik eens naar kijken. @Lisa ? Misschien de lijn doormeten ofzo?

@Gun87 Heeft u uw forumprofiel al ingevuld? 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Dank voor het meedenken! Ik heb het profiel ingevuld. Vanavond branden het lampje op het modem weer rood. @Lisa hoe kan ik ervoor zorgen dat kpn hiermee aan de slag gaat?


@Lisa is KPN medewerker, dus die kan er zo mee aan de slag. 


Hallo @Gun87 en @Nick83! Ik ben net weer aan het werk. Kijk direct even mee. Tot zo..

 

Edit: Er is inmiddels contact opgenomen met de klantenservice. Een monteur komt op locatie kijken wat er aan de hand is.