Skip to main content
Vraag

Switch gebruiken voor interactieve tv.

  • November 27, 2019
  • 4 reacties
  • 520 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik wil de utp kabel die normaal in de iTV zit op een switch (Netgear GS105E) aansluiten. Alleen als ik utp kabel op de switch aansluit en de iTV met een nieuwe ethernetkabel aansluit krijg ik geen verbinding. 
 

Wat doe ik verkeerd? 
 

Verder heb ik in de meterkast een Experiabox V10a en is daarop ook een switch aangesloten ivm te weinig aansluitingen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 28, 2019

Dag @Shanna1986 , dat zou moeten werken. De lampjes op de switch bij de aansluitingen branden/knipperen wel? Je hebt de externe voedingsadapter van de switch toch wel aangesloten :sunglasses: ?


fdpg1963
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 28, 2019

@Shanna1986 

De GS105E is een managed switch en als die niet goed staat ingesteld kan dat problemen geven. Met een unmanaged switch heb je echt een “dom” verdeelpunt die gewoon alle data ongewijzigd doorgeeft.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 28, 2019

Die switch op de Experiabox… zit daar weer de switch 105E op en daarop de ITV-ont.?

Die eerste switch, is dat er ook een met IGMP Snooping voor de verwerking van IPTV streams?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2019

Beste allen,

De stekker zat er uiteraard in. Aan de experiabox zelf hangt zo’n zelfde switch.. Zou het kunnen zijn dat de utp in de stoppenkast misschien ook al via de switch is aangesloten? Zou daar het probleem kunnen zijn?