Skip to main content

Wij willen overstappen van Ziggo naar T-Mobile met glasvezel. Nu kwam de man van T-Mobile langs om glasvezel te activeren, bleken we geen glasvezelkastje te hebben… alleen de oranje glasvezelkabel. Daarna kwamen er twee monteurs ( weet niet van welk bedrijf) om dit kastje te plaatsen. Echter volgens hun info hoort deze in de woonkamer. Wij wilden hem in de meterkast. Dat kon allemaal niet, dan moesten we een verplaatsing aanvragen  bij KPN. Echter we zijn geen klant bij KPN en de monteurs verwachten dat we daar ook nog flink voor zouden moeten betalen, want dit kastje was eigendom van KPN. 

Wij zijn ons van geen kwaad bewust, zijn hier komen wonen in 2016 en toen hing het kastje er al niet. Anders hadden we nu geen probleem gehad. 

We zijn inmiddels 3 weken verder. We hebben niks meer gehoord van T-mobile..dus denken dat we er zelf weer achteraan moeten. Maar op de website van KPN komen we niet verder. Wie kan ons helpen?

Hallo @Liesbeth Van Klompenburg T-Mobile moet niet zeuren, in 9 van de 10 gevallen zit de aansluiting gewoon in de meterkast en als T-Mobile niet mee wil werken, zoek je toch gewoon een andere provider, KPN bijvoorbeeld.😎

Succes.


Wij willen overstappen van Ziggo naar T-Mobile met glasvezel. Nu kwam de man van T-Mobile langs om glasvezel te activeren, bleken we geen glasvezelkastje te hebben… alleen de oranje glasvezelkabel. Daarna kwamen er twee monteurs ( weet niet van welk bedrijf) om dit kastje te plaatsen. Echter volgens hun info hoort deze in de woonkamer. Wij wilden hem in de meterkast. Dat kon allemaal niet, dan moesten we een verplaatsing aanvragen  bij KPN. Echter we zijn geen klant bij KPN en de monteurs verwachten dat we daar ook nog flink voor zouden moeten betalen, want dit kastje was eigendom van KPN. 

Wij zijn ons van geen kwaad bewust, zijn hier komen wonen in 2016 en toen hing het kastje er al niet. Anders hadden we nu geen probleem gehad. 

We zijn inmiddels 3 weken verder. We hebben niks meer gehoord van T-mobile..dus denken dat we er zelf weer achteraan moeten. Maar op de website van KPN komen we niet verder. Wie kan ons helpen?

Voor deze vraag moet je bij KPN Netwerk NL aankloppen, dit forum gaat over KPN als provider en niet om de infrastructuur van KPN Netwerk NL.

De FTU wordt over het algemeen geplaatst op een plaats waar de vezel het gemakkelijkste naar binnengebracht kan worden zonder dat hiervoor extra afstanden hoeven te worden overbrugt. Als de woonkamer dus het dichtste bij de straatzijde en dus de rest van de vezels liggen, dan wordt hier de FTU geplaatst. Wanneer een klant het hier niet mee eens is, kan er soms tegen een meerprijs de glasvezel worden verlengd.

Meer informatie daarover kan KPN Netwerk NL u in dezen verstrekken.

Een glasvezelaansluiting (FTU) afmonteren in de meterkast is dus niet altijd het geval, er zijn helaas genoeg woningen waarbij deze wordt afgemonteerd in de woonkamer zoals ook in diverse topics op de T-Mobile Community al laten weten.

 

Echter we zijn geen klant bij KPN en de monteurs verwachten dat we daar ook nog flink voor zouden moeten betalen, want dit kastje was eigendom van KPN.

U bent geen klant van KPN en evenmin klant van KPN Netwerk NL. Helaas is het echter wel dat er vaak van het kastje naar de muur wordt gewezen.  In uw geval kan het beste contact opgenomen worden met KPN Netwerk NL of kunt u wellicht een moderator op het forum van T-Mobile aanspreken en vragen de backoffice te informeren.


Hoi @Liesbeth Van Klompenburg ,


Welkom hier.


Een verplaatsing van het glasvezelkastje is te regelen via mijnaansluiting,Daar zijn inderdaad wel kosten aan verbonden.

Nu ben ik wel benieuwd, wat bevalt er niet aan Ziggo?Dat netwerk kan 1000/75 aan en dat is heel erg vaak voldoende.Mogelijk ervaar je problemen, die zijn dan vast wel op te lossen.


Beste Martijn,

 

Ziggo blijft de prijzen enorm omhoog gooien, dat is de enige reden. :)

 

Gerrits, bedankt voor je antwoord. Hier kan ik weer veder mee.


Beste Martijn,

 

Ziggo blijft de prijzen enorm omhoog gooien, dat is de enige reden. :)

 

Gerrits, bedankt voor je antwoord. Hier kan ik weer veder mee.

Ik heb mijn eerdere reactie even bewerkt, maar ook hier zal ik de aanvulling even plaatsen:

U bent geen klant van KPN en evenmin klant van KPN Netwerk NL. Helaas is het echter wel dat er vaak van het kastje naar de muur wordt gewezen.  In uw geval kan het beste contact opgenomen worden met KPN Netwerk NL of kunt u wellicht een moderator op het forum van T-Mobile aanspreken en vragen de backoffice te informeren.

De backoffice zou het één en ander kunnen escaleren waardoor het balletje hopelijk wel gaat rollen.

In ieder geval graag gedaan en succes!


Hoi Liesbeth,

Aha, ok.Dat kan ik wel begrijpen.

Wat je nog wel in overweging kan nemen is dit:

Als je internet only of internet+bellen neemt zit daar -onvermeld- ook kabeltv bij.Zo heb ik zelf internet+TV voor maar 40,50.Goedkoper kan bijna niet!😉Eenmaal besteld staat dit ook op je factuur dus het zit er wel officieel in.

Alhoewel...:

Je kan zelfs voor 35 euro 50MB internet+vast bellen+kabelTV hebben.Dat zit in dit pakket:

https://shop.ziggo.nl/bestellen/direct?products%5B0%5D%5BfixedSku%5D=Z_8870811

Maar hier zit officieel geen internet in en je kan daar dus helaas geen support op verwachten.Het is wel een gokje dus.

 


Wij willen overstappen van Ziggo naar T-Mobile met glasvezel. Nu kwam de man van T-Mobile langs om glasvezel te activeren, bleken we geen glasvezelkastje te hebben… alleen de oranje glasvezelkabel.

Waar zat die kabel dan? Lag die nog buiten onder de grond? Of was die wel al binnen? 


De kabel was al binnen in de meterkast


De kabel was al binnen in de meterkast

Daar snap ik dan helemaal niks van. Waarom. Hebben hebben ze dan het kastje daar ook niet gewoon in de meterkast gedaan? Dat was toch voor die monteurs zelf ook het makkelijkste?

Wat hebben die monteurs nu gedaan? Die kabel van de meterkast naar de woonkamer gelegen ofzo?


Tja.. dat vroegen wij ons ook af. Omdat er in hun systeem staat dat hij hier in de woonkamer hoort te zitten. En dat mag dan blijkbaar niet in de metselaar geplaatst worden. Want dan krijgen ze problemen.. bureaucratie 


@Liesbeth Van Klompenburg Is niet helemaal bureaucratie. Er is een programma van eisen bij KPN Netwerk (eigenaar van de kabel). En dat stelt onder andere dat het vanaf de plek van de FTU (het glasvezelkastje) relatief makkelijk moet zijn om apparatuur aan te sluiten. En dat er een stopcontact in de buurt moet zitten (voor het apparaat wat nog op die FTU komt als je een abonnement neemt) of dat makkelijk gemaakt kan worden.

Als de FTU in je meterkast zou komen, vermoed ik dat die plek niet voldoet aan die eisen en dan is het probleem nog groter en kan de aannemer terug komen om de FTU alsnog in de woonkamer te hangen. Op zijn kosten wel te verstaan.

Als de huidige plek in de woonkamer voldoet aan de eisen die ik hierboven noem, dan is er geen technische reden om de FTU ergens anders te hangen en dus zijn evt. verplaatsingskosten voor de bewoner zelf.

 

@Nick83 Die kabel zit dus al sinds jaar en dag zonder FTU in de woning. De reden is moeilijk terug te halen maar er is zelfs een aparte status voor in de netwerkadministratie, dus blijkbaar gebeurde het nog best vaak in het verleden. Is ook niet erg, want als het goed in de administratie staat dan komt de aannemer van KPN Netwerk vooraf al om de FTU er alsnog op te monteren en door te meten. En dan kan T-Mobile/Guidion later komen om de klant te activeren.