Skip to main content

T-Mobile kondigt via een brief aan dat ze binnenkort in mijn wijk glasvezelnet gaan aanleggen. Waarom krijg ik die brief van T-Mobile? Ik ben klant bij KPN/Telfort. Is dit een truc om mij van KPN weg te lokken en over te stappen naar T-Mobile? Kan ik nee zeggen tegen die aansluiting van T-Mobile?

Hallo @Pietski,

Dit is een brief om je op de hoogte te houden van de aanleg en jou toestemming te vragen om de aansluiting te mogen maken in jouw woning.  Je mag overigens deze aansluiting weigeren, maar kan hem ook gratis laten plaatsen.  Je bent overigens niet verplicht om over te stappen. 

Ter info, KPN levert niet over deze aansluiting. 


weet iemand de betekenis van de zin “KPN levert niet over deze aansluiting'.?

KPN lijkt het prima te vinden dat T-mobile de klanten weghaalt?? Of is KPN toch bereid iets van concrete info te geven over hun eigen aanbod glasvezel?


weet iemand de betekenis van de zin “KPN levert niet over deze aansluiting'.?

KPN lijkt het prima te vinden dat T-mobile de klanten weghaalt?? Of is KPN toch bereid iets van concrete info te geven over hun eigen aanbod glasvezel?

Als AH speciaal brood gast verkopen dan hoeft C1000 dat niet ook te doen. En u bepaalt waar u brood koopt. Waarom zou C1000 u gaan vertellen dat AH nu speciaal brood verkoopt?

Waarom verwacht u dan een brief van KPN over de aanleg door T-Mobile?

In dit geval gaat T-Mobile dus glasvezel aanleggen. En u hebt een KPN abonnement. U bent niet verplicht om nu bij T-Mobile klant te worden. Wellicht besluit KPN ooit om ook glasvezel bij u aan te leggen. Dan kunt u over naar glasvezel, op termijn moet dat dan ook omdat KPN dan na max. 3 jaar het koper uitschakelt.

Dat KPN ooit glasvezel bij u gaat aanleggen is echter onzeker. Wilt u dus de voordelen van glasvezel dan moet u over naar T-Mobile. Maar die keuze is geheel aan u. T-Mobile haalt dus geen klanten weg van KPN, dat bepalen de klanten zelf.


Dit is een helder verhaal! Er werd steeds in KPNreclamegesuggereerd, dat KPN vrij snel glasvezel zou aanleggen. Nu begrijp ik waarom dat niet concreet werd: het is heel onzeker. Daar kan ik wat mee. Dank.


Mag ik die aansluiting weigeren? Ik heb hele nare ervaringen met T mobile en wil ze niet in mijn huis hebben. 


Weigeren mag, maar je kan beter kosteloos laten aanleggen omdat later aansluiten best prijzig is. Misschien ben jij niet geïnteresseerd maar een volgende bewoner wellicht wel. Een abonnement nemen bij T-mobile is niet verplicht.


weet iemand de betekenis van de zin “KPN levert niet over deze aansluiting'.?

KPN lijkt het prima te vinden dat T-mobile de klanten weghaalt?? Of is KPN toch bereid iets van concrete info te geven over hun eigen aanbod glasvezel?

Als AH speciaal brood gast verkopen dan hoeft C1000 dat niet ook te doen. En u bepaalt waar u brood koopt. Waarom zou C1000 u gaan vertellen dat AH nu speciaal brood verkoopt?

Waarom verwacht u dan een brief van KPN over de aanleg door T-Mobile?

In dit geval gaat T-Mobile dus glasvezel aanleggen. En u hebt een KPN abonnement. U bent niet verplicht om nu bij T-Mobile klant te worden. Wellicht besluit KPN ooit om ook glasvezel bij u aan te leggen. Dan kunt u over naar glasvezel, op termijn moet dat dan ook omdat KPN dan na max. 3 jaar het koper uitschakelt.

Dat KPN ooit glasvezel bij u gaat aanleggen is echter onzeker. Wilt u dus de voordelen van glasvezel dan moet u over naar T-Mobile. Maar die keuze is geheel aan u. T-Mobile haalt dus geen klanten weg van KPN, dat bepalen de klanten zelf.

Waarom bestaat er geen gemeenschappelijk glasvezel netwerk van/voor alle providers? Nu bestaat de kans dat er 2 of 3x verschillende kabels moeten worden gegraven met hetzelfde doel. Verspilling! Of niet?


Waarom bestaat er geen gemeenschappelijk glasvezel netwerk van/voor alle providers? Nu bestaat de kans dat er 2 of 3x verschillende kabels moeten worden gegraven met hetzelfde doel. Verspilling! Of niet?

Omdat providers hun kabels gewoon graag voor zichzelf hebben. En deze niet willen delen met anderen. Want kabels delen maakt je als provider aafhankelijk van andere partijen. 

Vergelijk het met het delen van een auto met de buren. Dat willen de meeste mensen ook niet. Dat geeft alleen maar gezeik. Hij is dan niet altijd beschikbaar. Er liggen spullen in van een ander. Hij is niet altijd schoon. Wie maakt hem schoon? En wat als de buurman hem in de prak rijd? Dan kan jij er dus ook niet meer mee rijden. En moet je wachten totdat die gemaakt is. En wie betaald die kosten?

Het is veel makkelijker om gewoon zelf een auto te hebben. Dat maakt je onafhankelijk. En misschien is dat wat duurder. En minder efficiënt. Maar dat is jammer dan.


Mag ik die aansluiting weigeren? Ik heb hele nare ervaringen met T mobile en wil ze niet in mijn huis hebben. 

Nooit weigeren. Die aansluiting is gratis. Dus je kan dan (later) kiezen uit verschillende providers. Dat is uniek want dat is niet op veel plekken in Nederland. En heb je een koophuis dan is het zelfs een pre bij verkoop. En dat extra kastje in de meterkast zit niet in de weg, toch?