Skip to main content

Ik heb een Tablet die blijkbaar alleen op 2.4 GHz werkt. Want hoewel hij wel verbinding met de wifi maakt op zowel 2.4 als 5 GHz , lukt het alleen bij 2.4 om ook daadwerkelijk een internet verbinding te maken. Maar blijkbaar kan ik niet instellen dat de tablet verbinding moet maken met 2.4 dus werkt het de vaak niet. Ik heb een experiabox 10 met 2 wifi superversterkers.

Nu kan ik wel topics vinden m.b.t. een box 12 ? waar er een update zou komen zodat straks de 2 verschillende frequenties weer apart in te stellen zijn. Maar gaat dat ook gebeuren voor de V10 en superversterkers? 

 

En is er nog een andere methode om toch te zorgen dat o.a. het tablet weer alleen kiest voor de 2.4.

 

Hoi @SikkeHelder78 ,

Die update geldt ook voor de V10,Ik raad aan om de superwifipunten en het modem te resetten om te kijken of hij dan de update installeert.


Die update geldt ook voor de V10,...

Er is geen update voor de V10 (zonder a).

Login op de "super"WiFi's en probeer de firmware handmatig de upgraden via de "Check en Upgrade" knoppen. Waarschijnlijk lukt dat nu nog niet omdat kpn "vergeten" is om de nieuwe firmware ook klaar te zetten op de server die gebruikt wordt voor handmatige upgrades. Ik hoop dat kpn diealsnog heel snel zal klaarzetten.


ik bedoel dat de superwifi´s die gekoppeld zijn aan een v10 ook de update met extra wifi krijgen:)


De update op de SuperWiFi's kun je volgens mij alleen binnen halen door ze te resetten. Als je ze beide bekabeld aangesloten hebt, dan kun je er eerst 1 resetten. Vervolgens even een half uurtje wachten. En daarna de andere resetten. Op deze manier blijft je ingestelde WiFi netwerk naam en wachtwoord hetzelfde. Althans, ik ben hier nu bezig, en het werkt zo goed 😊

Maar goed. Daarna is het nog de kunst om op die SuperWiFi's in te loggen. Heeft u dat wel eens gedaan @SikkeHelder78 ?

Admin: Link naar update SuperWifi toegevoegd


Ja inloggen op de superwifi's heb ik al wel gedaan @Nick83. Als ik er nu op in log en upgrade / check doe dan geven ze aan de nieuwste firmware te hebben namelijk versie 100.11V1. Dus zal ik het via resetten proberen. Ik heb 1 bekabeld en 1 niet maar dat zal de procedure wel niet anders maken.


Ja inloggen op de superwifi's heb ik al wel gedaan @Nick83. Als ik er nu op in log en upgrade / check doe dan geven ze aan de nieuwste firmware te hebben namelijk versie 100.11V1. Dus zal ik het via resetten proberen. Ik heb 1 bekabeld en 1 niet maar dat zal de procedure wel niet anders maken.

De onbekabelde tijdens reset procedure via ethernetkabel aansluiten anders kan deze niet meer verbinden na reset. Even per stuk doen via sateprikker en ff tijdje laten ratelen voordat alles doorlopen is. De geresette krijgt als deze terug is dan weer de ingestelde gegegevens van de eerste en vice versa.


Hoi @SikkeHelder78, goed om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is in je topic. Via de stappen die Nick heeft uitgelegd moet het updaten van je SuperWifi lukken. Ben je er intussen uit gekomen? Mocht dat nog handig zijn, hier lees je meer over de updates voor SuperWifi.


Ik ben er eerlijk gezegd nog niet aan toegekomen om het uit te proberen. In elk geval ook nog bedankt voor de link. Als ik het heb uitgevoerd zal ik hier laten weten of het gelukt is of niet.  


@SikkeHelder78 Geen probleem, we horen graag of 't is gelukt! Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.