Skip to main content

Hallo,

De tablets van mijn kinderen hebben van de ene op de andere dag geen wifi meer. Op andere apparaten werkt het nog wel prima.

Op hun tablets kan ik wel andere wifi netwerken zien en ik kan ook van mijn telefoon een hotspot maken en daarmee verbinding maken. Maar het kpn wifi netwerk is niet zichtbaar en ook door direct in te voeren niet bereikbaar (dus onafhankelijk van ssid broadcast).

Ik heb al geprobeerd:

- Ander ssid en wachtwoord voor het wifi netwerk kiezen

- Alleen 2.4 ghz netwerk beschikbaar stellen

- Zelfde resultaat met gastnetwerk en extra netwerk

- Factory reset

Misschien zinvol om hierbij te vermelden dat ik al langere tijd problemen heb met de superwifi punten. Dat staat hier verder in principe los van, maar die werken vaak 1 dagje. Daarna doen ze niets en werkt het enkel om de modem te resetten via de wifi manager.

Hi @Manus1982 en welkom op het forum! 

Wat gek dat het dan alleen in combinatie met de tablets en de wifi niet goed gaat. 😥 Ze hebben nergens wifi? Ook niet in de buurt van de router of de Experia Box? 

Goed dat je het gastnetwerk al geprobeerd hebt en goed om te weten dat je SuperWifi punten gebruikt. Wat als je deze loskoppelt en alleen de wifi van het modem gebruikt? Kunnen de tablets dan wel verbinding maken of lukt het dan ook niet? 


Dag Sanne,

Bedankt voor de hulp.

De SuperWifi punten heb ik beide van het stroom gehaald en ik ben direct naast het modem gaan staan met de tablets. Geen verschil, helaas.

Heb je misschien nog meer ideeën/aanwijzingen?

Alvast bedankt.


Hmmmm. Wat als je IPv6 uitzet? Mocht je een V10A of Box 12 hebben, zet het daar dan uit via de webinterface (Box 12, Internet Connectivity → Basic →  IPv6) of de V10A webinterface (Network (tabje aan de linkerkant) > ipv6 (tabje rechtsbovenin). Ik ben benieuwd of het dan lukt.

Zo niet, zijn het dan beiden dezelfde soort tablet? Ze zien andere wifi netwerken dus wel, lukt het ook om met andere netwerken te verbinden? Wellicht bij vrienden of familie thuis? Puur om te testen hoe het dan gaat. Controleer ook of de tablets niet toevallig een softwareupdate hebben en herstart de tablets ook allebei voor de zekerheid.


Wellicht hebben de tablets van de Kids alleen wifi via de 2 ghz band en dat de superwifi's zenden wifi via de 5 Ghz band uitÂ