Skip to main content

goedemorgen

een tijdje terug had ik een probleem als ik mijn 2 tv ontvangers tegelijk had aanstaan.

dan gaf die een storing aan dus gebeld met kpn en na alles te hebben nagelopen kwam de medewerker er achter dat mijn internet snelheid te laag was om de 2 ontvangers tegelijk aan te hebben.

volgens de medewerker moest er in mijn huis een hogere internet snelheid zijn en vroeg zich af waarom ik dat niet had.

hij zou een email sturen naar de afdeling die er over gaat van hoe dat kon en of ze dat op afstand konden verbeteren of dat er een monteur langs moest komen om naar de aansluiting te kijken. 

ik zou hier over worden teruggebeld maar naar ongeveer 2 weken wachten heb ik nog steeds niets gehoord.

en weet nu nog steeds niet wat het probleem is.

Welke snelheid heeft u als u meet met een bekabelde pc of laptop? Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?


dank u voor de reactie

ik kan mijn laptop niet op een kabel aansluiten en ik heb de tv ontvangers wel bekabelt aangesloten.

mijn wifi download is 11 mbps en upload snelheid is 5.2 mbps


Dat is wel heel weinig en sowieso te weinig voor twee tv ontvangers tegelijkertijd.  Wat zegt de site van kpn als u net doet alsof u een bestelling doet? Dan komt er te staan wat maximaal haalbaar is. Ben heel benieuwd...


dank u voor de reactie

ik kan mijn laptop niet op een kabel aansluiten ...

Dan heeft u wellicht deze nodig?

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943


Welke snelheid word er belooft als u op de homepage even net doet alsof u een nieuw abonnement afsluit? Dan staat er welke snelheid haalbaar is op uw adres. Wat staat er bij u?

 


De maximaal haalbare snelheid op je adres is 26 Mbit/s 6 Mbit/s


Er gaat dus ergens iets niet goed. Jammer dat u niet bekabeld kunt meten. Dan hadden we kunnen zien welke snelheid er binnen komt. Een medewerker gaat dit oppakken en hier reageren. Hij/zij kan de lijn doormeten. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer en adres dan kunnen ze voor u aan de slag.  De wachttijd op een medewerker is ca 2 dagen en u herkent ze aan het kpn logo bij hun naam.


moet ik dat nu invullen of pas als de medewerker heeft gereageerd en waar moet ik mijn gegevens invullen

 


Dat kunt u nu al doen. Klik rechtsboven in de groene balk op uw icoontje ga dan naar mijn profiel en dan naar bewerk profiel.  Vul daar uw gegevens in. Overal waar privé bij staat is alleen te zien voor u en de medewerkers.  Gaat dat lukken?


Welke Experiabox heeft u?


Dat kunt u nu al doen. Klik rechtsboven in de groene balk op uw icoontje ga dan naar mijn profiel en dan naar bewerk profiel.  Vul daar uw gegevens in. Overal waar privé bij staat is alleen te zien voor u en de medewerkers.  Gaat dat lukken?

gedaan


Hoi @h wijngaard, welkom op ons forum! Ik zie dat de verwachte maximale snelheid inderdaad in de 20 zit en er nu technisch maar 12 gehaald wordt ook. Ik heb hiervoor een storingsticket aangemaakt! Mijn collega's nemen hierover nog contact met je op. Laat ons vooral weten wat er uit komt!


Hoi @h wijngaard, ik heb niets meer van je gehoord. Ik zie dat het ticket nog open staat en wacht op jouw terugkoppeling. Als het nog niet opgelost is wil ik je vragen het nummer te bellen wat je per sms gekregen hebt met toegangscode. Zij kunnen hier met je op afstand nog even naar kijken. Als ik dit goed lees is dit op afstand wel op te lossen.


goedemorgen

er is een monteur langs geweest en die dacht dat het aan de aansluiting kastje in de muur lag en heeft die vervangen.

mijn downloadsnelheid is nu 18.7 mbps en mijn uploadsnelheid is nu 6.0 mbps. dit is het wifi snelheid.

het lijkt nu goed te gaan.

bedankt voor het meedenken