Skip to main content

Beste lezer,

Mogelijk kan ik met mijn (voor mij) nogal ingewikkelde vraag hier niet terecht maar ik wil het toch proberen. Samenvatting: technische verbinding van huisnummer 2C bestaat niet, administratieve verbinding wel.

Achtergrond: Ik heb vorig jaar een aantal keer van KPN een mail 'Verzoek tot overname van uw aansluiting' ontvangen. Ik was echter niet van plan om te verhuizen dus mijn verbinding zou niet overgenomen mogen worden. Ik heb n.a.v. alle mails kpn gebeld. De eerste en twee keer is de overname geannuleerd. De derde keer is mij uitgelegd dat mijn administratieve verbinding inderdaad op 2C (mij huisnummer) staat maar mijn "technische" verbinding op 2A stond. Dit omdat er blijkbaar geen "technische" verbinding 2C bestaat. Er bestaat wel een technische verbinding op 2A, 2D, 2E, 2F en 2. Omdat er vorig jaar iemand op nummer 2A is komen wonen en dus internetverbinding heeft aangevraagd bij kpn, kreeg ik de bovengenoemde mails, omdat ik op de technische verbinding van 2A zat. Omdat de technische verbinding van nummer 2 nog niet bezet was heeft de monteur mij (2C) daar toen op aangesloten. Maar een aantal maanden geleden is er door iemand anders (mijn nieuwe buren) een verbinding op 2 met een andere provider aangevraagd. Waardoor ik bijna wekelijks een mail (+brief) van kpn ontvang met: "Een nieuwe aanbieder wil je aansluiting overnemen". Waarna ik iedere keer weer kpn heb gebeld om de overname te annuleren. Maar dit lost uiteindelijk het probleem niet op. Want ik zit nogsteeds op technische verbinding 2 en technische verbinding 2C bestaat gewoon niet. Er is een aantal maanden geleden ook een klacht/verzoek ingediend bij kpn: er zou naar gekeken worden. Maar nog niks teruggehoord. Inmiddels weer bovengenoemde mail en brief ontvangen, weer contact op proberen te nemen maar er werd (perongeluk?) voordat ik iets kon zeggen opgehangen bij kpn?

Ik had graag mijn abbonement bij kpn willen behouden maar ik voel me bijna genoodzaakt om de oplossing bij een andere provider (proberen) te gaan zoeken.

Dus dit is echt mijn laatste poging bij kpn. Ik heb hier zelf weinig verstand van dus ik zou zo niet weten hoe ik dit op moet lossen. Is dit een kwestie van knopjes omzetten of zouden er bijvoorbeeld hele nieuwe verbindingen/ kabels(?) aangelegd moeten worden?

Excuses voor het lange verhaal en ik hoop dat het te begrijpen is. Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet.

 

O en ik werd ook dagelijks gebeld door +31 88 775 1101. Volgens Google is dit nummer (geassocieerd met) kpn?? Mogelijk ivm eerder genoemde mails. Na opnemen geen gehoor en rare voicemail berichten. Dus geblokkeerd. Mocht er vanaf dit nummer wel iets belangrijks te melden zijn dan hoor ik het graag.

Goed dat u hier het verhaal verteld @Milouuuu . Een moderater gaat dit oppakken.  Vul het profiel helemaal in met klantnummer etc.  De wachttijd op een moderater is een dag of drie. 


Ik denk dat @Ward_ hier maar eens in moet duiken...


@Milouuuu Dat is een aparte situatie. En ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is steeds de melding van lijnovername te krijgen. Ik heb de zaak voor je opgepakt en de vraag bij de juiste partij uitgezet. Ik verwacht hier binnen 5 werkdagen reactie op. Zodra die reactie er is laat ik het je hier weten. 🙂


@Milouuuu ik heb ondertussen reactie. Er is geen eigen punt om je aansluiting op te zetten. Ik heb navraag gedaan wat nu de vervolgstappen zijn. En waar die uitgezet moeten worden. Ik moet nogmaals je geduld vragen. Maar we zijn er mee bezig!


@Milouuuu ik heb reactie. Het is nodig contact op te nemen met mijnaansluiting.nl. Die gaan over het aanmaken van een nieuw aansluitpunt voor je verbinding. 

Tot die er is loop je het risico dat als alle verbindingen bezet zijn er geen ruimte overblijft voor je verbinding.Â