Skip to main content
Vraag

Tegenstrijdige informatie en ontvang graag een duidelijk standpunt van KPN of het volledige pakket kosteloos kan worden beƫindigd

• May 9, 2026
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik ontvang graag schriftelijke duidelijkheid over kosteloze opzegging n.a.v. de gewijzigde algemene voorwaarden (e-mail van 1 mei 2026 / kpn.com/av2026).

Het gaat om een gecombineerd pakket bestaande uit Internet + TV en 3 mobiele abonnementen inclusief combivoordelen.

Telefonisch heb ik hierover tegenstrijdige informatie ontvangen. Daarom ontvang ik graag een duidelijk schriftelijk standpunt van KPN of het volledige pakket kosteloos kan worden beƫindigd.

7 reacties

• May 9, 2026

Beste ​@Klant321Ā uiterlijk vóór 1 juni a.s. ontvang je per abo een mail waar e.e.a. uitgelegd wordt en je kunt blijven of opzeggen, ook weer per abo.

Dus je kunt in totaal 4 rmails ontvangen.

Ā 

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 9, 2026

Dank voor de reactie.

Begrijp ik goed dat ook voor de mobiele abonnementen afzonderlijk een mogelijkheid tot kosteloze opzegging zal worden aangeboden?

Telefonisch kreeg ik namelijk eerder te horen dat dit alleen voor Internet + TV zou gelden en niet voor mobiel. Daarom probeer ik duidelijkheid te krijgen over het volledige gecombineerde pakket inclusief combivoordelen.

Voor mij zijn deze abonnementen gelijktijdig als ƩƩn commercieel aantrekkelijk pakket afgesloten. Als ƩƩn onderdeel wijzigt of wegvalt, verandert daarmee ook de waarde van de totale deal.

Ā 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Per mail krijg je instructies en staan ook de voorwaarde voor (kosteloos) opzeggen erbij. Let er wel op dat eventuele leningen voor toestellen wel gewoon doorlopen. Dat is niet opeens een kado geworden šŸ˜…

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 9, 2026

Per mail krijg je instructies en staan ook de voorwaarde voor (kosteloos) opzeggen erbij. Let er wel op dat eventuele leningen voor toestellen wel gewoon doorlopen. Dat is niet opeens een kado geworden šŸ˜…

😁

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Per mobiele abonnement* zal je dit mailtje ontvangen, ik heb hem 5 mei ontvangen maar dat is voor iedereen anders. Lees het stukje ā€œnog vragenā€ dit gaat over eventueel opzeggen.

Ā 

*Volgens mij geldt het niet voor kidssims, maar ik kan verkeerd zitten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 9, 2026

Dank voor de toelichting. Dat is duidelijker dan de informatie die ik telefonisch heb ontvangen.

Ik begrijp dat de abonnementen administratief afzonderlijk geregistreerd kunnen zijn. Mijn vraag is hoe KPN dit inhoudelijk/commercieel ziet.

De abonnementen zijn destijds gelijktijdig telefonisch als gecombineerd pakket afgesloten, inclusief combivoordelen. Voor mij vormden juist die voordelen en de combinatie van Internet, TV en mobiel de reden om het volledige pakket bij KPN af te sluiten.

Daar komt bij dat de e-mail van 1 mei 2026 niet duidelijk vermeldt op welk specifiek product of abonnement de opzegmogelijkheid betrekking heeft. Er wordt gesproken over ā€œabonnement(en)ā€, waardoor ik als klant redelijkerwijs kan begrijpen dat dit ook ziet op het volledige pakket.

Beschouwt KPN dit uitsluitend als losse contracten, of erkent KPN ook dat sprake is van een commercieel samenhangend pakket waarbij wijzigingen invloed hebben op de totale waarde van de overeenkomst?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Je krijgt voor al je abonnementen een apart mailtje. Dus je bent zowel voor vast als mobiel opzegbaar dalijk. Maar het zou kunnen dat het mailtje voor uw vaste diensten al binnen is en het mailtje van de mobieltjes volgende week pas komt. Dan bent u nu voor de helft opzegbaar en vanaf volgende week kunt u alles opzeggen. Ik zou even wachten met druk maken tot u ook de mailtjes heeft ontvangen over de mobiele abonnementen. Daarna kunt u overstappen met alles (als u dat wenst)