Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds 30 oktober jl. het 1Gbit internet van KPN (hussel)genomen. Hiervoor had ik het 500Mbit (KPN compleet) abonnement.
Tot op heden haal ik nog steeds niet meer dan 500Mbit. Sterker nog: de speedtest geeft vaak een lagere snelheid aan dan de 500Mbit.

Via de site heb ik al meerdere keren het modem laten resetten, maar ook dit geeft geen beter resultaat.

De snelheid is gemeten via een bedrade internetverbinding, die vanaf het V10a modem naar een TP-Link JetStream T2600G-28MPS 24-Poorts Gigabit Switch via een intern netwerk (CAT 7 kabel) naar de laptop voert.

Wat moet er nog gebeuren om de snelheid van 1Gbit te halen?


Met vriendelijke groet,
Louis Otte

Hallo @Louis66! Welkom hier op ons KPN Forum. Excuses voor mijn late reactie. Het is hier momenteel erg druk. Het issue dat je omschrijft is een bekende. Dit is echter afgelopen dagen opgelost. Ik vraag me af of het probleem nog steeds speelt bij jou. Ik zie in het systeem namelijk dat de snelheid goed staat. Kun je controleren of het probleem nog speelt? Dan duik ik graag voor je in de systemen. :nerd:


Hallo Lisa,

Er lijkt inderdaad een verbetering te hebben plaatsgevonden. Er is echter nog wel steeds een grote fluctuatie tussen de verschillende metingen. 

De uploadsnelheid varieert nu tussen de 550 Mb/s tot 915 Mb/s.

 

Met vriendelijke groet,

Louis66 


Hallo Lisa,

Er lijkt inderdaad een verbetering te hebben plaatsgevonden. Er is echter nog wel steeds een grote fluctuatie tussen de verschillende metingen. 

De uploadsnelheid varieert nu tussen de 550 Mb/s tot 915 Mb/s.

 

Met vriendelijke groet,

Louis66 


Hallo @Louis66 de uploadsnelheid bij KPN is nog niet naar 1 Gbps gezet. Dit komt pas in 2021 beschikbaar. Je download zou nu zo rond de 945 Mbps moeten zijn als je verschillende speedtest servers test. De upload gaat eerst boven de 900 en eindigt zo tussen de 450 en 600 Mbps.


Ik zie dat de administratieve snelheid klopt. Down moet je 900+ MB/s meten. Je spreekt over de uploadsnelheid van 500-900MB/s. Dat is niet zo gek. Op dit moment bieden we 1000d/500u abonnementen aan. We werken er hard aan om ons netwerk 1000/1000 ready te krijgen. Dit verwachten we inderdaad in 2021 te realiseren.


Mijn excuses, ik bedoelde de downloadsnelheid natuurlijk.

 

Mvg,

Louis


Reageer