Skip to main content

na de diverse problemen met het weg vallen van de tv , de aangeboden aps

storing met het WiFi slechte tot geen verbinding met en naar het modem

uit gekeken naar een eigen modem, dit omdat ik juist hele positive geluiden hoor van de Fritzbox

deze zou ism KPN en Telfort de betere keuze zijn, Maar om de Voip te gebruiken moet je eerst bij KPN aangemeld zijn.

 

nou of dat ik probeer met de V 8 instellingen  gen tv beeld nog telefonie

dan dus de Fritzbox, meteen alles werkend, behalve de telefonie.

dacht om even bereikbaar te zijn schakel ik deze dan maar door naar de mobiel.

nou dat dus nooit meer, opeens dit terwijl ik bijna of geen vaste telefoontjes binnen krijg, nu op eens dus wel!  en deze worden zowel door de KPN afgerekend op mijn mobiele abo als ook in mijn vaste telefonie abo.  echt klasse hoor dubbel pakken.

 

maar nu eens serieus, wanneer krijgen we nu wel eens de vaste voip telefonie  werkend??

 

ik ben nu _pas_ 18 jaar gebruiker bij Telfort, maar zo slecht als het de laatse parr jaar is heb ik het nog nooit mee gemaakt.

 

 

 

 

 

Hoi @quattro4 . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat je een Fritzbox hebt aangeschaft. Huur je die bij ons? Of heb je die los gekocht?

In het eerste geval heb je namelijk ook recht op ondersteuning van de service plus desk. Die kun je bellen op 0800 0402 en zij kunnen je hier dan bij helpen. 


Tot dus ver ben ik totaal niet te spreken over enige vorm van ondersteuning, behalve beloftes en het resetten van n modum of de vervanging door een zelfde probleem geval. Ofdat dit modum wordt aangeschaft via KPN of zelfstandig zou niets moeten uitmaken!

De beloofde overgang, die de losse eindjes van Telfort naar Kpn blijven wederom losse eindjes.

 


KPN geeft sinds een tijdje de mogelijkheid om een eigen router te gebruiken.  Om dat goed aan de praat te krijgen vereist het wel wat handelingen van de klant zelf.

Wij van de ‘gewone’ particuliere markt ondersteunen daar NIET bij.  We hebben wel een overzicht pagina van de basic handelingen die je moet verrichten om alles werkend te krijgen. Hier staat ook beschreven hoe je VOIP op een fritzbox aan de praat kan krijgen:

 

Als je vervolgens tegen problemen aanloopt kun je overwegen om een abonnement op de Serviceplus desk te nemen. Zij doen ondersteuning voor praktisch alles.

Je kunt ook hier vertellen bij welke stap het precies mis lijkt te gaan. Wellicht dat een handige forumbezoeker jou dan verder kan helpen.

 

 


Nee, het probleem is door de omzetting van Telfort naar KPN De “vrije" modem keuze is t probleem “verschuiven" naar de klant.

Als KPN het zelfde modum gebruikt maar de instellingen, niet vrijgeeft bij de Telfort, dan zit er een bewust probleem.   Welke de klant, die hetzelfde modum bezit opeens extra moet gaan betalen.

Nogmaals, met het V8 modum zijn er continue uitval va de div onderdelen, of de wifi of de vaste kabel of de tv of de extra service in de tv programaturing. Ondanks reeds twee dezelfde modum het zelfde probleem.

 

Nu werkt alles met t eigen modum perfect, maar kan er geen gebruik worden gemaakt van de telefonie in voip. 

Dat heet dus niet correct leveren van diensten. 

Heeft niets te maken met het zelf niet kunnen oplossen, of met een helpdesk.

 

Kijk als niets verder funct dan zou het -kunnen-  maar nogmaals *alleen* telefonie voip werkt dus absoluut niet!!


Voip werkt niet. Dat is vervelend. Daarom wil ik graag weten welke stappen je zelf gezet hebt om dit aan de praat te krijgen.

Je moet namelijk gebruik maken van de siptool. Zoals in het linkje staat vermeld. Bij welke stap gaat het fout?? Ik kan helaas niets met de melding dat het ‘niet werkt’ . Ik heb aanknopingspunten nodig. 


Om siptool te kunnen gebruiken, moet ik met een niet werkend modum inloggen…..

Inloggen via de fritzbox werkt niet

Ergo ik kan er niets mee


Okay. Het strandt dus bij de siptool. Dan is dat duidelijk. Krijg je daar een foutmelding? Is die offline? 

Ik heb hier op het forum verschillende keren gezien dat die pagina niet goed te benaderen is door onze klanten, namelijk.

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 


De siptool doet wat ze moet doen, ik krijg toegan, kan alle gegevens inzien, kan n wachtwoord maken En dan krijg ik geen connectie meer Elke x dezelfde melding

Krijg geen connectie

Verder kom ik dit antwoord tegen.

#Je kunt die SIP-gegevens alleen opvragen en wachtwoord instellen (althans voor de eerste keer) indien verbonden met het door KPN verstrekte modem, in jouw geval de Experia Box. Dit is een veiligheidsvereiste.#

 

Nou mooi met t V8 modem werkt dus niet, vandaar de keuze voor n eigen modum de fritzbox

Nogmaals, welke dus -geen- storing uitval resetten etc etc nodigheeft.

 

Daarom dus ook de irritatie hierin.

Als, waneer etc KPN de vrijgave doet naar de Telfort klanten, DAN kan met het KPN insteling in de modum wel gebruik worden gemaakt

 


Wat ik kan proberen is om die v8 om te ruilen. Zullen we dat proberen?


Dat kan, maar ben er niet gerust op dat de “problemen" die ermee ervaar opgelost kunnen worden

Maar ik ga het wel weer proberen.


Ik heb een verzoek gedaan en tevens een Techdesk collega gevraagd om even mee te kijken. Update volgt.


Wel Erwin

We zijn dus 20 dagen verder en geen nieuws


Nou, vandaag de nw modum opgehaald.

Aangesloten.

En?

Foutcode stb-nmc-400.

Dus na een half uur opnieuw aangezet 

En?.

Foutcode stb-nmc-400

 

Dus??

 


Nu weer foutcode .tv/301


Ai. Je moet niet van de regen in de drup komen, natuurlijk.

Hoe zijn jouw tuners aangesloten? Rechtstreeks met ethernetkabels van die nieuwe experiabox? Heb je ook geprobeerd deze nieuwe experiabox even te resetten?


Nou ondertussen lukt tv het nu wel

Na een aantal x opnieuw op te starten.

 

Mijn verbinding gaat over een goede cat 6 utp kabel. Zoals alles in mijn huis.

En nee intern heb ik dus geen problemen met mm netwerk.

Ik wil alleen de voip laten werken op mijn eigen fritzbox en daarvoor moet ik kunnen inloggen.

 

Oke tv werkt, telefoon nu ook Voa de nw V10.

 

Maar zodra ik wil inloggen in het modum, volgens de 192.168.2.254

Krijg ik

Kan geen verbinding maken.

Ook als ik de  SIP en Prefix instellingen wil zien oid

Kan geen verbinding maken

Ja WiFi werkt gewoon wel op de V10,  maar nu nog de rest


Nu dus ruim twee weken verder.

De V10 draaid, .maar nu valt de

Tv ontvanger weer in eigen fout melding

Geen internet verbinding herstart

Of gewoon weer uit t programma en moet je deze weer restetten.

T blijft geloof ik n drama om n normaal werkend geheel te krijgen.

Of moet in nu weer n nw.tv ontvanger gaan aanvragen??


Wat een narigheid, @quattro4 . Is die tv ontvanger rechtstreeks met een kabel op de router aangesloten? Geen switch of draadloze verbindingset ertussen?

 


Ja direct met een goede klasse 6 kabel direct.

En nee het probleem had ik niet met de fritzbox

Ja wederom weer wel met de expedia modem, nog extremer met de V8 maar wederom ook met de V10