Skip to main content

Goedemiddag allemaal,

 

Ik ga binnenkort verhuizen naar een dijkhuis, echter had de vorige eigenaar Ziggo als tv aanbieder, wij willen absoluut niet meer terug naar Ziggo doordat wij daar veel problemen hebben gehad vroeger en nu al 6 jaar bij KPN zitten en nooit problemen hebben gehad.

 

Nu is de situatie zo dat er in het onderhuis een lasdop binnenkomt, deze is na 20 a 30 cm doorgeknipt en netjes aangesloten met het doosje die je geleverd krijgt van KPN. Ik wil graag onze experiabox V10 in de woonkamer zetten, dit omdat het toch altijd wat vochtiger is onder het dijkniveau.

Hiervoor moet ik alleen een kabel trekken van het onderhuis naar de eerste verdieping, dit zou te doen moeten zijn met een kabel van ongeveer 15 a 20 meter. kan dit kwaad?

ik had zelf al op internet gekeken en kom dan uit bij een Rj11/Rj11 platte 4-aderige kabel 15 meter of Rj11/Rj11 platte 6P4C kabel 20 meter. 

 

wat adviseren jullie?

 

alvast bedankt.

Daniel.

 

 

 

 

@daniel099 Welkom op het forum. 

Voorheen was het advies voor deze kabels altijd 1-2 meter, tegenwoordig kan die kabel best iets langer zijn al is 20 meter wel erg lang. Ook is een ronde kabel vaak beter dan een platte. 

De kans is aanwezig dat een langere kabel voor een instabielere of tragere verbinding zorgt. 

Wellicht is er iemand anders op het forum die nog een tip heeft in deze situatie?

 


Lijkt me dat gewoon de monteur dit even aan moet sluiten. De monteur kan die kabel gelijk op het ISRA  punt afmonteren, zodat er onder geen apart doosje met stekkertje zit.

Zit er al een gaatje in de verdiepingsvloer? Zodat de monteur zo de kabel naar boven kan steken? Of loopt er een buis naar boven toe ofzo?