Skip to main content

Heb KPN box 12 . op smartphone Samsung A34 had ik onverwacht veel data gebruikt Nu blijkt regelmatig geen wifi op Samsung terwijl andere devices dit probleem niet hebben. Onder instellingen/wifi de boodschap Klaar om te verbinden wanneer de netwerkkwaliteit verbetert. En in die tussentijd schakelt steeds over naar mobiel.

Heb 2 superwifi maar zelfs als telefoon naast box 12 ligt, komt deze onderbreking voor. Soms enkele seconden, soms ca minuut.

 

Modem gecontroleerd, 2,4 en 5G internet staat open.  Hoe kan ik dit voorkomen of oplossen?

Hoi @Schorpioentje, goede vraag! 
Ik ken de A34 niet heel goed, maar wil je in de instellingen eens kijken of er een optie is waarbij het toestel automatisch overschakelt naar het beste netwerk? Als de dataverbinding net iets sterker is, dan schakelt je telefoon automatisch over met deze functie. Mocht je deze functie op je telefoon hebben, dan raad ik je aan om deze uit te zetten. Je kan verder eens kijken, door in te loggen op de Experia Box. In de meeste gevallen is dit namelijk je 'master’ verbinding, wijzigingen die je hier aanbrengt worden dan overgenomen door de SuperWifi punten. Ik zag in je andere topic al dat je informatie vroeg om in te loggen op de Experia Box. Je kan hiervoor de link https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ gebruiken.Â