Skip to main content


Hi!

Ik heb zojuist geprobeerd om mijn Modem aan te sluiten, maar helaas zonder succes. In de meterkast zie ik geen poort voor een DSL/Varkensneusje. Wat ik wel zie is een Internetkabel en een coax aansluiting ( Foto 1 & Foto 2). De coax kabel loopt daarna door de muur heen naar het punt op foto 3. Hierop zat de vorige modem (oud) aangesloten.

 

Met de geleverde kabels zie ik geen manier om de modem aan te sluiten. Hoe kan ik dit in orde maken?

 

alvast dank!

Hi @Caslam Welkom hier! Bedankt voor je vraag en fijn dat je ons gevonden hebt. Hmm.. Ik kan niet helemaal wegwijs worden uit de foto's. Ik zie ook geen DSL punt. 
Ik neem aan dat je met ‘oud modem’ het modem van Ziggo bedoeld? 
Wellicht bevind het IS/RA-punt zich op een andere plek in de woning. De woonkamer zou bijvoorbeeld kunnen. 
We kunnen nu een hele zoektocht starten, maar ik kan ook kijken wat de mogelijkheden zijn voor een monteur. 

Laat het maar weten. Mochten wij iets voor je kunnen betekenen, zou je dan je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij met je meekijken. 


Hoogstwaarschijnlijk zit die in de woonkamer.

IS/RA aansluiting KPN (vh PTT)


@Lisa De monteur is al ingepland voor volgende week vrijdag 🙂! Maar ik dacht ik probeer het hier even, scheelt weer een ritje voor de monteur en een paar dagen wachten als het lukt.

 

@PeterG Deze is nergens te vinden helaas. Vreemd aangezien het huis vrij nieuw is (2013).

 

Wat ik wel heb kunnen vinden is de volgende kabel, maar deze ligt in een slaapkamer en is door de vorige bewoners en die daarvoor ook niet gebruikt. De vorige modem die er nog lag van UPC leek verbonden te zijn Met de kabel op foto 3 in de eerste post.


 

 


Vreemd aangezien het huis vrij nieuw is (2013).

Hmm, best kans dat de KPN kabel nooit helemaal naar binnen is gebracht. Maar tot de erfgrens. Daar zal nog enig graaf- en montagewerk verricht moeten worden om het binnen te krijgen.
Zou om te beginnen maar eens om een monteur verzoeken.

Ik zie alleen maar coax-kabel-zooi. Van Ziggo nu.


als ik die foto bekijk van die afgeknipte kabel ziet de woning er veel ouder uit

dan 2013 maar goed ik heb een woning van 2005 en heb de 2e aansluiting (naast glasvezel)

op het plaatje

@Caslam

heeft u geen glasvezel punt ?

deze ziet er ongeveer zo uit

die NT zal dan door een monteur geplaatst worden

 


Reageer