Skip to main content

Goedemiddag,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum reageer, normaal gesproken lees ik enkel de berichten op dit forum.

Echter na 6 jaar prima tevreden te zijn over KPN heb ik vandaag een fikse negatieve ervaring over dit bedrijf, helaas wil ik bijna zeggen..

Mijn probleem gaat terug naar vorige week dinsdag (nu 1,5 week geleden). Ineens geen internet meer (wel nog wat tv gek genoeg), daarop gebeld en na een paar stappen is er een nieuwe router aangeboden. Deze heb ik woensdag aangesloten, echter daarmee was het probleem niet verholpen.

Vervolgens is er vrijdag een monteur van KPN gestuurd en deze constateerde dat het probleem bij het glasvezel bedrijf ligt, kon verder niets voor me betekenen.

Afgelopen maandag is er een monteur van het glasvezel bedrijf langsgeweest en deze heeft na wat over en weer gebel in elk geval weer een verbinding met internet tot stand gebracht. Toen hij eenmaal weg was bleek de verbinding tergend traag en eigenlijk niet bruikbaar. Dezelfde dag heeft het glasvezelbedrijf dit zelf geconstateerd en wederom zou er een monteur langs gestuurd worden.

De betreffende monteur (2 zelfs) zijn zojuist vertrokken en ik merk dat ik nog steeds kook van binnen. Wat bleek, zij hebben geconstateerd dat er extreme demping op onze lijn zit en er moest per direct een zogenaamde portmove plaatsvinden om mij weer van een stabiele/snelle internetverbinding te voorzien. Echter liepen de monteurs van het glasvezel bedrijf tegen een hele grote muur, KPN (in de persoon van ene Henk Visser) wilde niet aan deze portmove. Nee hoor er was niets mis met deze verbinding, dat gaan we niet zomaar doen. En daarmee was het blijkbaar klaar. Het glasvezel bedrijf was met stomheid geslagen, ze wisten wat het probleem was, zouden me kunnen helpen, maarrrr…KPN wil geen portmove doorvoeren!!

Daarop heb ik direct de klantenservice gebeld met dit complete verhaal. Echter blijken de klantenservice en het netwerkbeheer van KPN 2 compleet afzonderlijke bedrijven en hebben zij geen inzage in elkaars adminstratie…WAAATTT???!!! Dus ik vroeg letterlijk: ‘Ben ik nu als klant de dupe dat jullie 2 afzonderlijke bedrijven zijn en ik nu niet weet waar ik als KLANT aan toe ben??’..daar kwam het blijkbaar wel op neer. 

Conclusie: ik zit nu met een waardeloze verbinding die inmiddels compleet hersteld had kunnen zijn met wat meer medewerking van KPN en weet nu niet waar ik aan toe ben, de communicatie over mijn casus is compleet weg nu..bedankt jongens!

Groeten,

Jeroen

 

Zelfs hier geen reactie, ook mijn onderwerp is aangepast met het stukje “herstel glasvezel”. Maar het ligt dus niet aan de glasvezellijn, maar aan de port in de centrale die defect is!!

Het wordt nu teleurstelling op teleurstelling...snap er werkelijk niets meer van!


Dat is niet fijn zeg. Maar even; dit forum is een forum voor en door klanten van KPN. Niet zo gek dus dat in 2 uur er geen reactie is. Na enige tijd zal er een moderator langs komen. Als u uw gegevens in uw profiel zet (alleen KPN kan dat lezen) dan kan die moderator wellicht wat voor u betekenen.

Echter; ik vermoed echt dat KPN Netwerk aan de slag moet. De aanbieder van de internet dienst is echt een ander bedrijf, en op het forum van dat deel van KPN zit u nu. Ik denk dat KPN echt de twee bedrijven een andere naam moeten geven om de verwarring weg te nemen. De glasvezelverbinding had gewoon onder de naam Reggefiber moeten opereren.

Van je case begrijp ik niets; als de poort in de centrale slecht is en een poortwissel de oplossing is dan begrijpt u en ik niet waarom dat niet uitgevoerd wordt. Misschien is er een tekort aan poorten, maar dan moet je poort gewoon gerepareerd worden lijkt me.


Hallo @vermeulenj, welkom op ons forum. Ernst-Jan heeft je al een mooie uitleg gegeven over het forum. Uiteindelijk komt een moderator, zoals ik, ook kijken. Wanneer wij langs komen is afhankelijk van de drukte, maar uiteindelijk bekijken wij alle topics. Dus ook de jouwe.

Goed, ik heb jouw verhaal gelezen en snap ook niet zo goed waarom de poortwissel niet uitgevoerd wordt als dit als oplossing is aangedragen door twee monteurs. Dat klinkt bijna alsof er meer aan de hand is. Ik zoek dit graag voor je uit. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?