Skip to main content

ik ben een oud telfort adsl gebruiker en heb mijn modem vervangen naar een experiabox v10a omdat mijn oude v8 box al meer als 9jaar oud was en kuren begon te vertonen. maar nu heb ik geen internet meer en in mijn modem menu word aangegeven vdsl: disconnected

 

Aangezien ik geen internet thuis heb kan ik ook niks online regelen en zit ik nu bij iemand anders op zijn wifi op dit forum. ook was mijn telfort nog niet omgezet naar een kpn id en moest ik dat ook nog allemaal aanvragen etc etc

Waar heeft u die v10a vandaan? Heeft KPN u die geleverd? De v8 heeft u niet meer?


de v10a is een kpn modem, de oude heb ik nog maar die werkt ook niet meer en geeft ook aan in het modum menu vdsl: disconnected 


kunt u de modem van afstand uitlezen? want het lampje brand rood en is nu aangesloten


we probeerden de klantenservice te bellen maar na 7minuten in de wacht hebben we het maar opgegeven om te bellen.

 

kan het zijn omdat ik van telfort kom en mijn nieuwe modem de centrale heeft omgezet naar kpn en dat daarom mijn oude experiabox v8 niet meer werkt?


Hallo @R.dw , @Nick83  vroeg waar je de modem vandaan hebt, heeft KPN die omgeruild met de V8, die moet retour, is een bruikleen-exemplaar, daar hebben we nog geen antwoord op.

 

 


Hallo @R.dw , @Nick83  vroeg waar je de modem vandaan hebt, heeft KPN die omgeruild met de V8, die moet retour, is een bruikleen-exemplaar, daar hebben we nog geen antwoord op.

 

 

modem gekocht op marktplaats en kwam van een kpn abbo af, heb voor een kennis dat ook eens gedaan op een orange abbo omdat de provider toen de hauwei modem niet wilde vervangen voor een zyxel na 10jaar en omdat de hauwei wifi incompatibilliteit had met meerdere apparaten. die modem was een kwestie van stekkers erin en aanzetten en het werkte. mijn experiabox v8 is meer als 9 jaar oud en heb telfot vanaf 2008 en in 2011 een experiabox gekregen maar tot op heden geen nieuwe gehad en ik wil graag wifi 5ghz hebben en wel zonder andere acces-points eraan gekoppeld te hebben ivm energie gebruik etc.

 

maar waarom werkt mijn oude experiabox v8 nu ineens niet meer dan? 


@R.dw Welkom op het forum. 

Ik heb je topic sneller opgepakt omdat je zo te zien geen diensten hebt met 2 modems. 

Ik lees dat je modem van KPN hebt gekocht op marktplaats, dit is niet de bedoeling. KPN klanten hebben hun modem in bruikleen en deze mogen door klanten niet verkocht worden. 

Je had dus werkende diensten met je Experiabox V8, maar dat deze heeft kuren. Maar na het aansluiten van je gekochte modem werkt dus niets meer? 

Graag controleer ik wat ik voor je kan betekenen, zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

Je gegevens zijn uiteraard alleen zichtbaar voor KPN moderators. 


@R.dw Welkom op het forum. 

Ik heb je topic sneller opgepakt omdat je zo te zien geen diensten hebt met 2 modems. 

Ik lees dat je modem van KPN hebt gekocht op marktplaats, dit is niet de bedoeling. KPN klanten hebben hun modem in bruikleen en deze mogen door klanten niet verkocht worden. 

Je had dus werkende diensten met je Experiabox V8, maar dat deze heeft kuren. Maar na het aansluiten van je gekochte modem werkt dus niets meer? 

Graag controleer ik wat ik voor je kan betekenen, zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

Je gegevens zijn uiteraard alleen zichtbaar voor KPN moderators. 

hartelijk dank alvast, en het klopt exact wat u zegt. na het aansluiten van de v10a werk mijn oude v8 modem ook niet meer. ik ga nu mijn profiel gegevens even aanpassen


pff moet wel even wennen hier op dit forum, en als het probleem nog niet is opgelost niet op beste antwoord knop te drukken 🙂 ik dacht dit is voor mij het beste antwoord tot nu toe 🙂 hopenlijk is het draadje nog niet op slot

 

maar profiel is inmiddels geupdate


@R.dw Ik heb een meting uitgevoerd, uiteraard meet ook ik uit dat de modem niet online is. 

Ik zie ook dat je een glasvezelverbinding hebt, heb je de mogelijkheid de FTU te resetten door hem 2 minuten stroomloos te maken, en zou je de V8 weer kunnen aansluiten? Ik ben benieuwd of je dan weer verbinding krijgt! 

Zou je dit kunnen laten weten? 

Voor wat betreft het beste antwoord heb je helemaal gelijk hoor, het gaat om het beste antwoord tot nu toe. Dit kan ik later nog aanpassen! 


Ik ben op het moment niet thuis anders had ik nu niet online gekund. ik heb een adsl (ISRA) verbinding en geen glasvezel. waar ik nu zit bij een kennis heeft wel glasvezel en is ook toevallig kpn klant. ik vind het wel erg fijn dat jullie mij met mijn probleem willen helpen, waarvoor hulde


Hier gaat toch iets niet helemaal goed volgens mij.... als een KPN medewerker zegt dat je glasvezel hebt, dan zou dat toch gewoon zo moeten zijn lijkt me. Als daar al onduidelijkheid over is... dan gaat een oplossing nog ff duren 😄


Hier gaat toch iets niet helemaal goed volgens mij.... als een KPN medewerker zegt dat je glasvezel hebt, dan zou dat toch gewoon zo moeten zijn lijkt me. Als daar al onduidelijkheid over is... dan gaat een oplossing nog ff duren 😄

? mischien ff mijn klantnummer invoeren in jullie systeem, dan zie je wel wat voor abbo ik heb :) 

ik heb dus bij telfort jaren geleden adsl afgesloten wat later door de andere modem vdsl is geworden omdat die experiabox v8 dat ondersteunde en jullie mij overhebben gezet. kan het zijn dat die marktplaats modem v10a een glasvezel firmware erop heeft zitten? maar omdat er geen verbinding meer is er ook automatisch door een reset niet de juiste word opgehaald? wel vreemd want de v8 werkte opdat moment wel en met plaatsing heb ik direkt de v10a een hard reset gegeven. moet ik nu naar huis dan om de v8 aan te sluiten? ik wil graag met de v10a verder ivm de 5ghz

 

En als je goed leest staat er in rutger zijn eerste regel dat mijn modem offline is.

Hoe kan ik nu dan op het forum zitten? juist omdat ik bij een kennis zit die glas heeft en ook toevallig kpn. maar toch fijn dat je mij wilt helpen hoor, alle hulp is welkom!


U weet zeker dat u geen glasvezelaansluiting heeft? Misschien gebruikt u hem niet, maar is die er wel?


U weet zeker dat u geen glasvezelaansluiting heeft? Misschien gebruikt u hem niet, maar is die er wel?

100% zekerweten dat ik geen glasvezel heb! ik heb mijn kabeltje van het isra punt nog doorgemeten naar de modem of er geen breukje was ontstaan doordat ik de modems gewisseld had. dit om uit te sluiten dat het klopt in de gui van de modem vdsl: disconnected. als je een kabelbreuk hebt dan heb je ook geen verbinding natuurlijk. 

 

ik ga over 15minuten naar huis en sluit dan mijn oude v8 weer aan en dan hoop ik dat rutger nog een keer de modem kan doormeten of de adsl lijn opnieuw activeren.


ik ben inmiddels thuis en v8 weer aangesloten maar nog steeds vdsl: disconnected in de gui van mijn modem


nog steeds geen internet 😞 helaas

in de gui xDSL Status er haast geen info en er staat bij line status : SILENT en bij trained mode config auto en Unknown Profile


@R.dw Ik heb uiteraard je klantnummer ingevoerd in het systeem, en een aantal reguliere stappen doorlopen. Waarbij mijn systeem op een gegeven moment aangaf dat er sprake was van een FTU. 

Ik heb het ondertussen zelf gecontroleerd en zie inderdaad dat het om een koper ADSL verbinding gaat, excuus voor de verwarring. 

Ik meet ook een vreemd resultaat en zou graag een monteur aansturen. Deze kan echter pas op zijn vroegst 17-11, daarom zou ik eerst willen proberen een nieuwe Experiabox toe te sturen. Om te testen of het daarmee wel werkt. 

Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

Tot dit tijd zou je nog kunnen proberen de Experiabox V8 terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Om te kijken of het dan wel werkt. 


hartelijk dank voor uw hulp zover, en fijn dat u een andere modem wil opsturen om te testen. graag dan wel een v10a of v12 ivm het huidige wifi tijdperk.

hard reset al meerdere malen gedaan en ook in de gui de ge-restored (reset) wat niet helpt. mijn adsl lijn ligt er gewoon uit lijkt het of staat nu op vdsl2 wat de v8 niet ondersteund en vandaar geen verbinding? ik kan dat niet zelf meten helaas.


Kan het zijn dat mijn v10A modem een ander verbindings protocol heeft opgezet naar de centrale waar ik mee verbind? Ik zie nu in de gui van de v10A dat ik sta ingesteld op VDSL2 en ik zie alle gegevens zoals max up/downstream en db waardes. Maar mijn abbo hoort hier denk ik niet bij en mijn oude modem schakeld niet terug naar vdsl denk ik. ik zag ook dat ik bij wan in de gui van de v10A een gebruiksnaam en wachtwoord kan worden ingevuld, is dit mijn kpn-id? of word dit ingesteld door kpn per klant?

 

vanmiddag komt de nieuwe modem van kpn aan die Rutger mij heeft toegestuurd, hulde weer voor de snelle service. ik laat het weten als mijn verbinding weer werkt.


Ik kan bij deze melden dat na het installeren van de nieuwe KPN Experia Box v10 die @Rutger_ mij heeft laten toezenden mijn internet weer werkt! 

 

Het is een heel gedoe als je geen internet hebt en wel alles online moet regelen, maar daar staat de uitstekende en snelle service op dit forum tegenover. Ik ben hier zeer tevreden over en wil iedereen bedanken voor de geboden hulp!


@R.dw Fijn dat het opgelost is met het nieuwe modem!