Skip to main content

heb momenteel een telfort account.Per 8 mei ben ik overgestapt naar kpn, kan ik modem en televisieontvanger van telfort blijven gebruiken.

Dan hoef ik namelijk niet de hele boel om te kabelen (Alles zit ingebouwd)

 

In theorie zou het moeten kunnen. Ze gebruiken de zelfde apparatuur. Vul je profiel in zodat een medewerker van KPN specifiek op jou account mee kan kijken.


Wat is een profiel en hoe maak ik dat cq waar kan ik dat vinden


Het gaat om de instellingen van dit forum waar jij gegevens toe kan voegen die alleen door KPN medewerkers gezien kunnen worden.


Waar kan ik die instellingen vinden?

sorry ben niet echt digitaal vaardig, maar wil graag leren


Als het goed is zie je rechts bovenin deze pagina een rondje waarop je kan klikken.


De Experiabox zou je sowieso om moeten ruilen. Een Experiabox die je van Telfort gekregen hebt werkt niet op een KPN aansluiting. 


Is het ondertussen gelukt om je gegevens aan te passen? Anders kan je ook chatten met KPN of bellen met 0800-0402

https://www.kpn.com/service.htm


Hoi @Pakfred. welkom bij ons op het KPN forum en inmiddels ook welkom bij KPN! Ik zie dat het nog niet gelukt is om je forumprofiel te vinden, die kan je vinden door op het woord te klikken.

Theoretisch kan je Telfort apparatuur ook gebruiken op het KPN netwerk, want Telfort gebruikt hetzelfde netwerk. Wel zitten er verschillen in de software van de Experia Box, waardoor sommige dingen anders werken. Ik weet niet welk modem je van Telfort had, je zult sowieso een nieuwe toegestuurd krijgen, het is wel het makkelijkste om die te vervangen.

Voor de tv-ontvanger(s) weet ik ook niet welk model je had, Telfort gebruikt alleen de Motorola VIP1853, Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952. Bij KPN zijn er ook andere modellen mogelijk, zoals de Arris VIP5202.  De tv-ontvangers gebruiken bij beide merken dezelfde software, alleen het logo in het scherm verschilt. De Telfort ontvangers zijn gekoppeld aan het Telfort abonnement, zodra dat stopt krijg je een melding dat ze niet meer werken. Om dat voor te zijn kan je de KPN ontvangers aansluiten.

Als het goed is ben je gisteren inmiddels aangesloten, hoe is dat gegaan? Zijn de apparaten daarbij vervangen en werkt alles nu goed?


Hallo,

Toch maar alles vervangen, oude telfort ontvanger werkte niet ,wel gedoe met audio, op de telfort ontvanger zat een audio uitgang, op die van de kpn niet dus even puzzelen voordat ik geluid had.

Op de bijgeleverde folder stond een audio Y snoer afgebeeld, maar dit werd niet meegeleverd.Erg verwarrend.

Werkt inmiddels allemaal als een zonnetje.

,

 

 

 


Ik kan me voorstellen dat het dan even verwarrend is inderdaad, gelukkig is het gelukt om alles aan te sluiten en werkt het nu als een zonnetje :slight_smile:

Veel plezier van je KPN verbinding, en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.