Skip to main content

De migratie van Telfort naar KPN is afgerond. Vervolgens het abonnement (snelheid) aangepast van 100 naar 200 Mbit.

Ik had al een experiabox 10 uit het Telfort tijdperk, maar toch stuurt KPN vervolgens een (gebruikte) experiabox 10. ( Zeker weten hetzelfde type)

Omdat de gebruikte KPN experiabox er niet netjes meer uitziet, en de garantiezegels verbroken, en opgeschroefd? is geweest, behoud ik liever de experiabox die ik al had. Tevens makkelijker kwa instellingen.

Contact gehad met de klantenservice, die kon dit verder niet regelen, en moest ik maar aan de monteur vragen. Vraag: kan de monteur dit regelen/doorgeven?

De monteur kan ik het voorlopig niet vragen, want die kwam om 14:50 aanzetten, terwijl de afspraak stond tussen 12:00 - 14:00, dus maar een nieuwe afspraak gemaakt... (Bel dan even dat het wat later word, zou je denken)

Welkom op het forum @Animal Farm. Als je van Telfort bent overgekomen wordt er inderdaad een nieuw modem gestuurd bij een wijziging. De migratie naar ons was alleen een administratieve wijziging, bij zo'n wijziging wordt je ook technisch overgezet. Het verschil is dat Telfort VLAN 34 gebruikt voor internet, waar wij VLAN 6 gebruiken. Van buiten kunnen de V10's er hetzelfde uitzien, maar qua firmware en instellingen zitten er verschillen in. De Telfort V10 is ingesteld op VLAN 34 en de nieuwe die je gekregen hebt op VLAN 6. Het kan daardoor zijn dat je de nieuwe wel moet gebruiken. Is de nieuwe afspraak met de monteur al wel gelukt? Heeft hij er meer over kunnen vertellen?


Beste Jasper,

Nee, ik heb een nieuwe afspraak gemaakt, maar het is blijkbaar erg druk, dus over een maand kon het pas.

Voor wat betreft het modem, dat is jammer. Ik heb het KPN modem overigens terug gestuurd. 

Het was niet meer netjes, en wanneer de zegels beschadigd zijn, zit ik er niet op te wachten, dat mij dit straks aangerekend wordt, mocht ik ooit overstappen.

Ik zal de klantenservice vragen een nieuwe te sturen.

Bedankt voor de informatie!


Als modems teruggestuurd worden kunnen ze gereviseerd en gerepareerd worden en opnieuw uitgeleverd. Dan horen ze er nog wel goed uit te zien en natuurlijk goed te werken. Is het via de klantenservice gelukt om een nieuwe aan te vragen? Anders kan ik ook voor je kijken wat ik daarin voor je kan betekenen. In dat geval kan je je forumprofiel volledig invullen en hieronder een seintje geven :slight_smile:


Beste,

Ik heb gisteren contact opgenomen, en het was volgens de dame van KPN een lastige case, maar de backoffice zou een ander modem regelen/opsturen.

Ik heb verder geen ervaring met KPN, maar ik ga er vanuit dat dit ook zo is.

Profiel is voorzien van een update.

Bedankt.

 


Update: net bericht gekregen, dat het pakket zsm komt.


Dank voor de gegevens @Animal Farm, daarmee zie ik nu ook staan dat het verzonden is. De monteur zal die op de nieuwe afspraakdatum aansluiten en daarna zal je de nieuwe verbinding kunnen gebruiken :slight_smile: