Skip to main content

Sinds Telfort kpn is geworden valt internet regelmatig weg en snelheid is ook traag

Sinds Telfort kpn is geworden valt internet regelmatig weg en snelheid is ook traag

Hallo @Mjh73 , puur toeval, de migratie naar KPN is puur administratief.

Welk merk en type modem heb je? Al eens een fabrieksreset gedaan?


Hoi @Mjh73, zoals Jan al zegt is er niets technisch gewijzigd bij de migratie van Telfort naar KPN. Hij stelt je ook al een paar goede vragen, zou je die kunnen beantwoorden?

Ik ben daarnaast ook benieuwd hoe je het internet traag ervaart, is dat draadloos of via een kabel? En hoe traag is traag, heb je een speedtest gedaan? Weet je ook wat de snelheid voorheen was?


We hebben geen reactie meer van je gezien @Mjh73. Is de verbinding beter geworden? Als dat niet zo is horen we de antwoorden op de gestelde vragen graag nog van je, zodat we mee kunnen kijken.


Nog steeds hetzelfde.. Ik werk thuis op de verdieping. Op de verdieping zit een versterker. Sinds de overgang van telfort naar kpn moet ik nu een kabel naar de versteker gebruiken om daar normaal te kunnen werken.

De reset heb ik gedaan werkte voor 2 dagen zonder kabel daarna weer kabe naar versterker.  ik heb experia box v8


Met een kabel stuurt de versterker altijd een sterker signaal uit inderdaad. Zonder kabel pakt de versterker het signaal op zoals jij het ook oppakt en stuurt dat opnieuw uit, dat signaal is dan al verzwakt. Door daar een kabel tussen te hebben stuurt de versterker een vers en sterk signaal uit. 

Had je de speedtest die ik noemde al gedaan? Je kunt de WiFi Manager op onze site ook doen, die helpt met het instellen en kan aan het einde verdere suggesties geven.


Hbe ik gedaan. en dan kom ik uit dat ik versterkers moet kopen?!

Dit lijkt me niet de bedoeling… Het feit blijft dat het signal zwakker is geworden door de overgang

 


Bij die overgang is zoals ik al zei technisch helemaal niets aangepast, dat staat op de planning voor volgend jaar. Alleen als je zelf iets wijzigt in het abonnement wordt dat nu al aangepast, anders is het nog identiek aan wat je bij Telfort had. Had je jouw versterker ook aangesloten op het moment dat je de Manager deed, op het punt waar je de langzame verbinding gebruikt? Sowieso is het het beste op die versterker met de kabel aan te sluiten, zodat die het beste signaal kan uitzenden.