Skip to main content

Hallo,

Mijn telfort update naar kpn is niet gelukt met mijn huidige modem. 

Mijn V10 modem wil dus niet verder updaten en nu heb ik helemaal geen internet meer. Ik heb nu: V1.01.99.T01.9 erop staan. Ik heb al verschillende malen stroom eraf gehaald, resets gedaan en een harde reset (monteur reset) uitgevoerd. Helaas heeft dat nog niet mogen baten en heb ik nog steeds de ‘oude’ software op het modem staan.

Kan iemand mij verder helpen?

 

Groet, Jan 

@siepjan 

Je kan het beste even bellen met de telefonische klanten service bellen. Het nummer is 0800-0402 en is gratis te bellen.


Dank voor je reactie. Ik heb al gebeld maar ik zit al 2 dagen zonder internet. Ik snap niet wat nu het probleem is. Ik krijg een mailtje van de kpn dat de update niet is gelukt en dat ik voor 14 juli moet updaten, anders verlies ik het signaal. Ik ben het signaal helaas al verloren… 


Hallo,

Mijn telfort update naar kpn is niet gelukt met mijn huidige modem. 

Mijn V10 modem wil dus niet verder updaten en nu heb ik helemaal geen internet meer. Ik heb nu: V1.01.99.T01.9 erop staan. Ik heb al verschillende malen stroom eraf gehaald, resets gedaan en een harde reset (monteur reset) uitgevoerd. Helaas heeft dat nog niet mogen baten en heb ik nog steeds de ‘oude’ software op het modem staan.

Kan iemand mij verder helpen?

 

Groet, Jan 

Hoi Jan,

Als je alles heb gedaan,  moet webcare aan het werk en je een nieuw modem opsturen,  met KPN firmware. Als zelfs de monteursreset niet helpt,  dan slikt het modem de firmware niet…

 

@KPN Webcare het beste is om een vervangende V10 of zelfs Box 12 te sturen! 😀


Hoi @siepjan, welkom! Ik zie dat naar aanleiding van je eerdere contact een technische melding is aangemaakt. De conclusie is inderdaad dat je Experia Box vervangen moet worden. Daarvoor hebben de collega's gisteren geprobeerd je te bellen maar je niet kunnen bereiken. Je hebt daarom aan het einde van de middag een sms gekregen met daarin een telefoonnummer met toegangscode. Bel naar dat nummer, en gebruik die code. Je komt dan direct bij de back office uit die je modem zal vervangen.

Voor de zekerheid heb ik dat nummer + de toegangscode in je forumprofiel vermeld (veld ‘persoonlijke opmerking’). Het nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 en op zaterdag tussen 8:00 en 18:00.


Kan je me dat backoffice nummer ook even geven? Ik heb precies hetzelfde probleem sinds ik gemigreerd zou moeten zijn van Telfort naar KPN.

Zie tevens: 

 


@Erik_  dank voor je reactie. Ik heb inmiddels een nieuw modem (V10)maar nog geen internet. Bij internet brand nu een rood lampje en bij services een oranje lampje. Ik ga morgen maar weer bellen met de backoffice, tenzij jullie nu al iets kunnen zien?


Siepjan, dan moet hier iets meer aan de hand zijn. Ik zie dat je vanochtend nog contact hebt gehad met ons en dat de backoffice weer is aangestuurd. Ik wil je vriendelijk verzoeken om dit af te wachten. 

@Trackballpower, ik heb in jouw eigen topic gereageerd. 


bij mij ook geen internet, bijna een week. Ook door de migratie van Telfort naar Kpn. Blijkbaar is er niemand die het kan oplossen. Er zijn intussen 2 monteurs geweest, maar uiteindelijk lag het probleem niet bij mij. En nu……… Ik heb teleurgesteld door KPN.


Correctie, bij thuiskomst, computer aangezet, en internet. Dus een complimet voor KPN!.


@Erik_  Ik wacht nog op verzending van mijn nieuwe 2e modem… die had ik vandaag verwacht maar niks ontvangen. Ik blijf nog even bellen met kpn zoals het nu lijkt.


Hoi @siepjan, ik zie dat dit tweede nieuwe modem nog niet verzonden was. Lijkt nu wel gebeurd te zijn, ik zie hier de 12e staan. Dus ik wil je vragen om maandag even af te wachten.  


@Erik_ Nou bijna 2 weken verder en het probleem is eindelijk opgelost. Ik stond al bijna op het punt om mijn abonnement dan maar op te zeggen.

Door de migratie van Telfort naar KPN was de VLAN nog gelocked en kon het modem dus onmogelijk verbinding maken. Hiervoor heeft zelfs een KPN monteur gisteravond moeten langskomen, die ook al aangaf dat hij verbaasd was dat de backoffice dit probleem niet heeft gezien en opgelost. Eén belletje door de KPN monteur naar zijn servicedesk en het was opgelost… Nogal frustrerend deze gang van zaken, maar wel blij dat het internet het gewoon weer doet.  

Ik wil nu een vergoeding aanvragen, maar de KPN website geeft aan: 

“De netwerkstoring is nog niet opgelost. Wacht totdat de netwerkstoring is opgelost. Daarna kun je geld terugvragen. Bekijk de status op kpn.com/storingsinfo.”

 


@Erik_ Nou bijna 2 weken verder en het probleem is eindelijk opgelost. Ik stond al bijna op het punt om mijn abonnement dan maar op te zeggen.

Door de migratie van Telfort naar KPN was de VLAN nog gelocked en kon het modem dus onmogelijk verbinding maken. Hiervoor heeft zelfs een KPN monteur gisteravond moeten langskomen, die ook al aangaf dat hij verbaasd was dat de backoffice dit probleem niet heeft gezien en opgelost. Eén belletje door de KPN monteur naar zijn servicedesk en het was opgelost… Nogal frustrerend deze gang van zaken, maar wel blij dat het internet het gewoon weer doet.  

Ik wil nu een vergoeding aanvragen, maar de KPN website geeft aan: 

“De netwerkstoring is nog niet opgelost. Wacht totdat de netwerkstoring is opgelost. Daarna kun je geld terugvragen. Bekijk de status op kpn.com/storingsinfo.”

 

Hoi Siep-Jan,

 

Zo, wow! Dat is wel erg lang!Jammer om te lezen dat dit simpel op te lossen was, maar dat der weg erna toe lang was.. Het komt inderdaad wel voor dat de VLAN instellingen voor tv en internet niet goed staan,  helemaal bij een migratie 😉.

 

De reden dat je nog geen vergoeding kan aanvragen,  zit hem in het feit dat het ticket waarschijnlijk nog niet afgemeld is. @Erik_  kan dit vast voor je nakijken.  Een goede vergoeding is in dit geval zeker op zijn plaats!😁


Hoi @siepjan, welkom terug. Fijn dat het nu wel eindelijk gelukt is om dit opgelost te krijgen. De reden dat het aanvragen van de vergoeding via het formulier niet werkt, is omdat deze bedoeld is voor algemene netwerkverstoringen. Dus dingen die over het algemeen voor meerdere klanten gelden die in hetzelfde gebied wonen. Het probleem bij jou was individueel, en het formulier kan dat niet herkennen. Ik heb nu dan ook de vergoeding handmatig ingevoerd. Dit wordt verrekend met je factuur. Echter, jouw factuurdatum is de 15e, dat is vandaag. Wil zeggen dat de correctie niet meer verwerkt kan worden op de factuur van deze maand. Je zult het dan ook terugzien op die van augustus.