Skip to main content

Eind Juni/begin juli zaten we wegens ‘KPN netwerk upgrade’ opeens dagen zonder internet en TV. We hadden verschillende sms/emails gehad over upgrade/update van KPN netwerk, maar er werd nooit bij vermeld dat we van woensdagnacht tot en met opvolgende maandag zonder internet en TV zouden komen te zitten, ook de klantenservice deed alsof ze van niets wisten (van overzetten van Telfort naar KPN -bleek later) en kon ik 2 dagen achtereen alle kasten en boxen verplaatsen en kabels aansluiten en kastjes resetten etc etc samen met klantenservice kwamen we er niet uit en werd als oplossing geboden om dan maar om onze altijd excellent werkende modem V10 te vervangen door de box 12. Dag later al in huis op zaterdag(complimenten!) Maar de box 12 had geen effect en niks werkte. Totdat plots op de maandag avond alles ‘uit zichzelf het weer deed’ … Afspraak met externe KPN-monteur wilde ik gaan afzeggen, maar die afspraak bleek ook door KPN helemaal niet gemaakt te zijn ‘door storing’… jaja. 

 

De box 12 werkt echter veel slechter dan de V10. We wonen in een apartment en waren zeer blij dat de Telfort monteur ons jaren terug na diverse Telfort storingen (dus niet onze) de V8 modem had vervangen door de V10 en daarnaast ook het meest ultieme WiFi signaal met zijn apparatuur heeft kunnen uitkiezen. Zelfs in de verste kamer in ons appartement kon eindelijk met grootste gemak de Playstation zonder haperingen worden gebruikt!!! Maar met de nieuwe box 12 is niet alleen de Wifi weer trager en kan de Playstation maar met moeite worden gebruikt -en dan alleen vlakbij de modem, ook valt in het gehele huis op bepaalde momenten de Wifi verbinding weg. Dit wegvallen kan tot 5 minuten duren maar is meestal. Het TV signaal is ook al enkele malen in een slaapkamer eventjes weggevallen (niet in de huiskamer).

 

We hebben via de website al geprobeerd met de KPN website hulp een nieuw WiFi kanaal te vinden, maar het resultaat is nog steeds hetzelfde: Box 12 wifi slecht in de verste kamers tov V10 en wegvallen wifi Box 12 ipv correct wifi V10.

 

De upgrade van Telfort naar het KPN netwerk voor ons heeft alleen maar 5 dagen (ongecompenseerd )geen internet/TV opgeleverd (zelfs geen KPN excuses ‘want u heeft gewoon internet volgens ons systeem’) plus een slechtere modem, een wegvallende verbinding... maar natuurlijk wel een inflatiecorrigerende en ‘beter voor u -verhaal’ verhoogde rekening. 

 

Hoe krijgen we alsjeblieft weer de goede oude verbinding thuis???? (er is geen electrisch apparaat weg gegaan of bijgekomen dat de signalen zou hebben kunnen veranderen anders dan de modems van Telfort/KPN in deze periode!)

Misschien kan een moderator de box 12 inruilen voor de v10?Zelf heb ik ook de box 12 en echt helemaal tevreden ben ik ook niet.....1 verdieping boven het modem nog maar 2 bakjes signaal...Of heb je de v10 nog?,dan zou je nu de monteursreset(geen gewone,geavanceerd)kunnen proberen.


Ik moest jammer genoeg de V10 terugsturen voordat ik de 12 mocht ophalen. Volgens de klantenservice kon het echter wel zo zijn dat de V10 niet goed zou werken met mijn KPN IP tov van mijn Telfort IP... Ik heb het dus niet zelf kunnen testen, omdat ik het ‘nieuwe signaal’ alleen via de 12 heb kunnen ontvangen. Ik weet natuurlijk ook niet zoveel van dit technische TelfortnaarKPN-omzet-verhaal en ben ook niet zo goed met alle techno-babble -alleen de basis ken ik maar een beetje, dus niets is gegarandeerd :(


Hallo @SWNL ,

Misschien kan @Hanna_  een v10 regelen?


Hoi @SWNL . Welkom op het forum.

Wat een nare geschiedenis. Hier heeft natuurlijk niemand om gevraagd. Om met de deur in huis te vallen: Een v10 kan ik niet voor je regelen maar ik wil je uiteraard graag helpen om die wifi weer acceptabel te krijgen. Heb jij de wifi manager doorlopen? Zo ja, wat komt daar voor advies uit?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 


Hoi, ik had die test gedaan en daar kwam niet zo'n goed resultaat uit - en er werd door dit programmaatje een nieuw kanaal of zo ingesteld.  Ik ben nu even een week niet thuis, maar hoor van mijn huisgenoot dat het nog steeds slecht is en wegvalt geregeld... :(


Kan die huisgenoot de wifi manager nog een keer draaien? Als het slecht blijft, wil jij dan weer contact met mij zoeken via het forum als je weer thuis bent?


Ik ben sinds maandag weer terug in Nederland en de wifi verbinding werd alleen maar erger, whatsapp berichten die 15-20 seconden duurden om te worden verzonden (en zelfde bericht naar zelfde nummer 1 minuutje later met Tele2 4G nog niet eens binnen een seconde), wegvallend internet met kleinere intervallen (= dus meer keer wegvallen!) en… gisteren stopte interactieve TV er ook geheel mee. Gisteren KPN gebeld, vandaag (hele aardige!) monteur, en na wat speurwerk en gezoek, gereset, etc en een nieuwe V10 (JAWEL!!!) doet alles het allemaal weer naar behoren!! Yippie! Case closed (for now) al mag de monteur graag nog een keertje terug komen haha (niet voor de techniek)


Te vroeg gejuigd… Zit nu alweer uur aan de lijn met klantenservice over TV foutcode 301. To be continued...


U gebruikt toch niet dit soort dingen voor de tv ontvanger?

 


Na de komst van monteur vanmorgen werkte alles weer perfect. Woonkamer tv is aangesloten met directe kabel op modem. Slaapkamer met bovenstaand ‘soort ding’ (van telfort). Ik probeerde net in woonkamer de gids en die werkte niet (ook nog verschillende kabels geprobeerd) , net als opnemen functie etc. In slaapkamer werkte wel alles van TV nog - met dat ding dus. Klantenservice vroeg TV kastjes om te wisselen van kamer. Heb dat gedaan en nu werken ze allebei niet meer, ook niet na nog een omwisseling (dus zelfde kastje weer op zelfde plek. Morgen komt er weer een monteur…

 


Veel forumleden en ik in het bijzonder zijn niet gecharmeerd van draadloze verbindingsets.  Ze geven nogal eens problemen. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als u de draadloze verbindingsets helemaal verwijderd. 


Ik begrijp dat helemaal, ook ik heb liever kabels! Vandaar dat mijn huidige woonkamer-tv niet meer aan dat ding zit, maar met kabel aan de modem. Hoe ik dat met slaapkamer moet doen is moeilijker want te ver. Overigens… We hadden tot de ‘upgrade’ van Telfort naar KPN nergens last van, en ervoeren jarenlang nooit problemen met draadloze verbindingen, wifi, internet, tv, kabels, kastjes, routers, modems etc etc. Tijdens gesprek vandaag met technische dienst heb ik inderdaad ook een trajectje gelopen zonder die dingen aangesloten (vandaar uur aan de lijn) en alleen maar met (verschillende) kabels gespeeld. Internet met kabel werkt (ik plaats er dit bericht mee), wifi werkt matig en TV werkt niet.

 

Waar ik me nu zorgen over maak is dat ik -in tegenstelling tot gisteren- geen bevestigingen/sms/email heb ontvangen van de technische dienst voor de afspraak voor morgen van 12:00-14:00…. 


HoI @SWNL . Wat ellendig dat het niet stabiel is te krijgen. Kun je jouw profiel aanvullen? Dan kan ik kijken wat voor afspraken ik zie staan. Geef je mij een seintje als je dat gedaan hebt?


Hoi, met de on/off internet verbinding is het me nu eindelijk gelukt de gegevens in te vullen die je hopelijk nodig hebt. De monteur is er vandaag. Verbinding is echt knudde, TV doet het weer niet en internet/wifi zo willekeurig dat ik terug verlang naar de inbelverbinding  van 15 jaar terug..hahaha…  Nee serieus, hoe kan het nou dat de upgrade van Telfort naar KPN zoveel storing geeft, terwijl KPN in de mails en sms telkens beloofde dat het alleen maar beter zou worden… Ik begrijp er niets van…. (ik weet dat dit natuurlijk een luxe probleem is en dat er veel en veeeeeeel ergere dingen in de wereld zijn - maar ja dit is KPN forum, dus sorry voor mijn ‘gezeur’)


Monteur net geweest. En weer even terug naar zn kantoor voor de poort(?) en weer hier. TV/wifi/internet doet het (net als bij vorige monteur)… Volgens monteur is het waarschijnlijk een TP link in verste slaapkamer die modem ‘kaapt’ - ook al was de TP link de laatste 5 dagen niet aangesloten -en toen juist de grootste storingen waren (en bij de Telfort connectie nooit voor problemen heeft gezorgd). Gelukkig werkt alles weer. Ben beniewd voor hoe lang!