Skip to main content

Vandaag 3 maal contact gehad via chat maar telkens wordt de chat verbroken (3 verschillende) medewerkers. Dan hier kijken of er iemand kan helpen.

Mijn wifi 5g geeft een snelheid van <170. Na reset doet hij t een tijdje weer goed op 450-510 mbps. Na verloop van tijd weer hetzelfde. Sinds mijn buren superwifi cadeau hebben gekregen is het nog minder. Dan kom ik af en toe op ongeveer 60mbps. Mijn 2.4 is zelfs nog slechter, die haalt dan de 20 Mbps zelfs niet. Er is in mijn huis niets gewijzigd. Ik zit in de woonkamer 5 meter van de router/modem, er zit een gasbeton muurtje tussen van 7cm.

Het inkomend signaal is getest en akkoord volgens KPN. De kanalen staan op weer terug op automatisch en ik heb meermalen kanaalfrequentie gewijzigd. Niets helpt, slechts een volledige reset bied even uitkomst. Is mijn router naar zijn grootje? Of word ik weggedrukt door Super_wifi die mijn buren cadeau hebben gehad van KPN???

Ik heb een V10 experiabox sinds de aansluiting van glasvezel jaren geleden (ik meen de vorige eeuw).

 

 

even nagezien: sinds 2012 heb ik glasvezel en dus de V10

 


Hoi @AGB . Die v10 is het beste modem wat we hebben. De wifi blijft doorgaans gewoon goed werken. 

Kun je eens kijken hoeveel netwerken er in jouw omgeving zitten? Het programma wifi analyzer kan daar goed bij helpen. Mocht je ontdekken dat er veel overlap is met andere kanalen/frequenties is het raadzaam om een kanaal te kiezen dat minder gebruikt wordt.

Als dit niks helpt, wil ik dat graag weten voor nadere analyse. 


Hoi @Erwin_ ,

 

Vanmorgen telefonisch contact gehad met een medewerker van de KPN nav mijn ervaringen met de chat. Die stuurt me een nieuw modem om te kijken of dit het probleem oplost. Morgenmiddag misschien dé oplossing binnen.

Ik heb inderdaad veel netwerken in mijn omgeving. De app die je memoreert gebruik ik al en met behulp daarvan kies ik de minst drukke kanaal-omgeving. Niets helpt daarin.

Vanmorgen zelfs dichtbij t modem (20 cm) getest en het was naadje. Soms 200, dan weer <60. En wat opvalt dat bij de start van de meting de waarde naar de 500 knalt en daarna sterk zakt en fluctueert.

 

2.4 Ghz hebben we t maar niet over want dat is helemaal knudde.

 

Groet

Berry


En u gebruikt geen apparatuur die data verstuurd via het electriciteitsnetwerk? Zoals dit soort dingen?

 


En u gebruikt geen apparatuur die data verstuurd via het electriciteitsnetwerk? Zoals dit soort dingen?

 

@Joep1965 
Op zolder hebben we 1 Devolo aansluiting van de KPN in gebruik tbv thuiswerkplek. Die werkt naar behoren en is geen wifi overigens.

 

 


Ik ben er vrij zeker van dat die uw netwerk plat leggen. Ook met een nieuw modem zal het probleem dan niet opgelost worden. Misschien tijdelijk. Test een keer zonder.  Verwijder beide Devolo's,  reset het modem. Ik weet bijna zeker dat het probleem dan is opgelost. 


@Joep1965

Ik ga een kabel naar boven op zolder leggen, dan is deze onzekerheid al vast weg. Hopelijk is dat het. Ik zal het laten weten een dezer dagen

 

groet

B


Ik geef je nog een tip. Als je de kabel naar zolder trekt maak dan op de eerste etage ook een aansluiting.  Daar kan je dan eventueel ook een wifi versterker plaatsen. Ik ken de situatie natuurlijk niet maar trek een kabel naar de éérste etage,  plaats daar een switch en vanaf de switch ga je verder naar de zolder.  Met switch bedoel ik deze als je nog vragen heb roep je maar.


Ik ben er vrij zeker van dat die uw netwerk plat leggen. Ook met een nieuw modem zal het probleem dan niet opgelost worden. Misschien tijdelijk. Test een keer zonder.  Verwijder beide Devolo's,  reset het modem. Ik weet bijna zeker dat het probleem dan is opgelost. 

@Joep1965@Erwin_ 
Inmiddels de 2 DVS verwijderd en een nieuwe Box 12 modem aangesloten. Wifi blijft slecht. In Box12 staan de kanalen op automatisch. Heb echt t idee dat de superwifi van de buren de boel hier wegdrukt.

 


Kan je aangeven welke snelheden je nu haalt?


@Joep1965

 

Het start met iets minder dan 500 down- en upload

en gaat dan naar beneden tot 229 download en 106 upload. Verbinding Amsterdam is nog slechter

Boven is wifi nog slechter.

gemeten met mijn laptop en iPad.


Is de snelheid bekabeld gemeten stabiel en conform je abonnement?


Is de snelheid bekabeld gemeten stabiel en conform je abonnement?


Jazeker 500 /492


Ok das netjes. En je gebruikt geen Wi-Fi versterkers begrijp ik. Ik ben benieuwd op welke site je de snelheid meet. De enige betrouwbare is speedtest.net Gebruik je die?


@Joep1965 

Ik gebruik mijn netgear R700 Nighthawk in AP modus achter het kpn modem (voor boven).

deze speedtest heb ik gebruikt: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/  down 367 en 151 plotseling

en https://www.speedtest.net/ uitslag 171.72 en up 0, 2e meting 300 en 232 up.

Zou het kunnen zijn dat er iets met de servers niet oke is?


Haal alle aangesloten randapparatuur van het modem en test dan. Om uit te sluiten dat er iets mis is met je netwerk. Ook ben ik benieuwd wat je verwacht qua Wi-Fi snelheid.  500 ga je in een druk bevolkt gebied nooit halen.


@Joep1965 

en nu is t weer lager 154/33 bij kpn test en speed 264/66


@Joep1965 

Alles er af gehaald maar blijft t zelfde. Ik had altijd meer dan 400 voor down/up. Met mn ipad zelfs tegen de 500 aan. Nu bij lange na niet meer helaas.Denk dat ik door de superwifi van hiernaast wellicht ook veroordeeld ben tot aanschaf van deze KPN versterkers?

 

Tot zover bedankt voor de moeite en advies. Ik ga morgen even verder kijken en nu van de zondag genieten


@Joep1965 

Vanmiddag heb ik box 12 van KPN van ax protocol afgehaald en op wifi 5 protocol gezet. Kanaal op 56 omgezet ipv auto en plots heb ik down 473 en up 442 op mijn wifi.

Ik teken er voor als het zo blijft.


Ik dacht dat jij van je vrije zondag ging genieten haha. Goed bezig geweest dus. Ik hoop dat het zo blijft. Anders zien we je hier vast weer terug.


Ik dacht dat jij van je vrije zondag ging genieten haha. Goed bezig geweest dus. Ik hoop dat het zo blijft. Anders zien we je hier vast weer terug.

@Joep1965 
Nog even een aanvulling. Misschien hebben anderen hier nog wat aan: vandaag heb ik wifi protocol 802.11d op mijn laptops uitgeschakeld. Ik heb 802.11ax weer aangezet. Mijn wifi-snelheid op de laptops is nu 499.78 Mbps download en 468.79 upload.

Weer helemaal tevreden!


Is natuurlijk veiligheidsprotocol ipv wifi