Skip to main content

Sinds we bij KPN zitten vanuit telfort hebben we elke werkdag dat het internet modem uitvalt. De lampjes op de kast gaan uit. Na een tijdje start ie weer op, en dan is alles weer normaal. Een ander euvel wat veel voorkomt is de foutcode 303 als je tv-kijkt.

Er is al twee maal ‘nieuwe software’ op de modem gezet, maar het blijft gebeuren. En ja, wij werken nu vanaf thuis, en natuurlijk gebeurd dit tijdens de belangrijkste vergadering van die dag. Je wordt er boos van. Online kom je helemaal nergens, want ja, hij doet het altijd weer daarna. Maar ik wil dat het niet meer gebeurd: basta. Hoe los ik dit probleem permanent op, behalve overstappen naar een andere provider?

Is de box te oud? Moet ik een nog hoger abonnement kopen? Ik hoor graag tips en oplossingen.

Hoi @LoesLiesJack . Welkom op het forum.

Dat kan niet de bedoeling zijn. Ik wil graag de lijn even doormeten. Kun jij je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven? 


Beste Erwin,

Het profiel is aangevuld. Ik hoor graag wat je voor tips hebt.

LoesLiesJack


Hoi @LoesLiesJack . Ik zag dat er vorige maand een aantal dagen bij zaten waarbij er veel verbrekingen zijn geweest.

Momenteel lijkt het veel rustiger. Is dat ook jullie ervaring?


Beste Erwin,

Ik hou geen schraplijst bij. Gister bijvoorbeeld in de middag uitvallend internet. S avonds problemen met tv ontvanger. Vorige week om de dag uitvallen internet. De kast lijkt dan overleden, er branden geen lichten. Dan zet je de aan/ uit knop om en dan gaat ie weer verder. Soms alleen op 'rood' dan kun je de herstel knop gebruiken. 

 


Soms alleen op 'rood' dan kun je de herstel knop gebruiken.

Dan zul je mogelijk een Experia Box V10 gebruiken.
Dat is eigenlijk nog de beste router om in te zetten.

Omdat @Erwin_ al diverse verbrekingen heeft kunnen traceren, vermoed ik problemen met bekabeling / aansluiting vanaf het ISRA-punt. Vanuit dat Telfort, lees dan eens het volgende onderwerp door:
Op het oude Telfort forum en vervolgreacties.


Dankjewel, @Babylonia wat een berg informatie. Daar ga ik even over doen om alles te lezen en te proberen. Mocht het de glasvezel binnenkomst plaat en kabels zijn, hoe kom ik dan aan een monteur @Erwin_?


Als het om een glasvezel-aansluiting gaat, zou je ook eens < DEZE reactie > kunnen lezen.


Sinds we bij KPN zitten vanuit telfort hebben we elke werkdag dat het internet modem uitvalt. De lampjes op de kast gaan uit. Na een tijdje start ie weer op, en dan is alles weer normaal. Een ander euvel wat veel voorkomt is de foutcode 303 als je tv-kijkt.

Er is al twee maal ‘nieuwe software’ op de modem gezet, maar het blijft gebeuren. En ja, wij werken nu vanaf thuis, en natuurlijk gebeurd dit tijdens de belangrijkste facetime app  vergadering van die dag. Je wordt er boos van. Online kom je helemaal nergens, want ja, hij doet het altijd weer daarna. Maar ik wil dat het niet meer gebeurd: basta. Hoe los ik dit probleem permanent op, behalve overstappen naar een andere provider?

Is de box te oud? Moet ik een nog hoger abonnement kopen? Ik hoor graag tips en oplossingen.

Go to the Wireless adapter in Device Manager and defeat the "n" mode in Advanced Settings.
and Change the address for the DNS server from automatic to that of an open server. The usual open address is: 208.67.222.222 primary and 208.67.220.220 secondary.


Is het gelukt met de linkjes die je gekregen hebt? Als er nog steeds problemen zijn, laat het weten.