Skip to main content

Goedendag,

 

Ik ben enige dagen geleden verhuisd. Op mijn nieuwe adres zou glasvezel aangelegd worden, maar helaas heeft kpn netwerken het heel druk en komen de monteurs dus niet opdagen en bellen ze ook niet terug wanneer je een terugbelverzoek indient.

Er spijtig allemaal.

Nu hebben de mensen van de klantenservice mij een aardig eindje opweg geholpen. Morgen krijg ik een tijdelijk mobiel wifi punt als nood oplossing en proberen zij kpn netwerken te motiveren mijn glasvezel aan te leggen. Ook heeft de laatste medewerker van de klantenservice het verzoek ingediend om mij terug te zetten op koper tot het glasvezel aangesloten is.

Mijn vraag hier is of iemand een idee heeft hoe lang dit normaal gesproken duurt. Ondanks dat ik heel blij ben met het wifi punt als noodoplossing kan ik mijn computer nog niet gebruiken omdat deze geen wifi kaart heeft. Het zou fijn zijn als ik weet hoe lang het ongeveer duurt om het koper netwerk opnieuw te activeren in mijn woning zodat ik hier gebruik van kan maken tot de monteur voor glasvezel langs is geweest.

Mocht het uitmaken, regio Alkmaar.

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Normaal geworden op koper gezet en zodra de glasvezelaansluiting is opgeleverd wordt je omgezet. Een moderater kan vast zien wat het probleem is. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc.  Dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of twee. 


Normaal geworden op koper gezet en zodra de glasvezelaansluiting is opgeleverd wordt je omgezet. Een moderater kan vast zien wat het probleem is. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc.  Dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of twee. 

Bedankt voor je reactie Joep,

Het probleem is dat Kpn er vanuit is gegaan dat de glasvezel aangelegd zou zijn op de dag van mijn verhuizing. En hebben mijn netwerk dus als Glas vastgezet. De monteur voor glasvezel is alleen nooit op komen dagen en heb ik dus geen Glas, en krijg ik ook geen verbinding over Koper (telefoonaansluiting in de woonkamer) omdat dat niet geactiveerd is.

De helpdeskmedewerker heeft een verzoek ingediend voor de activatie van Koper voor nu, om het dan om te zetten naar glas wanneer dit wel (eindelijk) aangelegd is.
Het probleem is dus al bekend, ik vroeg mij alleen af hoe lang het kan duren voordat de Koper aansluiting actief wordt. Want helaas is dat niet zo makkelijk als een vinkje aanklikken en verbinding hebben om het maar even zo te zeggen.


Hoi @Donnymeij . Welkom op het forum.

Ik zie inderdaad dat er een ticket met dit verzoek is aangemaakt. Ik kan je niet vertellen wanneer dit wordt opgepakt. Zeker niet met de feestdagen, nu.

Ik heb wel een controle mail naar de collega's gestuurd met verzoek om een update.

Als ik wat weet, hoor jij het. (en ik werk gewoon de komende week).


@Erwin_ bedankt voor je bericht. 

Helaas heb ik van een collega van jou begrepen dat terugzetten naar koper op mijn adres niet meer mogelijk zou zijn. Ik heb er geen verstand van, dus neem het maar gewoon aan voor waarheid. 

 

Ook blijkt dat tijdens de afspraak op 10 december met de KPN netwerken monteur hij in de straat al zag dat de kabel nog niet tot mij gevel ligt. Helaas heeft hij toen niet de moeite genomen even aan te bellen en ons dit te vertellen. Ook heeft KPN netwerken toen niet zelf contact opgenomen, maar na herhaaldelijk proberen hebben wij ze te pakken gehad. Het is nu dus weer afwachten. 

Vanuit KPN zelf ben ik tot nu toe uitstekend geholpen, maar KPN netwerken laat wel een beetje te wensen over. Het zal vast druk bij ze zijn, maar de communicatie is echt uitermate teleurstellend. 

 

Gelukkig hebben wij een nood pakket gehad. Even voor mijn Check. Als die op is kan ik gewoon bellen voor extra data of op het Forum wanneer mijn profiel compleet is toch? Zonder extra kosten zolang ik bij KPN blijf en tot mijn glasvezel aangelegd is. 

 

Bedankt voor je reactie. 


Hoi @Donnymeij . Wie heeft jou gebeld? Of liever: Wanneer ben jij gebeld? 

Ik heb 25-12 een speciaal team aangeschreven. Die zagen dat het omzetten naar koper niet goed ging en zij hebben je vervolgens op een speciale lijst gezet.

Als het telefoontje van hun komt, kunnen we er van uitgaan dat koper geen optie is. Dan zou je dus na 25-12 gebeld moeten zijn.

Alle info is welkom.

 


@Erwin_ ik ben maandag 27 december gebeld. 

Ik gok dus dat dit van dat team kwam. Haar naam weet ik niet meer, alleen dat ze een wat Oosters accent had. 

In dat geval wachten we verder contact af van KPN netwerken en hoop ik dat zij een plekje voor ons kunnen vinden in hun drukke agenda. 

Zou jij voor mij nog kunnen bevestigen of ik goed zat met mijn idee rondom de nood bundel opwaarderen zodra dit noodzakelijk is? 

Alvast bedankt. 


@Donnymeij : Die bundel kun je zelf upgraden door 0800 0403 te bellen. Het VRS systeem zou je dan moeten herkennen en hier kun je het zelf regelen.

Mocht dit niet lukken mag je het mij vragen. Pas op: Doe dit liefst op een doordeweekse dag. Niet op vrijdag of in het weekend. (dan duurt het langer voordat het verwerkt is)


@Erwin_ ik ben maandag 27 december gebeld. 

Ik gok dus dat dit van dat team kwam. Haar naam weet ik niet meer, alleen dat ze een wat Oosters accent had. 

In dat geval wachten we verder contact af van KPN netwerken en hoop ik dat zij een plekje voor ons kunnen vinden in hun drukke agenda. 

Zou jij voor mij nog kunnen bevestigen of ik goed zat met mijn idee rondom de nood bundel opwaarderen zodra dit noodzakelijk is? 

Alvast bedankt. 

Ik vermoed het dan ook. Ik ben voor de zekerheid nog wel even aan het navragen.


@Erwin_ zojuist gebeld door KPN verhuizen dat er een monteur komt voor de koper aansluiting. 

Ik volg het niet helemaal meer, maar heb goede hoop dat de onderlinge communicatie van wel of geen mogelijkheid tot koper op mijn adres binnen KPN goed is en ik aankomende dinsdag weer internet heb. En dan wacht ik de glasvezel monteur in de toekomst wel af

 

Mocht dit vanuit jouw navraag komen. Mijn dank daarvoor


Het lijkt er op dat mijn collega's de order hebben omgebouwd naar koper.  Laat je weten hoe het morgen afloopt?


@Erwin_ we hebben internet. Bedankt voor alle hulp. 

De monteur heeft koper geactiveerd en een nieuwe aansluiting in de woonkamer aangelegd. 

Wanneer en of de glasvezel ooit komt zien we wel. Wij zijn nu in ieder geval weer helemaal tevreden met deze oplossing. 

Bedankt


Glasvezel komt inderdaad vanzelf wel. Ik ben blij dat het met koper nu gelukt is.

Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, stel ze gerust.