Skip to main content
Vraag

Terugbetaling gevraagd vanwege onterechte kosten na tijdige opzegging

• May 13, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Goedemiddag,

Eind maart ben ik uit Nederland vertrokken en heb in dat kader mijn contracten opgezegd, waaronder het KPN-contract per eind maart. Dit heb ik gedaan op 22 februari 2026, dus ruim een maand van tevoren. Ik heb een bevestigingsmail ontvangen dat de opzegging van het vaste abonnement goed ontvangen was.

In april controleerde ik mijn rekening en zag dat er nog steeds geld werd afgeschreven en mijn contract nog steeds liep. Vervolgens heb ik opnieuw opgezegd via het emigratieformulier op 4 mei 2026. Pas vandaag heb ik een bevestiging ontvangen dat mijn opzegging afgerond is.

Ik ben niet bereid om 1,5 maand te betalen voor iets wat ik nooit heb gebruikt, en eis het geld terug. De belpogingen vanuit de klantenservice - het waren er talrijke - werden direct na één keer overgaan beëindigd (ik kon niet opnemen), of werden door KPN zonder een woord te zeggen verbroken na 1 à 2 seconden in het gesprek.

2 reacties

JanD
Superuser
  • May 13, 2026

Beste ​@aw123 via onderstaande link kun je een officiële klacht indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@aw123 . Welkom hier.

Ik snap goed dat dit erg frustrerend is, zeker omdat je de eerste opzegging ruim op tijd hebt doorgegeven en je daar ook een bevestiging van hebt ontvangen. Dan verwacht je natuurlijk dat alles gewoon netjes stopt.

Via de community kunnen we helaas geen contractuele of financiële zaken voor je aanpassen of terugdraaien. Wij zijn hier geen klantenservice of helpdesk met toegang tot dossiers en restituties. In jouw situatie lijkt een officiële klacht inderdaad de beste route. Daarmee komt jouw situatie bij de juiste afdeling terecht en kan er inhoudelijk gekeken worden naar de eerdere opzegging, de bevestiging daarvan en de doorlopende kosten.

De link is hierboven al door ​@JanD  gepost. Succes!