Skip to main content

Goedemiddag,

 

We zijn al heel wat jaren klant en na de overname van Telfort ook mee overgestapt naar KPN.

Helaas is de WiFi heel slecht, in het verleden hebben we meermaals telefonisch door verschillende stappen gelopen. Dan ging het een dag goed, maar daarna valt de WiFi weer weg. 

We beschikken nog over een Experia box V8, meerdere malen per jaar krijgt deze een reset en dan werkt het weer voor even. 

De Wifi op onze mobiele telefoons gebruiken we weinig, tot niet, omdat deze gewoon niet werkt of niet snel genoeg is. Zelfs wanneer we dicht bij de router zitten. 
 

In middels hebben we ook een WiFi versterker geïnstalleerd, maar ook dit mag niet baten.

 

Ik hoor graag of er een oplossing is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Maddy

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Heeft u een glasvezelaansluiting? Of DSL? Wat is de snelheid op uw adres volgens deze site? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Heeft u een glasvezelaansluiting? Of DSL? Wat is de snelheid op uw adres volgens deze site? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Beste Nick,

We beschikken over een glasvezelaansluiting. 

Zie hier de info van de website: 
Ik moet er wel bij zeggen, ik heb zojuist een reset gedaan middels de resetbutton op de achterkant.
 

 


Welkom bij ons op het forum @MaddyS. Met glasvezel zijn prima snelheden beschikbaar, als dat onderdeel is van je abonnement. Je noemt dat de verbinding niet snel genoeg is, hoe snel is dat precies als je een speedtest doet? Daarnaast kan je de Wifi Manager op onze site ook eens doen, die helpt met het netwerk zo optimaal mogelijk in te stellen en mocht er via Wifi niet meer mogelijk worden kunnen er alternatieven geboden worden. Ik hoor de uitkomst daarvan graag van je.


Welkom bij ons op het forum @MaddyS. Met glasvezel zijn prima snelheden beschikbaar, als dat onderdeel is van je abonnement. Je noemt dat de verbinding niet snel genoeg is, hoe snel is dat precies als je een speedtest doet? Daarnaast kan je de Wifi Manager op onze site ook eens doen, die helpt met het netwerk zo optimaal mogelijk in te stellen en mocht er via Wifi niet meer mogelijk worden kunnen er alternatieven geboden worden. Ik hoor de uitkomst daarvan graag van je.

Beste Jasper,

 

Ik voer best regelmatig een Speedtest uit, vooral wanneer het internet erg traag is. Gister, voor de reset, gaf deze een download van 7Mbps en een upload van 5Mbps. 
 

Na de reset lag de download rond de 20Mbps en de upload rond de 30Mbps. 
 

Met vriendelijke groet,

 

Maddy Sas


Heeft u ook tv? Werkt tv wel goed? Er is glasvezel beschikbaar bij u, weet u zeker dat uw Experiabox daar ook echt op aangesloten zit? De DSL poort van de Experiabox is dus leeg?


Volgens mij is die V8 niet eens glasvezel geschikt ?


Volgens mij is die V8 niet eens glasvezel geschikt ?

Jawel joh...


De V8 heeft geen problemen met glasvezel inderdaad :slight_smile:

@MaddyS, Nick heeft je nog wat aanvullende vragen gesteld en ik had je ook al gevraagd of je de Wifi Manager kon doen. Zou je nog naar beide kunnen kijken en ons laten weten hoe dat zit?


De V8 heeft geen problemen met glasvezel inderdaad :slight_smile:

@MaddyS, Nick heeft je nog wat aanvullende vragen gesteld en ik had je ook al gevraagd of je de Wifi Manager kon doen. Zou je nog naar beide kunnen kijken en ons laten weten hoe dat zit?

Beste Jasper, 

Ik zal vanavond eens kijken als ik thuis ben!

bedankt!

 

groetjes


Hoi @MaddyS, we hebben geen reactie meer van je gezien. Had je de Wifi Manager nog kunnen doen en de vragen kunnen bekijken? Met de resultaten daarvan kunnen we samen verder kijken, als dat nog nodig is :slight_smile:


Hoi @MaddyS, we hebben geen reactie meer van je gezien. Had je de Wifi Manager nog kunnen doen en de vragen kunnen bekijken? Met de resultaten daarvan kunnen we samen verder kijken, als dat nog nodig is :slight_smile:

Beste Jasper,

Excuses voor mijn late reactie!

 

Er zit inderdaad geen kabel in het ‘DSL’ slot. Met de WiFi manager ook geprobeerd, helaas na een dag weer hetzelfde probleem. 
 

met vriendelijke groet,

 

Maddy Sas


Dan lijkt de Wifi van jouw V8 aan het einde van haar Latijn te zijn @MaddyS. Ik laat een nieuw modem op een servicepunt bezorgen, zodat je 'm daar kunt omruilen. Ik stuur je een privébericht met de details hierover.