Skip to main content

Hallo,

Ik heb op 7 juli j.l. 2x KPN SuperWifi punten(startpakket) ontvangen. Het werkte niet goed en heb het op 20 juli teruggestuurd nadat ik telefonisch contact had CEVA die hier een melding van heeft gemaakt in hun systeem.

Nu een maand later is het bedrag nog niet teruggestort. Wanneer gaat dit gebeuren?

 

Groet,

John

Hoi @waterlands, welkom! Even ter verduidelijking: je hebt dit pakket aangeschaft via onze webshop? Neem in dat geval even opnieuw contact op met CEVA. Zij verwerken de retourzending en zorgen voor terugbetaling.  


Ik heb inderdaad contact opgenomen met CEVA. Blijkt dat ze mijn retourpakket niet hebben ontvangen. En helaas ben ik mijn verzendbewijs met barcode van PostNL kwijtgeraakt. De Primera, vanwaar ik het heb verstuurd, geeft aan dat zij geen kopie kunnen uitdraaien en geen verzendingen bijhouden. Opmerkelijk in deze tijd.

Ook PostNL heeft aangegeven dat zij niets voor mij kunnen betekenen, alhoewel ik datum verzending, verzendpunt en postcode ontvanger kan overleggen. 

Dit betekent dat het pakket mogelijk ergens rondzwerft en ik € 149,- kwijt ben.


AI, dat is naar. En maakt het ook gelijk een stuk lastiger. Het is eigen verantwoordelijkheid om het verzendbewijs te bewaren tot de retournering en terugstorting afgerond zijn. Dat betekent dat ik hier zelf niets aan kan veranderen. Wat ik wel kan doen is een klacht indienen. Daarmee is niet gezegd dat je dit geld dan ook terug gaat krijgen, maar niet geschoten is altijd mis. Als je wilt dat ik dit doe, vul dan alsjeblieft je forumprofiel in. Zet daarbij in het veld ‘persoonlijke opmerking’ zoveel mogelijk informatie/gegevens van de verzending als je nog weet. Reageer hier weer in het topic als je dit gedaan hebt. Dan zet ik het door. 


Heel graag, ik heb de opmerkingen vermeld in mijn forumprofiel.

 

 


Dank je, waterlands. Ik heb de klacht ingediend. Er wordt binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen hiervoor. Dit zal zijn op het bij ons bekende 06-nummer dat eindigt op 196.


Dank Erik!


Dag Erik,

Ik ben inderdaad gebeld, echter kunnen ook zij niets doen zonder barcode

Tot mijn grote verbazing is kennelijk de barcode de achilleshiel bij het verzenden van pakketjes via PostNL. En dat in deze tijd. Als de barcode de enige manier is om een pakket te achterhalen, waarom zijn er dan niet de volgende mogelijkheden:

  1.  Kopie van de barcode bij het verzendpunt Primera laten uitdraaien (wordt een verzending niet in een systeem vastgelegd?)
  2. Mogelijkheid om de barcode behalve op papier ook via SMS of e-mail te ontvangen
  3. Aan de hand van andere unieke kenmerken het pakket kunnen traceren, combi van afzender en ontvanger, etc.

Ik snap dat dit meer een punt voor PostNL. Waarschijnlijk mis ik wat, want met mijn ICT achtergrond kan ik niet begrijpen.

Is er evt. een afdeling van PostNL waar ik naar toe kan bellen om te vragen of het pakket daar terecht gekomen is (lost&found)?

 

Groet


Dit is heel jammer om te lezen! Vanuit ons is er geen afdeling die op die manier rechtstreeks in verbinding staat met PostNL. Je kunt wel contact opnemen met de reguliere klantenservice van PostNL natuurlijk. Succes!