Skip to main content

Sinds een maand hebben we problemen met WiFi. Zodra mijn zoon gaat gamen kunnen mijn dochters niet meer op de WiFi. 
Uiteraard zegt mijn zoon dat het niet aan hem ligt. We hebben momenteel 4 computers. En dan nog wat andere apparaten die gebruik maken van het internet (tv, ipads)

ik weet hier helemaal niks van dus ik wil graag weten waar het nou fout gaat en wat ik eraan kan doen

 

groet

angela

Zijn de pc bekabeld aangesloten op de experiabox? Het gamen gebeurt dat via Wi-Fi of bekabeld?


U heeft een v10a zeker?


Inderdaad een v10

 

en alles via WiFi 

 

dus ik moet de computers via kabels laten draaien??


Inderdaad een v10

Een v10 is geen v10a. Dit is een v10:

Heeft u die? Of heeft u de v10a? Deze:

 


dus ik moet de computers via kabels laten draaien??

In ieder geval de pc of ander apparaat waarop gegamed word verbinden met een kabel. Indien mogenlijk.


Hoi @Angela2706 en welkom op het forum! Ik zie dat je al wat reacties hebt gehad, top. 😄 Bekabeld aansluiten van de apparaten waarbij dit mogelijk is raad ik inderdaad ook aan. 

Daarnaast raad ik je aan om te kijken welke snelheid je thuis haalt. Als je op onze bestelpagina je adres invoert kun je zien welke snelheid haalbaar is. Controleer daarnaast ook welke internetsnelheid je in je abonnement hebt zitten, bij de Hussel abonnementen staat dit in de naam genoemd (bijvoorbeeld Hussel 100 Mbit/s). Je abonnement vind je in je MijnKPN als je naar Producten gaat en daar de vaste diensten kiest. 

Als de snelheid ongeveer rond de 50 Mbit/s ligt kan het goed kloppen dat de wifi problemen geeft als je zoon online gamet. Zie je snelheid als een snelweg, jouw snelweg is dan 50 Mbit/s breed. Met online gamen bestuurt je zoon een dikke vrachtwagen die hiervan 25 Mbit/s in beslag neemt ongeveer, en dan blijft er weinig ruimte meer over voor de andere apparaten. Daarnaast heb je via de wifi vaak snelheidsverlies waardoor je dochters het met nog minder snelheid moeten doen en met een beetje mazzel 2 á 5 Mbit/s overhouden. 

Mocht er meer snelheid op je adres mogelijk zijn dan je in je abonnement hebt zitten, dan kun je via je MijnKPN bij extra opties ook extra snelheid aanzetten, mocht het bekabeld aansluiten niet voldoende uitkomst bieden. 🙂


Reageer