Skip to main content
Beantwoord

Tevergeefs gewacht op monteur: twijfels over overstap naar KPN

• November 11, 2025
  • 14 reacties
  • 246 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste medewerker,

Vorige week heb ik uw collega aan de lijn gehad . Een gesprek van 24 min op 3 november. 
in dat gesprek is mijn overstap naar KPN besproken en dat er geen stopcontact in de meterkast is en dat ik niet weet hoe dat is op te lossen. De meneer vertelde dat hij de overstap ingaat op het moment dat de installatie plaatsvindt en dat er op 11 november gratis een monteur een stopcontact komt plaatsen. Hij laat mij in de wacht en geeft aan dat de monteur zaterdag tijd heeft en daarna toch niet , maar wel op 11 november een stopcontact heb en dan vanaf die dag kan overstappen. Hij had mij in d wacht geplaatst om met de monteur een afspraak in te plannen. Niks is hier van waar want op 11 november heb ik een vrije dag moeten nemen om te wachten op een monteur die niet is gekomen. Wanneer ik 11 november rond 17.00 bel om aan te geven dat er geen monteur is gekomen wordt er verteld dat er niks van het hele gesprek van 3 november terug is te lezen en al helemaal niet dat een een monteur is ingepland. Kortom mijn probleem. Ik geef nood aan dat ik nu niet weet hoe mijn overstap en KPN serieus kan nemen? Hoe er nu al met mij als toekomstige klant omgaat en ik niet weet of ik wel wil blijven. De medewerker geeft als antwoord dat hij mij gelijk kan doorverbinden met de afdeling opzeggen. Dat doet hij dan ook .. ik hoor een bandje waarop wordt gezegd dat er 30 seconden gewacht moet worden voordat je doorverbindt … nou dat gebeurt ook niet en vervolgens wordt de verbinding verbroken. Daarna bel ik weer de klantenservice om mijn beklag te doen. Het enige wat de medewerker aangeeft is dat er een nieuwe afspraak voor de monteur moet worden gemaakt . Dat kan niet op zaterdag , en vanaf 21 november. Ik kan geen vrije dag meer op nemen want die had ik al voor vandaag. kpn hoort mij niet het probleem in de schoenen te schuiven. Ik vind het prima dat mensen zo snel worden doorverbonden naar de afdeling opzegging , kennelijk is de klant niks waard en is dit de makkelijkste oplossing voor jullie als bedrijf. De medewerker heeft nu omdat het niet anders kan een afspraak op 22 december geplaatst. Zij had verteld dat zij de afspraak zou mailen. Dat is gebeurd. Maar voor mij hoeft het niet meer . Want ik weet echt niet of ik aan deze slechte service en bedrijf wil verbinden. Zeker omdat de schuld en probleem op mij wordt afgeschoven. De medewerker van vandaag kon ook geen klacht doorzetten , maar well de medewerker die ik de 3e had gesproken mij terug laten bellen om aan te geven wat er fout is gegaan. Luister a.u.b. de gesprekken terug , die nemen jullie toch op ? Help mij a.u.b. en waardeer eens je klanten en zorg dat professionaliteit hoog in het vaandel staat. 

Beste antwoord door Joep1965

U gaat toch niet de overstap af laten hangen van één medewerker die een fout maakt om wat voor rede dan ook??? Er zijn ruim 9650 medewerkers!!! 

14 reacties

• November 11, 2025

De eerste medewerker die je aan de lijn had, die had nooit een afspraak mogen maken. Het is bij KPN namelijk niet mogelijk om vooraf een afspraak voor een  monteur te maken. Die monteur kan de klant pas om vragen op de dag van aansluiten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Dan verwacht ik een oplossing. Ik kan niet de dupe zijn van slechte medewerkers 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Dan zou je helemaal het gesprek moeten beluisteren , want die nemen jullie toch op. Want dan hoor je ook dat hij het juist doet voordat de aansluiting werkt want dan is het namelijk ook nog gratis 

Admin: Bericht verplaatst naar je bestaande topic 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 11, 2025

U gaat toch niet de overstap af laten hangen van één medewerker die een fout maakt om wat voor rede dan ook??? Er zijn ruim 9650 medewerkers!!! 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@NWeeling. Welkom op de community! Allereerst wil ik zeggen dat ik het echt jammer vind om te lezen hoe dit is gelopen. Ik kan me goed voorstellen dat je hier enorm van baalt. Het is heel vervelend om vrije tijd te moeten plannen voor een afspraak die niet doorgaat en vervolgens het gevoel te hebben dat er niet naar je wordt geluisterd. 

Even te controle, is er inmiddels wel een bevestiging (mail) van de afspraak op 22 december naar je gestuurd? En kan er op dit moment wel gebruik worden gemaakt van internet op jouw adres, of zit je nu helemaal zonder internet?

Ik heb helaas zelf niet de mogelijkheid om deze afspraak te vervroegen, maar ik kan waarschijnlijk wel een noodpakket naar jou toe sturen, anders zit je nog 9 dagen zonder internet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Dank voor je reactie 

dus een noodpakket is mogelijk totdat de monteur komt op 22 december. Langer dan 9 dagen. 
zodat de overstap dan kan ingaan? 

HansGlas
Slimmerik
  • November 13, 2025

Hoeveel fouten zijn in uw opvatting acceptabel?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 14, 2025

Hoeveel fouten zijn in uw opvatting acceptabel?

Onbeperkt!! Ik maak ze namelijk zelf ook!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

dus een noodpakket is mogelijk totdat de monteur komt op 22 december. Langer dan 9 dagen. 
zodat de overstap dan kan ingaan? 

Dat wil ik graag voor je uitzoeken. Daarvoor heb ik wel jouw gegevens nodig. Zou je je postcode, huisnummer en klantnummer in je profiel willen zetten en vervolgens hier in dit topic een berichtje plaatsen zodra dat is gedaan? Dan kijk ik voor je wat er mogelijk is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 21, 2025

8 mederwerkers verder, allemaal opvolgend en geen 1 die KPN begrijpt… zelfs wanneer de laatste 3 medewerkers hun leidinggevende erbij halen kunnen zij niks meer betekenen dan een aansluiting te annuleren. Medewerkers adviseren om tot  annulering over te gaan dan tot een oplossing te komen. That’s de policy van KPN. Nou, neem dan ook geen aansluiting bij KPN. Je moet het annuleren want dan zijn we er allemaal van af. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

@NWeeling Waarvoor heb je nu 8 medewerkers gesproken en welke oplossing zie je graag?

Mijn ervaring toen we naar KPN gingen was ook dat de monteur best laat ingepland kon worden. Vervolgens dagelijks via MijnKPN gekeken en kon ik ‘m met regelmaat vervroegen omdat er dan waarschijnlijk iets uitviel.

Die monteur kan de klant pas om vragen op de dag van aansluiten.

Dit klopt ook niet, of moet veranderd zijn afgelopen twee jaar. Wij konden voor het ingaan gewoon monteur inplannen onder installatiegarantie

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 21, 2025

@ikheetjeff 

dat gaat niet meer helaas. als je vooraf al een installatiemonteur inplant, gaat je dat 99 euro kosten. een monteur inplannen onder installatiegarantie kan pas op de dag zelf dat de verbinding actief is. en dan ook pas nadat je de bevestiging hebt gehad dat de verbinding actief is via sms/mail.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 23, 2025

8 medewerkers omdat het vanaf het eerste moment de eerst medewerker niet is gelukt. Dan bel je weer en dan blijkt hetgeen wat de vorige medewerker heeft gezegd weer niet te kloppen. Geen enkele afhandeling klopt en ook hier in chat lijkt niemand het te weten. Iedereen denkt iets , want dat was bij hem of haar wel het geval? Mensen zeggen maar wat, zo ook en met name het personeel van KPN. Er worden tickets aangemaakt , waar je vervolgens ook niks meer van hoort. Je kunt wel stellen dat als een aansluiting of overstap wel goed verloopt niet berust op de kwaliteit van KPN. Maar op louter toeval van een medewerker. Welke oplossing zie je ? Dat zou toch geen vraag moeten zijn? Of nemen we de strategie van de huisarts over ? Wat denkt u zelf?? Zoals Ben Verwaayen het zei:”De klant wilt maar 1 ding en dat is Dat het ut doet!!!! Stem de communicatie eens intern af en doorloop eens een gedegen stappenplan en leer het personeel de taal spreken van de klant en over een juiste woordenschat beschikken , naast de technische vaardigheden. Want vaak weten zij amper zelf waar het over gaat en maakt het telefonische logboek dat zogenaamd wordt aangelegd inzichtelijk wat er is besproken en of gedaan voor de klant. Ook geven ze aan dat hun teamleider het wel weet. Vervolgens wacht je dan weer 5 min en is het antwoord toch echt dat je de bestelling moet annuleren. Verbindt mij dan voortaan gelijk door. Je kunt wel zeggen dat er meer dan 9000 mensen werkzaam zijn ,  maar dan kun je wel zeggen dat 8 op een volgende medewerkers toch echt geen uitzonderlijk slecht presenteren. Welk bedrijf geeft aan dat je bestellingen moet annuleren ????? Is dat onderdeel van nieuwe klantenbinding ?? Uiteindelijk moet je als klant hierin maar meegaan en ontvang je een mail met de boodschap dat je alles terug moet sturen???? Hoezo we maken een ticket aan zodat u tussentijd nog even door de huidige provider geholpen kunt worden. Hoezo ligt het aan het systeem??????? Het ligt aan het knullige en oplossingsgerichte werkwijze van KPN. Kortzichtig !!! Nou echte teamleider van KPN. KoM eens over de brug en kom zelf eens aan het woord in plaats van deze mensen. 

Kortom: Nieuwe klant meldt zich aan- behandeling overname berust op kwaliteit - doelgerichtheid. Werken systemen vanwege een overstap service niet mee- zorg dan dat je er als concurrenten eruit komt en stop met wijzen naar elkaar. Wil je echt nieuwe klanten en een hoog tevredenheid onder de klanten begeleidt jouw personeel. Want als het goed gaat met je personeel dan gaat het ook goed met de klant. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat je hier erg boos en teleurgesteld over bent. Je hebt veel verschillende medewerkers gesproken en steeds een ander antwoord gekregen. Dat hoort niet en dat mag niet gebeuren. Ook dat tickets worden aangemaakt zonder dat iemand terugkomt bij je, is niet de bedoeling.

Ik heb geen reactie meer gekregen op mijn vorige bericht. Daarom kon ik niet verder kijken. Kun je aangeven of de bestelling is stopgezet? Is de afspraak van 22 december door KPN verplaatst of afgezegd?