Skip to main content
Beantwoord

TFT naar KPN Experia Box V8

  • December 23, 2020
  • 19 reacties
  • 123 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ben overgestapt van m'n tft internet en tv abonnement naar KPN hussel internet en tv. Het zou 100mb moeten zijn maar deze snelheid haal ik niet, met moeite 50mb aan een kabel.

Ik heb ook geen nieuwe modem ontvangen, terwijl ik nu wel een nieuwe klant bij jullie ben. Op dit moment heb ik nog de Experia V8. Het wifi bereik op de 1e verdieping is erg slecht en op de zolder heb ik helemaal geen bereik.

Nu ik en mijn vriendin meer thuiswerken is het ook vervelend dat de V8 geen 5ghz wifi ondersteund. 

Ik heb de wifi manager op de KPN site gebruikt maar ook die kon niet alles goed meten en gaf de suggestie om contact op te nemen.

 

Graag ontvang ik een nieuwere modem.

 

Ik hoor graag van jullie

 

Met vriendelijke groet,

Melvin

Beste antwoord door Joep1965

Maar een nieuw modem is wel gewenst denk ik met zo,n goeie aansluiting.  Helaas doen ze dat niet snel dus je moet een beetje creatief zijn. Bel 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je dat je experiabox helemaal niets meer doet. Er brandt geen enkel lampje meer.  Da's logisch want je hebt de stekker er uit gehaald:wink:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 23, 2020

Hoi, ook met een ander modem zal het moeilijk worden om goed Wi-Fi in het hele huis te hebben. Maak een netwerk zoal hieronder beschreven. Doe de wifimanager zorgvuldig.  Bij Wi-Fi lager dan 20 krijg je 2 experia wifi's gratis. Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox. Je zegt dat je de  snelheid niet haalt. Meet he die bekabeld? Zonder overige apparatuur? Heb je glasvezel of koper?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2020

Ik heb glasvezel en heb de snelheid inderdaad ook bekabeld gemeten. Versterkers zou voor de dekking wel helpen maar dan heb je nog steeds geen 5ghz


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 23, 2020

Met de experia wifi's of super wifi's heb je wel 5ghz. Alleen kan je geen voorkeur instellen.  Ze bepalen zelf wat je nodig hebt. Overigens werken ze echt heel goed.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2020

Oke dat zou wellicht een oplossing zijn dan inderdaad


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 23, 2020

Blijft het snelheidsprobleem nog over.  Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?  https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2020

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 23, 2020

Hum dat zou een vlekkeloze verbinding moet zijn. Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 23, 2020

Maar een nieuw modem is wel gewenst denk ik met zo,n goeie aansluiting.  Helaas doen ze dat niet snel dus je moet een beetje creatief zijn. Bel 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je dat je experiabox helemaal niets meer doet. Er brandt geen enkel lampje meer.  Da's logisch want je hebt de stekker er uit gehaald:wink:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2020

Nee die nog niet m'n modem wel. Zal dat morgen eens proberen, thx voor de hulp alvast in ieder geval!


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 23, 2020

Laat even weten hoe het afloopt. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2020

Ik heb het glasvezelkastje 2 minuten van het stroom gehad, wifi is op de plek met het beste bereik net aan 35mb download geen verschil met voordat ik het kastje had gereset.. aan de kabel nog niet gecontroleerd


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 24, 2020

Ga nou maar bellen om een ander modem. Dit gaat niks worden anders.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2020

Yes was ik van plan, thx voor de hulp


Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • December 30, 2020

Hi @M-11-IN, dank je wel voor jouw bericht. Ik zie dat @Joep1965 jou al op weg heeft geholpen om dit probleem opgelost te krijgen, waarvoor dank. :relaxed: Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's en is het probleem ook verholpen? Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag!


Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • January 5, 2021

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 5, 2021

 

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Hoi Ron,

Ik heb eind december contact opgenomen via Twitter.. jullie wifi test gedaan en de conclusie was dat ik een nieuw modem opgestuurd kreeg.. ik ontving een sms dat er op 30 december een koerier langs zou komen om het te regelen..

Die is niet geweest, ik heb nogmaals contact opgenomen via Twitter.. er kon geen nieuwe verzonden worden omdat de order nog onderweg is.. Postnl heeft te maken met drukte werd gezegd, dat snap ik..

Helaas vandaag nog geen nieuw modem.. ik moest weer contact opnemen als er niemand is geweest vandaag dus zal straks op Twitter weer een berichtje sturen.. snap dat het langer kan duren alleen de onduidelijkheid is wel vervelend


Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • January 6, 2021

Dank je wel voor de terugkoppeling. Ik kan me goed voorstellen dat je graag meer duidelijkheid wilt over de levering van de Experia Box. Heb je inmiddels meer duidelijkheid kunnen krijgen bij mijn collega's, of kan ik nog iets voor je betekenen? Ik hoor het graag!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2021

Ik heb weer via Twitter contact opgenomen en er is opnieuw een verzoek gedaan om een modem te verzenden, ik wacht het weer af..


Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • January 7, 2021

Oke, duidelijk. Laat je weten wanneer je de Experia Box hebt ontvangen en of deze het probleem heeft verholpen?Â