Skip to main content

Goedenavond,

Ik ben overgestapt van m'n tft internet en tv abonnement naar KPN hussel internet en tv. Het zou 100mb moeten zijn maar deze snelheid haal ik niet, met moeite 50mb aan een kabel.

Ik heb ook geen nieuwe modem ontvangen, terwijl ik nu wel een nieuwe klant bij jullie ben. Op dit moment heb ik nog de Experia V8. Het wifi bereik op de 1e verdieping is erg slecht en op de zolder heb ik helemaal geen bereik.

Nu ik en mijn vriendin meer thuiswerken is het ook vervelend dat de V8 geen 5ghz wifi ondersteund. 

Ik heb de wifi manager op de KPN site gebruikt maar ook die kon niet alles goed meten en gaf de suggestie om contact op te nemen.

 

Graag ontvang ik een nieuwere modem.

 

Ik hoor graag van jullie

 

Met vriendelijke groet,

Melvin

Hoi, ook met een ander modem zal het moeilijk worden om goed Wi-Fi in het hele huis te hebben. Maak een netwerk zoal hieronder beschreven. Doe de wifimanager zorgvuldig.  Bij Wi-Fi lager dan 20 krijg je 2 experia wifi's gratis. Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox. Je zegt dat je de  snelheid niet haalt. Meet he die bekabeld? Zonder overige apparatuur? Heb je glasvezel of koper?


Ik heb glasvezel en heb de snelheid inderdaad ook bekabeld gemeten. Versterkers zou voor de dekking wel helpen maar dan heb je nog steeds geen 5ghz


Met de experia wifi's of super wifi's heb je wel 5ghz. Alleen kan je geen voorkeur instellen.  Ze bepalen zelf wat je nodig hebt. Overigens werken ze echt heel goed.


Oke dat zou wellicht een oplossing zijn dan inderdaad


Blijft het snelheidsprobleem nog over.  Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?  https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


Hum dat zou een vlekkeloze verbinding moet zijn. Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Maar een nieuw modem is wel gewenst denk ik met zo,n goeie aansluiting.  Helaas doen ze dat niet snel dus je moet een beetje creatief zijn. Bel 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je dat je experiabox helemaal niets meer doet. Er brandt geen enkel lampje meer.  Da's logisch want je hebt de stekker er uit gehaald:wink:


Nee die nog niet m'n modem wel. Zal dat morgen eens proberen, thx voor de hulp alvast in ieder geval!


Laat even weten hoe het afloopt. 


Ik heb het glasvezelkastje 2 minuten van het stroom gehad, wifi is op de plek met het beste bereik net aan 35mb download geen verschil met voordat ik het kastje had gereset.. aan de kabel nog niet gecontroleerd


Ga nou maar bellen om een ander modem. Dit gaat niks worden anders.


Yes was ik van plan, thx voor de hulp


Hi @M-11-IN, dank je wel voor jouw bericht. Ik zie dat @Joep1965 jou al op weg heeft geholpen om dit probleem opgelost te krijgen, waarvoor dank. :relaxed: Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's en is het probleem ook verholpen? Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


 

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Hoi Ron,

Ik heb eind december contact opgenomen via Twitter.. jullie wifi test gedaan en de conclusie was dat ik een nieuw modem opgestuurd kreeg.. ik ontving een sms dat er op 30 december een koerier langs zou komen om het te regelen..

Die is niet geweest, ik heb nogmaals contact opgenomen via Twitter.. er kon geen nieuwe verzonden worden omdat de order nog onderweg is.. Postnl heeft te maken met drukte werd gezegd, dat snap ik..

Helaas vandaag nog geen nieuw modem.. ik moest weer contact opnemen als er niemand is geweest vandaag dus zal straks op Twitter weer een berichtje sturen.. snap dat het langer kan duren alleen de onduidelijkheid is wel vervelend


Dank je wel voor de terugkoppeling. Ik kan me goed voorstellen dat je graag meer duidelijkheid wilt over de levering van de Experia Box. Heb je inmiddels meer duidelijkheid kunnen krijgen bij mijn collega's, of kan ik nog iets voor je betekenen? Ik hoor het graag!


Ik heb weer via Twitter contact opgenomen en er is opnieuw een verzoek gedaan om een modem te verzenden, ik wacht het weer af..


Oke, duidelijk. Laat je weten wanneer je de Experia Box hebt ontvangen en of deze het probleem heeft verholpen?Â