Skip to main content

Hallo,

Sinds de aanschap van superwifi en installatie van thuis app heb ik nu al meerdere keren(8x) gehad dat miin netwerk en superwifi punten niet meer zichtbaar zijn in mijn thuis app. Daardoor werkt oa mijn draadlozs printer niet meer. Beide superwifi punten branden gewoon groen.

Om nu elke keer alles te resetten is niet wenselijk. 

Graag zoek ik een oplossing die blijvend is....

Toevallig ervaar ik nu ook  “uit het niets” storing met mijn TV-ontvanger. (Niet met internet).
In mijn geval wel achter een eigen router. Ga nu eerst eens de originele Experia Box inschakelen, en de TV-ontvanger firmware opnieuw downloaden. (Via mijn eigen router wilde die dat nu niet doen, terwijl eerder geen probleem om die te downloaden).

Er zijn voor dezer dagen door KPN overigens wel werkzaamheden aangekondigd en er is aangegeven dat bepaalde netwerkdiensten tijdelijk dan niet goed werken. Zowel aan het vaste netwerk, als het mobiele netwerk. Diverse mensen hebben sms-jes gekregen. Ik alleen voor het mobiele netwerk.
Maar ervaar nu dus ook een hapering in TV-diensten.


Outlook doet het dan weer wel. Spotify zegt, geen internet, de bank apps melden geen verbinding mogelijk. Marktplaats wil ook niet. Waarom wordt de WiFi weg het internet op geblokt voor de meeste Apps?

De KPN Thuis App zegt: Geen Experia box gevonden bij het ophalen van de gegevens van de WiFi verbinding. 


Herstel over Google Chrome. Gaat bv wel naar het KPN Forum en daar kan ik ook zaken op zetten,  zoals nu, maar op elke andere willekeurige site kan ik niet komen. 

Ik heb overigens een KPN Box 12.

Handleiding KPN is ook lekker actueel. SuperWifi punt Handleiding spreekt alleen over Experia Box v8, v9, v10 en v10A. Dus niet KPN Box 12. SuperWifi punt heeft wel 5 dagen gewerkt maar de WiFi wordt dus nu niet meer gevonden door de KPN Thuis App. 


Ok. Zojuist ruim een uur met kpn aan de telefoon gehangen. Probleem is opgelost. 

In de KPN Manager kun je jouw hele configuratie zien.

Voorheen hingen mijn telefoons aan de WiFi. Sinds gisteren niet meer. Ze hingen nergens aan en deden het daardoor niet.

Alle overige apparaten hingen bekabeld aan de ethernet kant.

Via de manager heb ik de WiFi guest verbindingen geactiveerd (van down naar up).

Bij het verbinden met WiFi met de telefoon worden die dan ook zichtbaar. Wachtwoorden kun je vinden in de manager. Daarna werkte de apps op de telefoons weer en worden de telefoons in de manager ook onder WiFi afgebeeld. 


En die Manager, is dat een app, of een applicatie bij KPN?
Ik gebruik al dat soort gadgets namelijk niet. Ben wel benieuwd waar KPN zich allemaal mee bemoeit? Als ik je bericht hierboven lees en goed begrijp, eigenlijk met je complete thuis netwerksituatie?


De applicatie bij de KPN die je met

http://192.168.2.254

kunt bereiken.

Als ik je bericht hierboven lees en goed begrijp, eigenlijk met je complete thuis netwerksituatie?

Klopt.

Bij de weg. De problemen lijken nog niet weg te zijn. WiFi gaat nu goed. Maar nu doet bedraad (Ethernet) het weer niet. Zucht.


Oh, dat is niet echt een manager of app, waarvan ik dacht dat het een extra service betrof,
wat via KPN zelf zou worden afgestemd. Dat heeft men namelijk ook. Dat loopt dan via KPN zelf.

Wat je via  http://192.168.2.254  kunt bereiken (via elke normale web browser),
is de standaard gebruiks-interface van de router.

Dat is iets anders als de  "thuis-app”  (waar het onderwerp betrekking op heeft).

Vergelijkbaar met de Android omgeving van je smartphone, of Windows 10 van je PC.
Maar dan een stuk eenvoudiger. Alleen toegespitst op de functies van een router.
(En misschien bij een V12 ook nog beheer van aangekoppelde WiFi-punten ??).
Specifiek te benaderen via een webbrowser.

Die router-interface kun je ook bereiken als je helemaal geen internet connectie zou hebben.