Skip to main content

Goedendag,

voor de installatie van mijn Flinq deurbel moet ik tijdelijk de wifi van 5 ghz naar 2 4 ghz zetten. Graag hoor ik hoe ik dat kan doen. 

Hallo @j bouwmeester welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


de zwarte Xperia volgens mij… ik heb er nl helemaal geen verstand van 


Hallo @j bouwmeester , een zwarte Experia bestaat niet, wel de KPN Box12, die heb je waarschijnlijk.

Binnen dat modem kun je ‘extra wifi’ activeren met een eigen naam voor de 2.4 en de 5.0-band, dan kan jouw toestel mooi verbinden.

 


Hallo @j bouwmeester , een zwarte Experia bestaat niet, wel de KPN Box12, die heb je waarschijnlijk.

Binnen dat modem kun je ‘extra wifi’ activeren met een eigen naam voor de 2.4 en de 5.0-band, dan kan jouw toestel mooi verbinden.

Plaatje erbij:

 


@JanD als ik in type mijnmodem.kpn dan moet ik inloggen maar daar heb ik geen wachtwoord voor


@JanD ik moet in de bovenste menubalk op wifi klikken maar dat zie ik niet staan


In het plaatje van Nick83 vierkante blauwe knop naast het huisje.


@GeSp het was inmiddels gelukt om daar terecht te komen, ik heb vervolgens iets uitgeschakeld waardoor ik nu de verbinding helemaal kwijt ben met KPN en de modem


@j bouwmeester 

Is nu het WiFi lampje op de Box 12 uit?

Je kan hem weer aanzetten met de WiFi knop aan de zijkant (hetzelfde tekentje als die blauwe knop staat).

Knop ingedrukt houden tot het WiFi lampje weer aangaat.

 

Anders zal je toch een PC of laptop even bedraad moeten aansluiten om weer in te kunnen loggen op het modem of als dat niet kan het modem moeten resetten via het reset knopje aan de achterkant (die 7 seconden indrukken tot het powerlampje rood wordt), dan krijg je WiFi ook weer terug.


@GeSp Bedankt ik heb de Wifi weer terug door het knopje aan de zijkant. 

nu moet ik nog even tijdelijk het kanaal op 2 4 ghz zetten. ik weet nu niet hoe ik tijdelijk voor de installatie 5 ghz kan uitzetten

 


@j bouwmeester

Je moet bovenin naar extra WiFi gaan, daar heb je de mogelijkheid om 5GHz uit te zetten voor de extra WiFi.

Je moet de FlinQ deurbel daarna dan verbinden met de SSID van de extra WiFi, die naam is dus anders dan van je normale WiFi.


Ik wil ook inloggen in me modem maar ik ben me inloggegevens kwijt. Ik weet niet meer welk inloggegevens ik heb gebruikt. Meestal schrijf ik het op, maar nu vergeten. Hoe kan ik dit oplossen.want ik moet ook me GHz aanpassen van 5,0 naar 2,4 GHz om een beveiligingscamera te installeren op me mobiele telefoon. 


@Sparrow1962

Je kan de Box 12 resetten, daarna heeft hij weer het standaard admin wachtwoord wat achterop op de sticker staat, als je portforwardings hebt ingesteld dan ben je die kwijt. De WiFi instellingen worden weer automatisch hersteld.

 


Dank je wel GeSp voor de tip ga het meteen doen.


Hoi GeSp ik heb nog een vraagje over je antwoord aan @j bouwmeester over het extra wifi. Dat daar een andere naam staat dan je normale wifi, maar bij mij staat bij beide dezelfde naam. Kan ik deze handmatig veranderen. zodat ik me beveiligingscamera kan gaan installeren op me mobiele telefoon. Zodat ik alles via me mobiele telefoon kan volgen.


Hoi @Sparrow1962 

Je zit wel in het Extra WiFi tabblad?

Je kan die SSID's i.d.d. handmatig wijzigen en ook verschillende namen gebruiken voor 2.4 of 5GHz.


Ja ik zit in het Extra Wifi tabblad . Ik heb het handmatig gewijzigd. En nu me beveiligingscamera met dat wachtwoord op me mobiele telefoon installeren.


Goedemiddag @j bouwmeester en @Sparrow1962. Beiden welkom op het KPN Forum! Ik zie dat jullie al hele goede hulp gehad hebben van de community!

Is het jullie beiden gelukt om het 2.4GHz en 5GHz netwerk te splitsen zodat de apparaten verbinding kunnen maken?


Kom niet in modem niet met inlog 192......…..4

 

 


Hoi ik probeer in mijnmodem te komen.

Helaas kom ik hier niet binnen, ook wij hebben een 2.4 ghz nodig om de babyfoon aan te sluiten.


Hoi @Msuzyhelena 

Probeer of het via deze link wel werkt: http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Met Chrome is inloggen sowieso problematisch, het werkt vaak wel via Firefox, Edge of Safari.


Zojuist net geprobeerd, maar ook dit lukt niet.

Ik twijfel of ik het juiste wachtwoord invoer.


Je kan de QR code op de sticker scannen, daar staat ook het Admin wachtwoord in, werkt dat ook niet dan zal je het modem eerst moeten resetten zoals hier beschreven is:

 


Ontzettend bedankt,

Ik ga het eens proberen !