Skip to main content
Antwoord

Tijdens gamen last van package loss en ping spikes

• May 14, 2025
  • 7 reacties
  • 10 keer bekeken

Hi allemaal, ik heb de instructie van Arjan gevolgd (UPnP aangezet) maar het maakt helaas geen verschil. Ik heb bij het gamen soms last van hele hoge package loss en van ping spikes. De wifi lijkt prima. Ik game bekabeld vanaf een wifipunt.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik denk dat je het beste een terugbel afspraak kunt maken en samen met een collega alles doorlopen. Wellicht krijgen jullie samen de verbinding stabieler.

Op persoonlijke titel zou ik trouwens aanraden om altijd bekabeld te gamen. zeker als je online speelt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Heb je ook de mogelijkheid om even rechtstreeks op het modem aan te sluiten? 

Welk type wifi versterker heb je trouwens?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 15, 2025

Vanuit veiligheidsperspectief kan je veel beter uPnP uitzetten. Het wordt namelijk ook veel misbruikt door malware. Ook de FBI raad het af om het te gebruiken.

Als je al poorten open wilt hebben, zet ze dan handmatig open.

• May 15, 2025

Vanuit veiligheidsperspectief kan je veel beter uPnP uitzetten. Het wordt namelijk ook veel misbruikt door malware. Ook de FBI raad het af om het te gebruiken.

Als je al poorten open wilt hebben, zet ze dan handmatig open.

Als je veel verschillende games speelt is zelf die poorten open zetten niet realistisch. Bovendien blijven ze dan ook open staan als je ze daarna niet meer verwijderd. Wat ook weer een onnodig beveiligingrisico oplevert. Bij UPnP worden de poorten ook weer automatisch gesloten na verloop van tijd. Voor zover ik weet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 17, 2025

Heb je ook de mogelijkheid om even rechtstreeks op het modem aan te sluiten? 

Welk type wifi versterker heb je trouwens?

Sorry voor mijn late reactie!

Experia Box V10A

Rechtstreeks op het modem getest: dan zijn de problemen idd veel minder. Maar rechtstreeks aansluiten is, anders dan om te testen, helaas geen optie. Het probleem doet zich uitsluitend voor in games waarin ook andere personen zitten.

• May 17, 2025

Ik game bekabeld vanaf een wifipunt.

Een draadloze SuperWiFi van KPN? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 18, 2025

Ik game bekabeld vanaf een wifipunt.

Een draadloze SuperWiFi van KPN? 

Ik heb 2 SuperWifi punten (model Super Wifi 2). De dekking lijkt goed te zijn. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 20, 2025

Ik denk dat je het beste een terugbel afspraak kunt maken en samen met een collega alles doorlopen. Wellicht krijgen jullie samen de verbinding stabieler.

Op persoonlijke titel zou ik trouwens aanraden om altijd bekabeld te gamen. zeker als je online speelt.