Skip to main content

Enkele weken geleden is in mijn meterkast het glasvezelaansluitpunt gemonteerd. Recent kreeg ik het installatiepakket maar bij een poging om zelf al wat te installeren heb ik het aansluitpunt geruineerd. 

Diverse contacten gehad met KPN

KPN netwerk geeft aan dat ik me moet wenden tot de helpdesk 0800-0402. Netwerk heeft namelijk een opdracht nodig van de provider om het probleem te verhelpen.

De helpdesk zegt echter dat ik gewoon moet wachten op de monteur met wie ik al een afspraak heb voor installatie van internet en tv. Die zou ook zonodig een nieuw aansluitpunt kunnen monteren.

De verkregen informatie is dus wat tegenstrijdig……

Wat is wijsheid: wachten op de monteur of toch opdracht aan KPN Netwek laten geven

Hallo @Paul Ernst gewoon de monteur afwachten, dan komt het goed.

 


Als de vezel zelf niet gebroken is kan de KPN monteur meestal wel de FTU (glasvezelpunt) repareren.


KPN netwerk geeft aan dat ik me moet wenden tot de helpdesk 0800-0402. Netwerk heeft namelijk een opdracht nodig van de provider om het probleem te verhelpen.

De helpdesk zegt echter dat ik gewoon moet wachten op de monteur met wie ik al een afspraak heb voor installatie van internet en tv. Die zou ook zonodig een nieuw aansluitpunt kunnen monteren.

De verkregen informatie is dus wat tegenstrijdig……

Wat is hier tegenstrijdig aan dan? Er komt een monteur van KPN provider. Die beoordeeld of die het zelf kan maken of niet. Als die het niet zelf kan maken, dan geeft deze monteur de opdracht aan KPN netwerk of het te laten maken.

De opdracht om KPN netwerk te laten komen moet altijd van een monteur komen. Een medewerker achter de telefoon kan/mag KPN netwerk niet inschakelen. 


Hoi @Paul Ernst, welkom op het forum. Het proces loopt al zoals het hoort te lopen zoals de anderen al zeggen. Als de monteur het op locatie niet zelf kan oplossen zal hij/zij een melding aanmaken naar KPN Netwerk. 

Je kunt dat proces afwachten, het is niet nodig om iets nieuws in gang te zetten. Als er 2 verschillende dingen voor hetzelfde langs elkaar zouden lopen is er ook een kans dat het elkaar in de weg zit, waardoor een oplossing vertraagd wordt. Dat lijkt me ook niet wenselijk.


Alle reageerders bedankt voor jullie inbreng. Ik wacht nu met een gerust hart de monteur af.

 Paul Ernst