Skip to main content

Goedenavond allen, het volgende:


Ondanks vele waarschuwingen en sancties hebben we een puber in huis die zijn schermpje 's avonds en 's nachts belangrijker vindt dan wat ook ter wereld. Hij surft uiteraard op ons huis-wifi. Nu is het mij gelukt om een gast-account aan te maken voor hem maar daar wil ik een aan/uit-schema op zetten zodat ik zijn wifi-tijden kan beperken. Ik kan de instellingen hier niet voor vinden. Enkel zie ik zoiets onder de ECO-mode maar dan gaat ook de rest van het netwerk na een bepaalde tijd uit. Dat is niet de bedoeling.

Weet iemand of dat kan, en zo nee, wat dan wel een relatief makkelijke oplossing is? Het gaat hier om een Experiabox V10.

Bedankt! 

Nee, kan niet. Er is geen oplossing. Niet met de Experiabox v10 in iedergeval. U zult andere apparatuur aan moeten schaffen.

Ik heb hier bijvoorbeeld een TP-Link EAP 110 hangen. Hierop kan ik meerdere WiFi netwerken maken. En aan elk WiFi netwerk een tijdschema koppelen. Wat in uw situatie natuurlijk maar bij 1 WiFi noodzakelijk zou zijn.

 


Goedemorgen,

Dank voor je antwoord. Dat ziet eruit als de oplossing. Hebben we het dan over deze? https://www.alternate.nl/html/product/1214700?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleShopping_Access%20Point&utm_term=LWAKA2&gclid=CjwKCAjwo_KXBhAaEiwA2RZ8hKhaE5QbX0kIm2mHeH_BrcJ91S6yUDQinLUIfeelmRHM6OW8J5dxBRoCOBAQAvD_BwE

 

Dan overweeg ik hem aan te schaffen.


Hoi @MarcoMan76 en welkom op het forum! Die uit je linkje lijkt hetzelfde te zijn als die waar Nick het over heeft. Kun je dit bevestigen @Nick83? Goede tip! 


Je kan zoveel blokkades opwerpen als je wilt, maar uiteindelijk blijft het toch een kat-en-muisspel. Ik zie het al gebeuren dat ze stiekem de hotspot-modus op de telefoon van de ouders gebruiken, of de wifi van de buren gebruiken. 

Gewoon praten met je kind, situatie uitleggen, op papier een contract met elkaar ondertekenen met bij breuk ervan een straf als maand afwassen ofzo, huisarrest, paar uur vroeger naar bed, geen film in avond kijken etc..…

Als hij echt verslaafd is,en je merkt dat zijn gedrag hierdoor wordt aangetast, zou ik even aan doorverwijzing vragen bij de huisarts. Dit kan tot obsessie en verslaving leiden.

Dit moet je niet bij een technisch forum zoeken maar bij een forum voor ouders.


Je kan zoveel blokkades opwerpen als je wilt, maar uiteindelijk blijft het toch een kat-en-muisspel. Ik zie het al gebeuren dat ze stiekem de hotspot-modus op de telefoon van de ouders gebruiken, of de wifi van de buren gebruiken. 

Gewoon praten met je kind, situatie uitleggen, op papier een contract met elkaar ondertekenen met bij breuk ervan een straf als maand afwassen ofzo, huisarrest, paar uur vroeger naar bed, geen film in avond kijken etc..…

Als hij echt verslaafd is,en je merkt dat zijn gedrag hierdoor wordt aangetast, zou ik even aan doorverwijzing vragen bij de huisarts. Dit kan tot obsessie en verslaving leiden.

Dit moet je niet bij een technisch forum zoeken maar bij een forum voor ouders.

…

Bedankt voor uw reactie.

Fijn om te weten dat hier, naast technische kennis, ook pedagogische adviezen gegeven worden.

Goed bedoeld, ik zit er niet op te wachten. Alle genoemde stations zijn al gepasseerd.

Ik kan in je bericht geen instellingen, fabrikanten, tips  en/of adviezen vinden. Op basis van je betweterige afsluitende zin kan ik alleen maar zeggen dat ik  zelf wel uitmaak waar ik heen surf voor het een en ander.