Skip to main content

Als ik via de DIGID app probeer in te loggen bij een site, krijg ik nadat ik de QR code heb gescant de melding Time out error. Na contact met de DIGID helpdesk verwees men mij naar de provider omdat er iets met een IP adres zou zijn verandert. Zelf ex IT zijnde leek me dit niet echt een oorzaak. Na samen met die agent opnieuw de APP te hebben geïnstalleerd werkte het weer. Echter nu weer de zelfde error. Ook geprobeerd door WIFI uit te schakelen direct in te loggen zelfde error. Ook via een Samsung tablet in loggen geeft hetzelfde resultaat. Heeft iemand een idee?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

En met de telefoon op 4G?


Nee zelfde resultaat in alle mogelijke combinaties.

 


Dat is wel opmerkelijk. Heeft u misschien nog een andere mobiel in de buurt? Misschien die mobiel eens resetten naar fabrieksinstellingen? 


Ik heb ook op de Samsung tablet de app geïnstalleerd en als ik deze gebruik om te scannen heb ik hetzelfde resultaat. Ook als ik de tablet gebruik om in te loggen op een site met DIGID. Dus volgens mij heb ik alle devices dubbel getest en ligt volgens mij het probleem niet aan een van mijn apparaten. Ook geprobeerd met EDGE en Chrome op mijn desktop.


Hallo @ArieSl, Welkom op het forum. Goed dat je hier je vraag stelt. Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als de DigId app niet juist functioneert. Zelf weet ik niet zoveel van dit onderwerp dus ik hoop dat de community de oplossing weet.


Het lijkt toch in de app van Digid te zitten. Ik heb dezelfde foutmelding regelmatig voorbij zien komen op in ieder geval, Twitter.
Zou wel erg toevallig zijn dat ‘iedereen’ een slechte verbinding heeft op dat moment. 

Ik gebruik hier ‘gewoon’ de browser (safari op de iPhone) en krijg nooit foutmeldingen. 


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


@Rob KPN, probleem blijft bij velen bestaan, ook hier. Jullie zogenaamde landelijke 4G en 3G dekking zit gewoon vol gaten. Via glasvezel geen foutmelding, via mobiel is het hier (grensstreek en heuvelachtig) vaker niet dan wel niet mogelijk met Digid aan te loggen door die time-out melding. Dus: wanneer denken jullie nu eens echt in het hele land dezelfde service te kunnen bieden als in de randstad? De abonnementen kosten overal immers hetzelfde en zijn niet aangepast aan de lagere kwaliteit.


Ik had dit probleem ook. Telefoon gereset (Samsung Galaxy S22+) en DigID app/data verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, probleem bleef bestaan. Ik kreeg ook een melding tijdens het activeren dat ik op te veel apparaten de app geactiveerd zou hebben.

Ik heb het opgelost door op een PC in te loggen op: https://mijn.digid.nl/home. Daar alle telefoons uit mijn account gehaald waar ik de app een keer mee heb geactiveerd.

Vervolgens geprobeerd om de app op mijn telefoon opnieuw te activeren (nu kreeg ik ook geen melding dat ik te veel apparaten op mijn account had) en nu lukte het wel.