Skip to main content

Ik lees veel.problemen met installeren van superwifi op een zolder. Ik idem, totdat ik tot t besef kwam dat op zolder een andere fase, ivm wasmachine, cv ed, is dan beneden. Mijn sup gaf daar oranje licht en ging over op 2,5 gigaHrz. Verlengkabel van verdieping lager en ziedaar groen.

Dus je hebt je stroomvoorziening aangepast en daarmee het wifisignaal tussen je Superwifi’s verbeterd? :thinking: Bijzonder.


Gerard denkt dat de SuperWiFi's via het stroomnet met elkaar communiceren? Dat is niet zo. Dat doen ze via WiFi. Totdat je er een utp kabel in steekt die verbonden is met de Experiabox (of andere router). Dan werkt het via utp.


Gerard denkt dat de SuperWiFi's via het stroomnet met elkaar communiceren? Dat is niet zo. Dat doen ze via WiFi. Totdat je er een utp kabel in steekt die verbonden is met de Experiabox (of andere router). Dan werkt het via utp.

 

 

Daarom zeg ik, bijzonder :grin:


Dan zal t toeval zijn geweest


Toeval?  Gewoon datgene wat bij voorbaat reeds is te verwachten en “DE OPLOSSING” om bij beperkte draadloze ontvangst een UTP-kabel te gebruiken.  :sunglasses:   :wink:


 


Dus luister ik naar de deskudigen en sluit su weer aan op wcd zolder met foto als gevolg: oranje lampje en in app 2,4 GHz.


 


Eigenwijs als ik ben nog een keer spanning van beneden vedieping en zie daar, veel later, groen en 5 GHz.

3x kan toch geen toevallig, toch?


Vertel me dat ik raaskal 😇


Oh, da's een heel andere situatie waarbij helemaal geen UTP-kabel wordt ingezet.  :nerd:  :astonished:
(Zijn we op het verkeerde been gezet).

Wel apart deze storing.

En wat als je die kabeldoos verlengkabel even helemaal opzij zet (dus niet gebruikt), en dus alleen de adapter van de Super WiFi daar ergens hoog in de muur in het stopcontact steekt maar een test doet door de adapter 180 graden om te draaien?

(Ben benieuwd of het ook zou kunnen liggen aan gewoon een “herstart” van de SuperWiFi, waarbij na de herstart een ander WiFi-kanaal wordt gekozen).