Skip to main content

Net klantenservice van KPN aan de lijn gehad, aangegeven dat WiFi heel erg slecht is en volgens hen is de enige mogelijkheid die ik heb, 2 superwifi punten aanschaffen. Moet ik weer € 110 uitgeven omdat KPN haar zaakjes niet goed voor elkaar heeft. Ze willen niet meedenken, het enige wat ze aangeeft ik kan je abonnement stopzetten als u dat wilt. Heeft iemand nog tips?

Dag @JohanGlind het is bijna onmogelijk tegenwoordig om met alleen een modem overal goed wifi te hebben.  Gewoon omdat er heel veel wifi in de lucht zit. Je ontkomt dus bijna niet aan wifipunten.  Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Waar staat het modem?


Hallo @Joep1965, het modem staat in mijn meterkast net zoals het oude modem. Zelfs in mijn woonkamer is het bereik slechter geworden. In de uitleg van KPN staat dat het WiFi veel beter wordt en dan verwacht je niet dat het bereik slechter wordt lijkt mij. 


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Ja heb ik, maar dat vond ik niets. Ik heb ze van Devolo. 


Ok die zijn dus niet meer in gebruik als ik het goed begrijp.  Heb je toevallig naar iedere verdieping een utp kabel gelegd?


Ok die zijn dus niet meer in gebruik als ik het goed begrijp.  Heb je toevallig naar iedere verdieping een utp kabel gelegd?

Hallo @Joep1965 , @JohanGlind gebruikt ze wel, maar dan van het echte Devolo schrijft hij.

 


Ik haal er niet uit dat hij ze ook echt gebruikt @JanD 


Hi @JohanGlind en welkom op het forum! 

Dag @JohanGlind het is bijna onmogelijk tegenwoordig om met alleen een modem overal goed wifi te hebben.  Gewoon omdat er heel veel wifi in de lucht zit. Je ontkomt dus bijna niet aan wifipunten.

Dit klopt, al snap ik zeker dat je naar alternatieven zoekt. Je kunt altijd onze tips voor het oplossen van slechte wifi doornemen: 

Ook op de site van de consumentenbond kun je versterkers vinden die zij getest hebben. Wellicht zit daar ook een goede voor je tussen. 🙂


Ik kan je aanbevelen om naar Fritz over te stappen. Kost wat, maar het werkt..


Bedankt allemaal, voor de goede ideeën, ik ga kijken wat ik ga doen!