Skip to main content
Antwoord

TK01 past niet over glasvezelkastje

• April 25, 2025
  • 5 reacties
  • 271 keer bekeken

Toen ik Odido had heb ik mijn glasvezel verbinding laten verplaatsen naar mijn meterkast. Daar is het kastje geplaatst zoals je kunt zien in de foto (kapje eraf voor duidelijkheid), met de glasvezel connectors bij het blauwe klepje. Ik gebruikte destijds een media converter om dit aan te sluiten op mijn router.

Nu ben ik overgestapt naar KPN en heb ik een TK01, alleen past deze niet op mijn glasvezelkastje. Als ik deze video bekijk heb ik het vermoeden dat een van de connectors rechts van de oranje draad moet zitten. Klopt dit? Zo ja, hoe kan ik dit regelen?

Ik heb in de tussentijd de gele draad rechtstreeks op de TK01 aangesloten zodat ik wel internet heb.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@jkent, het is beste is inderdaad even wachten op de nieuwe apparatuur. Mocht het dan nog niet lukken, kan er via de klantenservice altijd een monteur worden ingeboekt. Deze monteur zal dan de installatie voor jou doen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• April 25, 2025

Soms gaat het blauwe klepje niet automatisch open. Die moet je dan even met de hand open zetten.

Laat anders gewoon een monteur komen. Die is gratis in jouw situatie. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 25, 2025

Blauwe klapje heb ik met de hand open gezet, alleen past het nog steeds niet.

Even gebeld naar de klantenservice, ik krijg eerst nieuwe kastjes (beide varianten) opgestuurd om te kijken of die wel passen. Anders kan ik terugbellen voor een monteur. Ben benieuwd.

• April 25, 2025

Blauwe klapje heb ik met de hand open gezet, alleen past het nog steeds niet.

Heb je het dopje van het glasvezelkastje er af gehaald? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 25, 2025

Ja, die heb ik er ook afgehaald. Het laatste stukje van het connector wil er gewoon niet in gaan. Ik ben bang als ik te hard duw het stuk gaat, dus ik wacht wel op de nieuwe kastjes.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 29, 2025

Hallo ​@jkent, het is beste is inderdaad even wachten op de nieuwe apparatuur. Mocht het dan nog niet lukken, kan er via de klantenservice altijd een monteur worden ingeboekt. Deze monteur zal dan de installatie voor jou doen.Â