Skip to main content

Hallo,

 

Gisteren kreeg ik een mail met:

Op 1 juni 2021 verbeteren we 's nachts tussen 00:00u en 06:00u de software van uw modem. Hierdoor is deze weer voorzien van een nieuw IP-adres, de nieuwste software en de laatste veiligheidsupdates.

En vanochtend werkte internet niet meer.

 

Ik heb vanochtend op advies van de telefonische helpdesk een factory reset uitgevoerd. Maar helaas bleef het gedrag daarmee hetzelfde, namelijk: sommige websites laden niet, sommige websites laden half. Ik krijg dan een pagina met de foutmelding “kan geen verbinding maken”, of ik krijg alleen wat tekst te zien maar geen afbeeldingen. De browser blijft dan hangen op “Establishing TLS handshake...”.

 

Dit heb ik geprobeerd:

  • Dit gebeurd op alle apparaten in huis (laptops, telefoons)
  • Zowel via LAN (direct aan experiabox) als Wifi
  • Factory reset van experiabox gedaan
  • Apparaten herstart
  • DNS werkt (nslookup geeft een ip)
  • ping naar bv 8.8.8.8 of nos.nl is snel (<5 ms)
  • Gisteren (voor de update) werkte alles als een zonnetje
  • En het vreemde is: ik kan met mijn laptop naar met mijn werk VPN verbinden en dan werkt alles zonder problemen.

De helpdesk zou vandaag of morgen een monteur langssturen. Ik zou hiervan een bevestiging krijgen via sms en email, maar dit heb ik niet ontvangen. Ik heb dus geen idee of hij/zij wel komt. Ik geef het eerlijk gezegd ook weinig hoop, dus daarom probeer ik het hier.

Oh, ik was voorheen Telfort klant, wellicht had de update daarmee te maken?

 

edit: ben zojuist door technische dienst (?) vanmiddag komt de monteur langs.

De monteur heeft een nieuwe glasvezel modem en nieuwe experiabox geplaatst. Toen was het opgelost.

Topic mag dicht.


Hey @Bartttt! Goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost. Ik wens je een fijne dag verder! :blush: