Skip to main content

Ik heb ruim een maand geleden mijn internet en tv abonnement opgezegd. Nu krijg ik als nog een factuur van jullie. Bij de klantenservice wordt er doodleuk gezegd ja zo doen we dat en je krijgt het over een maand terug gestort. Ik ben al heel lang klant bij jullie, maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wat kan ik hieraan veranderen.

Niets.

Een maand geleden opgezegd betekent nog een maand internet, omdat je 30 dagen opzegtermijn hebt. Erna komt er nog een slotfactuur voor evt. nog te verrekenen variabele kosten zoals telefoon e.d.

Al je nog iets te vorderen hebt, wordt het daar ook mee verrekend.


Helemaal niets. Ga niet dingen storneren of zo want dan ben je uiteindelijk nog veel langer bezig.

 

Deze gang van zaken heb ik ook altijd volkomen onlogisch gevonden, maar tegen deze bureaucratische manier van werken van KPN kun je als eenling niets beginnen. Gewoon met de stroom meezwemmen. :grin:

 


Hallo @Hsd , wat is er onlogisch aan? Alle providers werken zo.

Je abo betaal je vooruit en de flexibele kosten achteraf, dan is het toch logisch dat na de opzegtermijn nog een slotnota komt?

 

 


Nog nooit gehad. Vorig jaar mijn eigen KPN abonnement opgezegd en dit totaal niet gehad 


Hallo @Guustenbosch je schreef dat je vorig jaar ook al je KPN-abo opgezegd had, Nu weer, of is dat een ander KPN-abo? Maakt ook niet uit, mobiel of vast, je krijgt altijd een slotfactuur.

 


Hi @Guustenbosch, zoals meerdere forumleden je hier al uit hebben gelegd, volgt er altijd een slotfactuur na het opzeggen van een abonnement.

Soms pakt dit erg onhandig uit, omdat de factuurdatum en de opzegdatum elkaar net kruisen. Er wordt dan nog een factuur voor de volledige volgende maand verstuurd, terwijl het abonnement óp of enkele dagen nadat de factuur gepubliceerd is stopt. De slotfactuur kan echter pas worden opgesteld als de allerlaatste dag van het abonnement geweest is, in verband met eventuele gebruikskosten (bellen, iets huren etc). En die slotfactuur zal dan vervolgens worden gepubliceerd op de gangbare factuurdatum, dus op dezelfde dag van de maand als je gewend bent om de normale factuur te ontvangen. 

Ondanks dat je er wat langer op moet wachten, zal je geen cent te veel betalen, alles gaat netjes worden verrekend!

 


Heel raar maar heb al slot factuur gehad en nu komen ze naar een maand met een nieuwe factuur tot eind september. Mijn abonnement was 2 juli klaar.


Hmm, dat is dan wel merkwaardig @Guustenbosch :thinking:

Ik kijk dan toch graag even met je mee! Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?