Skip to main content

Ik woon in een moderne wijk en had na een nare ervaring met KPN in 2004 jarenlang probleemloos internet van Ziggo. 
Aangezien ik graag over wil op glas, keek ik via de postcodecheck op de KPN site of glas leverbaar.  “Goed nieuws, glasvezel wordt beschikbaar in jouw wijk”. Dus maar even gaan mailen en bellen.  Er werd mij verteld dat ik nu 200mb kon krijgen over koper, maar dat dit tijdelijk is en zodra glas is aangelegd ik gratis over kon stappen op glas en dan maar 1GB/s kon.   
dus voor een jaar getekend en heel het huis van UTP kabel voorzien.  
 

nu krijg ik twee brieven tegelijk, een van de KPN. Die geeft aan dat ze in mijn wijk geen glas aan gaan leggen.  De tweede brief is van Delta.  Die gaan wel aanleggen.  Helaas zit ik nu dus onder valse voorwendselen vast aan de KPN.  Kan dat zomaar?

 

ik heb gemaild met medewerker van de KPN.  Maar die was een paar dagen weg en zou mij morgen bellen.  Dit is nu een week geleden en hij reageert dus niet meer op mijn vragen.  Ik voel me dus zwaar genept door KPN.  En dat is de tweede keer.  In 2004 ook al en nu dus weer.

ik had gehoopt dat het anno 2022 beter was, maar helaas. 
 

Dan zijn de plannen zeker gewijzigd. Kan gebeuren. Dan gaat u toch weer terug naar Ziggo? Of Delta.


Makkelijk gezegd.  En wat doe ik met de rest van het abonnement van een jaar?

 


Makkelijk gezegd.  En wat doe ik met de rest van het abonnement van een jaar?

Dat moet u wel eerst even uitzitten natuurlijk. Zo werkt dat met een jaarcontract. 

Waarom bent u eigenlijk nu al overgestapt? Waarom heeft u niet gewoon gewacht totdat KPN uw woning daadwerkelijk aangesloten heeft op glasvezel? 


Lees mijn openingspost nog eens.  Dan kun je er uit opmaken dat ik die info van KPN kreeg.  Als glas er ligt kon ik het modem zelf makkelijk om pluggen.  Dus er werd mij verteld dat ik op VDSL ging tot het glas er ligt.   En dat blijkt dus nu nooit te komen.  


Dus resume, niet tevreden met Ziggo, dan maar eerder naar KPN want men verwacht te beginnen met glasvezel.

Nu komt die er toch niet en heb je het gevoel dat je een oor is aangenaaid.

Dat kan ik me voorstellen, alleen trap nooit in praatjes, je hebt een mondelinge info dat er glasvezel komt, alleen KPN netwerk heeft te traag geschakeld en nu is Delta degene die met de eerste aanleg aan de haal gaat.

Word dus doordat je voorsorteerde op die info die nu niet meer blijkt te kloppen even op de blaren zitten en straks over naar Delta vermoed ik, moet je hem wel gelijk laten binnenbrengen en een abonnement aangaan, anders gaat het later geld kosten.


Hallo @Bollenkar2 

 

Meestal zijn die mails en beloftes zo geformuleerd dat je geen poot hebt om op te staan.

Je zou het eens kunnen navragen bij Het Juridisch Loket, kost nu wel geld zie ik, was vroeger gratis.


Lees mijn openingspost nog eens.  Dan kun je er uit opmaken dat ik die info van KPN kreeg.  Als glas er ligt kon ik het modem zelf makkelijk om pluggen.  Dus er werd mij verteld dat ik op VDSL ging tot het glas er ligt.   En dat blijkt dus nu nooit te komen.  

Maar had u verwacht dat het volgende week al aangelegd zou worden dan ofzo? Vergeet het maar. Als KPN zegt dat ze bij u glasvezel aan gaan leggen, dan kan het nog makkelijk een jaar of langer duren voordat u er daadwerkelijk gebruik van zou kunnen maken.

Dat is bij mij ook zo. Hier komt ook glasvezel. Ze zijn zelfs een stuk verderop al aan het graven. Maar ik weet nu al dat het zomer 2023 word voordat het hier daadwerkelijk in huis aangesloten en werkend zal zijn.

U zit nu op koper. Als KPN wel glasvezel bij u aan zou gaan leggen, dan had u uw jaarcontract waarschijnlijk ook helemaal op koper uitgedient. Die kans had heel groot geweest. 


@Nick83 

Ik denk dat je gelijk hebt.  Het glas ligt er nog niet.  En de verbinding die ik nu heb is op zich niet verkeerd.  Het werkt allemaal wel aardig. 

Ik heb dan tot juni 2023 de tijd om me in te leven op delta 🤣


Je kunt binnen 14 dagen annuleren.


Ja maar ik heb het nu twee maanden ;-)

 


Hoi @Bollenkar2 .  Beetje jammer dat het zo loopt maar ik sluit me aan bij de rest dat je hier verder geen rechten aan kunt ontlenen. Ik zie geregeld plannen om glasvezel aan te sluiten opschuiven en helaas worden ze soms ook gecanceld.  Gemeentes hebben hier uiteraard ook iets in te vertellen. Blijkbaar zijn ze in zee gegaan met een concurrent.

Zo te lezen heb je nog redelijk wat snelheid op je vDSL verbinding. Het was zuurder geweest als je bijvoorbeeld maar  max 10Mbit kon halen. Hopelijk houd je het nog een tijdje uit bij ons ;-)

 


Gelukkig wel wat meer dan 10MB.  Anders was ik langer bij Ziggo gebleven. Ik vind het treurig dat de contactpersoon die ik al mijn vragen mocht stellen gewoon geen enkele reactie geeft.  Na al die jaren ben ik terug bij KPN en na een jaar dus weer weg.  Jammer dat het voor mij alweer een ballentent blijkt te zijn.  


@Erwin_ Denk niet dat gemeentes er wat over te zeggen hebben of er aangelegd gaat worden, meer de voorwaarden waarop er word aangelegd, ze zijn verplicht het toe te laten.


@Erwin_Denk niet dat gemeentes er wat over te zeggen hebben of er aangelegd gaat worden, meer de voorwaarden waarop er word aangelegd, ze zijn verplicht het toe te laten.

Gemeentes hebben er juist alles over te zeggen. Een gemeente sluit overeenkomsten met partijen en bepaald wie glas aan mag leggen in welk (deel van) dorp of stad en onder welke voorwaarden. Komt men er met één partij niet uit is een andere welkom.   


Jammer @GGPL-ALK Als een partij besluit om in jou gemeente glasvezel aan te leggen heeft de gemeente gewoon mee te werken, ook al zijn er 3 partijen die dit tegelijk willen doen.

Een gemeente kan dit namelijk niet weigeren er zijn wettelijke regels voor.