Skip to main content

Om mijn warmtepomp te koppelen aan het WIFI netwerk is het essentieel dat WIFI frequentie 2,4 Ghz wordtondersteund en dat de Firewall van de router het ID van de warmtepomp toelaat op het netwerk. Hoe kan ik inloggen op de router om dit te checken? Ik heb een Experia Box V8.

De Experiabox v8 ondersteund alleen maar 2,4 Ghz. Dus dat moet goed zijn.

Inloggen op http://192.168.2.254, de eerste keer zonder wachtwoord. 

Heeft u misschien WiFi versterkers van KPN? 


Hallo @Japie Krekl de Experia V8 wordt door KPN als verouderd beschouwd, via de wifi manager kun je een nieuwe aanvragen of via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006


Hallo Nick83 en JanD, bedankt voor jullie antwoorden.

ik heb inmiddels via mijn PC toegang tot de Experia v8 router en gezien dat deze WPA2 ondersteunt (staat bij nader inzien ook op de achterkant van de router). Tevens zag ik dat de volgende IEEE standaarden in “mixed mode” worden ondersteund: 802.11n ; 802.11g ; en 802.11 b . Dus ook de 2,4 GHz band, conclusie alles in orde voor de toegang tot mijn warmtepomp. Ik ga wel de nieuwe router bestellen, vooropgesteld dat hier geen kosten aan verbonden zijn. De oude router dateert nog uit de period dat ik Telfort als provider had. Nogmaals dank voor de snelle reactie, mvg Japie


Hallo @Japie Krekl modems heb je in bruikleen van KPN, een nieuw modem kost dus niets, het is toch niet je eigendom, want de oude moet dan weer retour.

 


Hi @Japie Krekl,

Ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top!

Is het via de klantenservice al gelukt om je V8 om te ruilen? Zo nee, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik 'm alsnog voor je omruilen 🙂


Hallo Maja, het is mij niet gelukt om de router/modem om te ruilen en wel om de volgende reden: als ik op de url klik, stelt KPN vast dat ik een digitaal video abonnement heb bij KPN en de tv niet is aangesloten. Ik heb geen digitaal video abonnement bij KPN en kom daardoor niet verder in de uitruilprocedure. Mvg Japie


Jammer dat het nog niet gelukt is @Japie Krekl 🙁

Hier geen problemen met het verzenden dus er is er nu 1 naar je onderweg! Als het goed is heb je hier inmiddels ook een sms over ontvangen met meer informatie 🙂


Hallo @Japie Krekl de Experia V8 wordt door KPN als verouderd beschouwd, via de wifi manager kun je een nieuwe aanvragen of via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

Deze link is om verouderde Motorola tv ontvanger om te ruilen. Niet om de Experiabox v8 om te ruilen. Het omruilen van de Experiabox v8 gaat via de WiFi Manager. 

 


Dankjewel,Maja…ik heb inderdaad een berichtje ontvangen en de modem/router wordt volgende week geleverd. Nogmaals bedankt, mvg Japie


Top! Laat je nog weten of het allemaal goed is gegaan met installeren van de nieuwe? 😊


Hallo Maja, de Modem/Router V12 werd om ca 1515 afgeleverd en was binnen 15 minuten operationeel dank zij de app die via de QR code werd ingescand. Duidelijke instructies en bijna alle WIFI apparaten zijn nu operationeel na het scannen van de nieuwe SSID en invoeren van het nieuwe wachtwoord. Wifi lijkt wel sneller dan voorheen, nu nog even het bereik testen. Dank voor de snelle actie, mvg Japie Krekl


Ah, heel fijn dat dit allemaal zo soepel verlopen is @Japie Krekl 😃

Is het ook al gelukt met de warmtepomp? Of is die op dit moment nog niet geïnstalleerd?


Hallo Maja, het is ook gelukt met de warmtepomp. Bij nader onderzoek bleek de instructie van de warmtepomp niet duidelijk en na het bellen met de helpdesk van de fabrikant bleek dit snel opgelost. Mvg Japie Krekl


Kijk aan, dan is het bij jou thuis nu helemaal in orde volgens mij 😊 Bedankt voor de terugkoppeling!