Skip to main content
Vraag

Toenemende wifi problemen V10 en SuperWifi

• August 16, 2026
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Sinds paar maanden steeds vaker problemen met wifi. 
Waarschijnlijk is er update oid geweest waarbij alle zelf ingestelde ssid verdwenen waren en opnieuw ingesteld moesten worden.

Sinds die tijd is wifi zo onbetrouwbaar als maar kan. Superwifi punten lijken niet te doen wat ze moeten doen, lampjes zijn net kleuren van de regenboog dan weer groen, rood, blauw of helemaal niet… terwijl groen niet wil zeggen dat signaal altijd goed is.

Twee van de drie wifiunten vertonen deze kuren, behalve degen die bedraad dicht bij modem staat.

wifi manager van kpn geeft aan dat er geen issues z’n maar we hebben wel degelijk last. 

heeft iemand een idee?

natuurlijk kan ik bellen maar dan begint t weer met het hele rideltje wat door lopen moet worden van stekkers enz… en eindigen met advies nu doet ehet even goed als het weer optreedt horen we het graag of we kijken het nog even aan 

configuratie

v10

3x super wifi wit, 1x dichtbij modem bedraad, 1x woonkeuken en 1x kantoor zolder soms bedraad en soms zonder omdat succes verschilt

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 17, 2026

Hallo ​@BertrandS ,

Herkenbaar. Je kunt deze problemen (al dan niet tijdelijk) oplossen door jouw hele opstelling te resetten. Zo heb ik het tenminste gedaan. 

Eerst jouw SuperWifi punten uitzetten.

Dan jouw modem resetten.

En dan tenslotte jouw SuPerWiFi-punten één voor één een bedrade reset geven.  

Deze procedure kost wel even tijd, maar bij mij heeft het uiteindelijk geholpen. Al moet ik wel zeggen dat je kans hebt dat je na een volgende update van het modem deze procedure weer opnieuw moet uitvoeren. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@BertrandS .

@Noordzee  geeft hier een goede tip. Het volledig opnieuw opbouwen van de wifi-opstelling kan inderdaad helpen wanneer de SuperWifi-punten zich na een modemupdate vreemd zijn gaan gedragen.

Heb je deze resetprocedure inmiddels al eens geprobeerd? Dus eerst de SuperWifi-punten uitzetten, daarna de V10 resetten en vervolgens de SuperWifi-punten één voor één bedraad resetten en opnieuw aansluiten.

Het is inderdaad even een klusje, maar omdat je aangeeft dat vooral de draadloze SuperWifi-punten problemen geven en het bedrade punt bij de modem wel goed blijft werken, lijkt het me zeker de moeite waard om dit eens te proberen.

Laat vooral weten of je dit al gedaan hebt en wat het resultaat was. Goede kans dat het daarna weer stabiel en goed werkt.